Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Na de versoepelingen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
1207

Re: Na de versoepelingen

Bericht door 1207 »

leeuwtje-nl schreef: 09 jun 2021, 14:57 Mijn vraag is vooral: hoe gaan jullie om met alles weer oppakken?
gewoon 1 voor 1., al deed ik voor corona ook al niet veel
voor corona 3 vaste weekdingetjes en traag opbouwen.

dan zullen we wel zien.
ik hoop dat we snel terug dingen kunnen doen zonder afspraak.
een museum bezoeken omdat je je ok voelt kun je niet altijd zo plannen.
leeuwtje-nl

Re: Na de versoepelingen

Bericht door leeuwtje-nl »

1207 schreef: 09 jun 2021, 19:29 gewoon 1 voor 1.
Ik heb nu 1 ding erbij gepakt, en dat is de muziekschool. En mijn hele lijf is al 2 dagen in protest na deze ene uitbreiding, 1x 1,5 uur, zittend. Ik denk dus dat de opbouw langer gaat duren dan ik had verwacht, en dat is lastig als je na ruim een jaar eindelijk weer je hobby's kunt gaan oppakken. Misschien groepsdingen eerst oppakken, zodat je geen achterstand krijgt? En als laatste dan weer de sociale activiteiten met vrienden?
1207

Re: Na de versoepelingen

Bericht door 1207 »

leeuwtje-nl schreef: 10 jun 2021, 07:18 Misschien groepsdingen eerst oppakken, zodat je geen achterstand krijgt? En als laatste dan weer de sociale activiteiten met vrienden?
of omdraaien?
afspraken met vrienden kun je makkelijker verschuiven/verplaatsen als de wekelijkse muziekschool
leeuwtje-nl

Re: Na de versoepelingen

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik speel in een ensemble, dus als ik er niet bij ben en de rest oefent wel samen, krijg ik echt een achterstand. Maar dit zijn dus inderdaad de dingen waar ik ineens echt weer over na moet denken!
Knillis

Re: Na de versoepelingen

Bericht door Knillis »

Ik merk dat de, nog zeer geringe, activiteiten die ik weer buiten de deur onderneem een aanslag zijn op mijn lichaam/geest. Ben afgebrand na even wat nieuwe kleding kopen samen met mijn man en dan nog wel in een bijna lege winkel.

Ik hoop dat het heel langzaam toch weer wat opgebouwd kan worden want tussen 4 muren zitten begint me toch onderhand ook wel te vervelen.
Wouter NL

Re: Na de versoepelingen

Bericht door Wouter NL »

Het kopje van dit draadje is "Na de versoepelingen". En wat ik hierboven lees is allemaal kijken wat er nu al mogelijk is.
Maar volgens mij zijn de versoepelingen nog maar net gestart. Op veel plaatsen geldt nog de 1,5 afstand houden, mondkapjesplicht, maximaal aantal mensen in een ruimte, enz.
Pas als dat ook allemaal is versoepeld (of beter... is opgeheven) dan wordt het weer makkelijker om meer ontspannen te leven.
Anderen hierboven schreven ook al dat corona in welke variant dan ook nog lang niet weg is.
Om mij heen hoor ik nog steeds zo nu en dan over positief geteste volwassenen en kinderen.
Zelf krijg ik volgende week vrijdag mijn 2e vaccinatie. En dan inderdaad nog die 2 weken extra voordat het lichaam de antistoffen heeft opgebouwd.

Tot die tijd probeer ik nog zo min mogelijk iets af te spreken.
Mijn enige uitje is 2x per weer naar de fysio. Gelukkig mocht dat ook tijdens de lockdown.

In de zomervakantie willen we naar een vakantiehuis in België. Dat is een vrijstaande woning waar verder niemand anders komt. Dus hopen we daar wel naar to te mogen, maar dan moet België wel vrijgegeven worden.... Spannend.

Verder zit ik de werkgroep voor Overijssel-Zuid om lotgenotenbijeenkomsten te organiseren.
Maar zoals het er nu naar uitziet pakken we dat pas na de zomervakantie weer op.
Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik heb het idee dat er nog weinig mensen zijn die al eerder naar dit soort bijeenkomsten durven te gaan.
1207

Re: Na de versoepelingen

Bericht door 1207 »

anno 2021 is het in Belgie vrij hip om voor alles een medische term te verzinnen
dit heet dus grotsyndroom

https://www.vlaanderen.be/taaladvies/grotsyndroom
leeuwtje-nl

Re: Na de versoepelingen

Bericht door leeuwtje-nl »

Wouter NL schreef: 10 jun 2021, 16:38 Maar volgens mij zijn de versoepelingen nog maar net gestart.
Klopt, versoepelen betekent ook niet dat alles weer als vanouds is. Mijn vraag is ook gericht op mensen die wel al wat ondernemen en hoe dat gaat. Dit topic is niet bedoeld om bij iedereen na te vragen of ze wel of niet al iets aandurven.
Andra

Re: Na de versoepelingen

Bericht door Andra »

Dag Leeuwtje,
Mijn ervaring is wat gemengd.

Het maakt me heel blij om voorzichtig weer wat op te pakken zoals zwemmen of meer erop uit gaan (in de rolstoel of op de fiets). Ik vind het ook fijn om iets meer mensen te zien.

Het gaat me echter niet direct makkelijk af. Ik zak scheef als ik langer in de rolstoel zit, van fietsen krijg ik veel pijn aan het achterhoofd en de armen en benen protesteren na het zwemmen. En dit terwijl het wekelijkse fysiobezoek met oefeningen wel is doorgegaan in de afgelopen maanden. Meer sociale afspraken kost eveneens veel energie.

Het herstelvermogen is ook duidelijk minder. Ik raak snel in het rood (dan begin ik te mopperen of te huilen) en het duurt dagen voor ik opkrabbel. Doseren en plannen moet ik opnieuw uitvinden en dat was al zo lastig :| Nu maar hopen dat het weer bijtrekt of opbouwt zoals je zegt, dat blijft toch wat spannend vind ik.

Het geeft nieuwe moed als anderen dit ook hebben. Niet leuk, maar goed onderwerp :thumbup:
leeuwtje-nl

Re: Na de versoepelingen

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank je wel voor je reactie, Andra! Herkenning dus bij jou. Niet fijn, maar wel goed om te lezen dat anderen hier ook last van hebben. Ik hoor het ook al bij "gezonde" mensen: het is echt weer wennen allemaal. Dus voor ons een extra uitdaging!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp