Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Druk

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Tom84

Re: Druk

Bericht door Tom84 »

Nathalie schreef: 10 dec 2020, 19:42 Ja, met drukte om mij heen verlies ik controle en kan ik me moeilijk concentreren. Heb dan het idee het allemaal niet meer op een rij te hebben en word dan narrig en onredelijk. Vooral op mijn werk, maar ook thuis.
Inderdaad, en dan boos worden op mezelf dat het misloopt en dan wordt het nog erger 😏
Nathalie

Re: Druk

Bericht door Nathalie »

Tom84 schreef: 10 dec 2020, 21:18 Inderdaad, en dan boos worden op mezelf dat het misloopt en dan wordt het nog erger 😏
Precies dat. En zo moelijk om dat gefrustreerde gevoel kwijt te raken. Ik werk in een bakkerij en het tis zo druk. Normaal kon ik blijven gaan. Nu ga ik ook maar door op m'n werk met als gevolg dat ik thuis bijna niet meer kan lopen. En dan is er daar weer een conflict met mijn man dat ik geen energie over heb gehouden. Hij heeft gelijk....ik hoop snel terecht te kunnen bij revalidatie. Misschien ook wat voor jou?
Tom84

Re: Druk

Bericht door Tom84 »

Ben tot vorige week in revalidatie geweest maar door toenemende besmetting mocht ik naar huis met negatieve test.
Volgend jaar ga ik terug 👍👍
Laatst gewijzigd door Tom84 op 12 dec 2020, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Druk

Bericht door Qanuk00 »

Tom84 schreef: 10 dec 2020, 07:15 De drukte om me heen wordt te veel 😥
Hoi Tom,

Heel herkenbaar hoor, het lijkt alsof "leven" ineens veel meer moeite kost. En dat is natuurlijk ook niet raar, MS doet heel veel met je lichaam. Ik heb zelf een gezin thuis, en zeker met corona en de lockdowns valt het allemaal niet mee.

Ik sluit me aan bij de voorgaande tips; praat vooral met je neuroloog/MS vpke hierover, die kunnen je doorverwijzen naar bijv ergotherapie of andere hulpverleners zodat jij verder kan.
Zelf heb ik mijn dagelijkse gang van zaken veranderd, van hardwerkende moeder en sportief naar meer "loslaten" en creatief bezig zijn. Dit gaat niet van de een op andere dag, je moet dit leren ervaren. Ook krijg ik wat hulp van ergo, psycholoog en psychiater (antidepressiva), wat nu toch wel helpend aan het worden is.

Heel veel sterkte en houd moed!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp