Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Na de versoepelingen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Fabel

Re: Na de versoepelingen

Bericht door Fabel »

Heel fijn topic om te lezen!

Volgende week vrijdag mag ik mijn tweede vaccinatie halen, en echt ik kan niet wachten. Snak zo naar weer enigszins “normaal” leven.
Tuurlijk blijven we voorzichtig en een feestbeest was ik toch al niet :p

Maar niet steeds die angst, die vaag op de achtergrond aanwezig is, overal waar je ook gaat.. die word voor mij persoonlijk in ieder geval wel een stukje minder als ik eenmaal volledig gevaccineerd ben. Dat net wat relaxter buiten kunnen zijn.. heerlijk idee.

Ik ben sinds kort weer begonnen met fysio en dat hakt er behoorlijk in.

Als ik eens naar een winkel moet en het is “drukker dan verwacht” vind ik dat ook best heftig. Qua indrukken, qua de energie die het je kost. Dat valt me tegen van mijn lichaam/mezelf.

Het verrast me hoeveel ik ongemerkt tijdens de pandemie achteruit ben gegaan. Maakt me ook verdrietig…

Vroeger had ik altijd wel de vaste basis aan conditie en kracht. Die is weg.
Dus dat word hard werken de komende maanden? Jaren? We gaan zien hoeveel tijd dat kost. Ik hoop dat ik weer op mijn oude niveau kan komen.
Maar vind het wel eng. De “wat als het me niet meer lukt en dit het is”…
leeuwtje-nl

Re: Na de versoepelingen

Bericht door leeuwtje-nl »

Fabel schreef: 11 jun 2021, 18:12 Het verrast me hoeveel ik ongemerkt tijdens de pandemie achteruit ben gegaan. Maakt me ook verdrietig…
Herkenbaar.... Ik heb ontzettend veel bewogen afgelopen jaar (wandelen, fietsen), maar ik ben ook fysiek best achteruit gegaan. Vooral mentaal merk ik echter verschil: een jaar in soort van isolatie, en ik kan nu echt niets meer hebben aan prikkels.
Klick

Re: Na de versoepelingen

Bericht door Klick »

wat ik heb onthouden van tijdens n gesprek met een ergo:
if you don’t use it you lose it

(ging toen over oordopjes gebruiken in de supermarkt)

geen idee meer of je het terug kan trainen, of het dus de andere kant op ook werkt.
wel weet ik dat die training die schijnt te werken een soort cognitieve overbelasting is. dus dan klinkt t aannemelijk dat het wel werkt.

viewtopic.php?f=19&t=7163
D-Cheryl

Re: Na de versoepelingen

Bericht door D-Cheryl »

Ik vind het fijn dat winkels en terrasjes weer open zijn, maar schrik van de mensenmassa.
Vorig weekend was ik in Haarlem (jawel: met de trein), en wist niet hoe snel ik weer van de markt af moest komen. Wat een gekte, zoveel mensen zo dicht bij elkaar!
Heb daarna een terrasje met slechts 2 tafeltjes gevonden in een zijstraatje, en heerlijke koffie!

Ik heb vandaag gesport bij de fysio, en overweeg een zomerabonnement. Moest ook even bij de echte sportschool langs, en de aanbieding daar is financieel beter, plus ruimere openingstijden. Maar ik sportte vandaag met mondkapje op, ik vind dat namelijk geen enkel probleem en zelfs een fijner idee. Doe ik dat bij de fysio dan zijn er misschien twee mensen die het zien en er wat van denken. In de sportschool wel 20....

Al met al: ik hoop dat als er dadelijk wéér verder versoepelt gaat worden (please not, want Delta op komst!), we vooral iedereen ook de eigen keus geven om nog even vast te houden aan de richtlijnen. Geef ons de ruimte om voorzichtig te zijn.
D-Cheryl

Re: Na de versoepelingen

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb eigenlijk ook weinig dingen nìet gedaan de afgelopen maanden, behalve als locaties bijvoorbeeld gesloten waren.

Wel merk ik dat ineens het aantal afspraken in mijn agenda is verdubbeld, en ik dat wel moeilijk vind om weer in te passen. Ik vond dat kabbelende eigenlijk wel heel erg fijn, als niks moet hoef je ook geen 'nee' te zeggen... :thumbdown:
Laatst gewijzigd door D-Cheryl op 17 jun 2021, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
leeuwtje-nl

Re: Na de versoepelingen

Bericht door leeuwtje-nl »

Mijn 2e keer muziekschool ging al beter. Ben halverwege gaan staan ter afwisseling van mijn houding. Dat was een goede tussenoplossing! Verder wel gewoon enorm moe, maar dat komt ook door het weer. Volgende maand weer een intake voor revalidatie, ben benieuwd wat mijn pakket deze keer gaat worden!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp