Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Knillis

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Knillis »

Ik hoorde gisterenavond (weet even niet meer in welk televisie programma het was) dat als alle 60 plussers ingeënt zijn eerst alle mensen die elk jaar een oproep krijgen voor de griepvaccinatie aan de beurt zijn voor een covid vaccinatie.

Dat betekent dus dat heel veel ms’sers die elk jaar de griepprik kunnen halen binnenkort bericht zouden moeten krijgen van hun huisarts dat zij een afspraak kunnen maken voor een prik bij de GGD.

Volgens mij is er niet bij gezegd welk vaccin gebruikt gaat worden.
Klick

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Klick »

dat klopt dat zei Rutte ook zelf tijdens de persco.

uitnodiging via de huisarts (die weet wie griepprik krijgt, volgende week al?) en dan ophalen bij de ggd omdat t bointech/pfizer wordt.
Billy

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Billy »

Ik ben zelf niet zo blij met dit nieuws. Kan ik 3u met de taxi reizen ipv ff langs de huisarts.

En vraag mij af of ze ook wel een wc hebben op de priklocaties :haha:
tomorrow

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door tomorrow »

Knillis schreef: 21 apr 2021, 07:20 Ik hoorde gisterenavond (weet even niet meer in welk televisie programma het was) dat als alle 60 plussers ingeënt zijn eerst alle mensen die elk jaar een oproep krijgen voor de griepvaccinatie aan de beurt zijn voor een covid vaccinatie.

Dat betekent dus dat heel veel ms’sers die elk jaar de griepprik kunnen halen binnenkort bericht zouden moeten krijgen van hun huisarts dat zij een afspraak kunnen maken voor een prik bij de GGD.

Volgens mij is er niet bij gezegd welk vaccin gebruikt gaat worden.
Om precies te zijn volgt na (vrijwel) alle 60 plussers én iedereen met een hoog medisch risico, de rest van de mensen met medisch risico (oftewel de rest van de griepprik-groep), waardoor ze nu wel voorrang krijgen op de club van 50-59 die niets mankeert.

Het is nog niet tot alle rijksoverheid pagina's doorgedrongen, en we moeten met het wekelijks veranderende vaccinatiebeleid nog maar zien of dit werkelijkheid wordt, maar mensen die jaarlijks een griepprik-uitnodiging krijgen, zou "in groepen in de loop van de eerste week van mei" via de huisarts een uitnodiging krijgen om zich bij de GGD te laten vaccineren.

En als ik het goed begrijp, wordt het 't BioNTech/Pfizer of Moderna-vaccin.

Bron van al het bovenstaande:
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... oronavirus
tomorrow

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door tomorrow »

Billy schreef: 21 apr 2021, 08:50 Ik ben zelf niet zo blij met dit nieuws. Kan ik 3u met de taxi reizen ipv ff langs de huisarts.

En vraag mij af of ze ook wel een wc hebben op de priklocaties :haha:
3 uur?!
Hoe ver onder Eindhoven woon je dan precies?

Laten we eerlijk zijn, het waren vooral de 80 en 90 plussers die enorm hebben moeten reizen, omdat begin van het jaar nog maar weinig vaccinatielocaties van de GGD waren. Daarnaast kond die groep vaak niet eens in de dichtstbijzijnde GGD prikstraat terecht.

Op dit moment worden er alleen maar meer prikstraten geopend en kan er vrijwel altijd gebruik worden gemaakt van de dichtstbijzijnde locatie, omdat er simpelweg meer vaccins uitgeleverd worden.

Dus ja, je zal wel verder moeten reizen dan je huisarts, maar 3 uur met de taxi, dat lijkt me niet realistisch.
Billy

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Billy »

Ik had gisteren een afspraak in Eindhoven van een kwartier en ben 3 uur weggeweest...

Ik had de afspraak om 13u. Wil er ietsjes eerder zijn... Dus rittijd 11.45u. Nu was deze er ook rond die tijd en niet nog een kwartier eerder.

Half 2 ophalen. Want ik moet ook nog naar het toilet voor ik weer ga. Nog iemand anders ophalen in Eindhoven, deze persoon ook afzetten en was iets voor 14.45u weer thuis.
Marina

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Marina »

Goed nieuws dat, na de 60-plussers, eerst alle mensen die elk jaar een oproep krijgen voor de griepvaccinatie aan de beurt zijn voor een covid vaccinatie. (En ondanks dat de kans op trombose erg klein is ben ik toch wel blij dat het geen astra-zeneca vaccin wordt. Je zou maar net die ene zijn..)
Dus ja, je zal wel verder moeten reizen dan je huisarts, maar 3 uur met de taxi, dat lijkt me niet realistisch.
Ik neem aan dat het hier gaat over aanvullend openbaar vervoer en niet over een reguliere taxi?
Dan kan je zomaar de pech hebben, als er veel mensen moeten worden afgehaald en/of afgezet tijdens jouw reis, en als de chauffeur niet op tijd is, dat je (soms erg) lang onderweg bent (uit eigen ervaring).
Laatst gewijzigd door Marina op 21 apr 2021, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Billy

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Billy »

Nu gaat het over zittend ziekenvervoer, dat mag ook gecombineerd worden.

Voordeel is wel dat ik dan half 2 kan doorgeven. Bij regiotaxi zou ik ook 13.45u moeten boeken, omdat hij dan tussen half 2 en 2uur kan komen.
Marina

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door Marina »

Ah OK Billy.
Wel een voordeel dat je dan niet te maken hebt met die half uur speling in de tijd ja.

Tomorrow, dank voor de precieze informatie.
tomorrow

Re: MS en een goedwerkend vaccin tegen Corona?

Bericht door tomorrow »

Billy schreef: 21 apr 2021, 11:28 Nu gaat het over zittend ziekenvervoer, dat mag ook gecombineerd worden.

Voordeel is wel dat ik dan half 2 kan doorgeven. Bij regiotaxi zou ik ook 13.45u moeten boeken, omdat hij dan tussen half 2 en 2uur kan komen.
Ach ja, dat is ook geen taxi.
Elders in het land heb ik de regiotaxi middels aanbestedingen ook volledig afgebroken zien worden.
Tot die tijd was het snel en goedkoop, na die tijd was het onvoorstelbaar langzaam, log, met regels omgeven...maar: wel goedkoop voor de regio! :-)

Sterkte met de reis (*2) dan maar, het is voor een goed doel moet je maar denken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp