Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

lockdown

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Klick

lockdown

Bericht door Klick »

verandert er voor jullie veel met de lockdown?

voor mij persoonlijk verandert er niks, ja de tv beelden zijn niet meer zo druk met shoppende mensen..
Knillis

Re: lockdown

Bericht door Knillis »

Bij ons blijft ook alles zoals het al heel lange tijd was. De hoogst noodzakelijke boodschappen doen en buiten de wijkzusters en de poetshulp komt er hier verder niemand binnen.

Voor mensen die alleen wonen lijkt me deze tijd extra moeilijk. Met z’n tweetjes is het denk ik toch makkelijker.

Mijn dochters zie ik vanaf mijn verjaardag afgelopen februari alleen via beeldbellen.

Het is gewoon niet anders. Zowel mijn man als ik behoren tot de risicogroep en doen er alles aan te voorkomen dat we corona krijgen want een opname op de IC gaan we bijna zeker niet overleven.

Maar we zien aan de andere kant wel uit naar het moment dat we onze kinderen, broers en zussen weer een keer lekker kunnen knuffelen. Misschien kan dat weer als er op grote schaal gevaccineerd kan worden.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: lockdown

Bericht door Toeter »

Mijn kind van 5 heeft nu 5 weken kerstvakantie. Op zich is dat niet zo'n drama, we vinden het allebei gelukkig wel gezellig.

Al leert de ervaring dat ze na een aantal weken een beetje nukkig wordt, omdat ze behoefte heeft aan meer actie en interactie met leeftijdsgenoten dan mama met haar beperkte energie kan bieden.

Het is alleen wel lastig dat de aannemer op 4 januari begint aan een grote verbouwing en ik dan dus met een baby en een kleuter de hele dag in de herrie en het stof zit...

Als ik fit was en er geen corona was, had ik gewoon veel eropuit gegaan. Dik aankleden, hond mee. Maar met mijn energie red ik dat niet elke dag. Of zeg maar gerust: misschien 1x per week een 'groot uitje' van een dagdeel ofzo.
leeuwtje-nl

Re: lockdown

Bericht door leeuwtje-nl »

Sporten is voor mij het enige wat verandert. Ik volgde soms nog een groepsles in de sportschool, dat valt nu weg. En paardrijden mag niet meer als groepsles, maar de paarden moeten wel beweging krijgen. Die kun je niet 5 weken op stal laten staan. Dus dit zijn wel dingen waar ik iets creatiever mee om moet gaan, vooral op het punt van voldoende beweging.
Jrs77

Re: lockdown

Bericht door Jrs77 »

Ik ben heel erg blij dat de fysiotherapie nu gewoon door kan gaan; toen dat deze zomer twee maanden stil had gelegen zijn mijn benen hard achteruit gegaan. Sporten (rolstoelbasketbal) durf ik al sinds maart niet meer, en in andere winkels dan de supermarkt kwam ik al niet.

Eigenlijk zal er dus weinig veranderen. Sterker nog; ik zit nu, door Ocrevus, in 'strikte isolatie'. Volgende week gaat mijn wereld dus weer iets verder open ;)
Dango

Re: lockdown

Bericht door Dango »

Vanaf juni ga ik al bijna elke week naar mijn vader waarbij na een hart operatie in 2019 in februari 2020 de diagnose kanker is geconstateerd.

Ik houd afstand en ergens in de zomer een paar keer en in oktober heb ik die man een knuffel gegeven zonder elkaar in het gezicht te ademen (huisarts vond dat dat prima kon)

Ik blijf verder op afstand in zijn woonkamer en tot nu toe klachten vrij want met klachten zouden we elkaar (ik) niet bezoeken.

Verder met de Aubadgio gaat het goed en ben in vanaf Maart tot eind mei thuis gehouden van mijn werk.

Vanaf juni ben ik weer aan het werk en aan het opleiden met gebruik van PBM's

Ik ga dan met bus en trein 1 uur onderweg naar de plek waar ik moet opleiden en als ik moet werken dan gewoon 15 min in de auto.

Ik houd afstand in trein en bus en draag trouw mijn mondkapje , en doe dat al vanaf maart in openbare ruimtes.


Nu met de volledige lockdown zullen er wel een paar procedures veranderen maar we gaan door in de vervoerssector bij NS.

Ik hoop dat de koekenbakkers die lopen te zeuren over mondkapjes en dat ze niet kunnen funshoppen nu eindelijk de mond worden gesnoerd want er had al 2 maanden eerder een volledige lockdown moeten plaats vinden dan hadden we tijdelijk met de feestdagen iets meer vrijheid gehad.


Verder niets te klagen , we kunnen nog steeds naar buiten wandelen boodschappen halen en eten koken of soms aan huis laten komen en belangrijk voor mij , mijn pa om de 3 weken ff 15 seconden een knuffel geven , nog veel strenger dan de corona app (welke ik niet gebruik)


Blijf gezond en zorg dat ouderen kennissen niet onnodig eenzaam zijn.

Fijne feestdagen alvast.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk



Laatst gewijzigd door Dango op 16 dec 2020, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Klick

Re: lockdown

Bericht door Klick »

met belangstelling lees ik jullie verhalen bedankt 😊 het is raar maar deze situatie met corona lockdown enzo maakt me nieuwsgierig.
AngelNoa

Re: lockdown

Bericht door AngelNoa »

Jrs77 schreef: 16 dec 2020, 14:49 Ik ben heel erg blij dat de fysiotherapie nu gewoon door kan gaan; toen dat deze zomer twee maanden stil had gelegen zijn mijn benen hard achteruit gegaan.
hier hetzelfde...liep ik begin lockdown nog 15 a 20 minuten een rondje buiten...na de sluiting van fysio en hittegolf is dat weg. Nou ja op een goed dag lukt 10 minuten maar ik kan het echt heel goed merken. Dinsdag bij de fysio 1 minuut op de fiets (ohja, buiten fietsen heb ik dit jaar ook amper gedaan omdat ik gewoon geen conditie meer heb). En voor het eerst ipv 1 minuut crosstrainer 2 minuten gedaan. Daar waar ik eerder makkelijk 5 minuten deed...

Of er nu door de lockdown iets veranderd is? Niet echt. Boodschappen worden gehaald (ook weer zoiets; ben slecht een handvol keren zelf geweest tijdens de gehele corona). Ik ga naar de fysio en eventueel HA of Psych maar verder is het al maanden hetzelfde...
Nessa

Re: lockdown

Bericht door Nessa »

Er verandert weinig voor ons. Fysio blijft open, niet-essentiele winkels heb ik afgelopen maanden alleen voor het hoogstnoodzakelijke bezocht.

Afspreken deden we al nauwelijks, en altijd 1-op-1 met andere gezinnen met kinderen onder de 13. Dus van 3 naar 2 bezoekers raakt ons niet.

De mensen die we met kerst zien, wilden sowieso 10 dagen tevoren in isolatie om te zorgen dat je met kerst geen corona meeneemt.

Er is maar één grote verandering: na de kerstvakantie hebben de jongens weer thuisonderwijs. Daar zie ik wel tegenop: 32 uur werken, in een huis waar iedereen thuis is, en ook nog het thuisonderwijs begeleiden...
D-Cheryl

Re: lockdown

Bericht door D-Cheryl »

Ik woon aan het einde van een winkelstraat, en voor mij betekent het dus wel dat er minder drukte om mijn huis is. De kroeg hier tegenover is natuurlijk ook al een tijdje dicht, dat scheelt ook.
Ik deed nog wel vrijwilligerswerk bij de bibliotheek, dat ligt nu ook stil.

Ik voel wel dat de touwtjes nog net iets strakker aangetrokken zijn. Ik zag al weinig mensen, maar begin het nu ook echt wel te voelen. Ik heb het in 20 jaar nooit een probleem gevonden om alleen te wonen, maar merk dat ik het nu toch echt wel ineens pittig vind.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp