Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Na de versoepelingen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
leeuwtje-nl

Na de versoepelingen

Bericht door leeuwtje-nl »

Er komen steeds meer versoepelingen en veel activiteiten worden weer opgestart. Ik merk dat mijn lijf hier enorme moeite mee heeft! Niet alleen mentaal qua prikkels en belasting, maar ook fysiek. Gisteren voor het eerst weer naar de muziekschool geweest, en ik heb dus nu ontzettende verzuring in mijn bovenbenen. Mijn lijf is het niet meer gewend om 1,5 uur alert op een stoel te zitten in een actieve houding.

Het voelt alsof ik zelf een persoonlijke revalidatie moet gaan starten: echt weer langzaam opbouwen, dingen trainen. Natuurlijk agenda-technisch, om niet oververmoeid of overprikkeld te raken, maar dus ook echt fysiek. Elke inspanning die ik 15 maanden niet heb gedaan, komt nu echt 3x zo hard binnen.

Ik beweeg meer dan genoeg, maar de inspanningen die ik in het dagelijks leven niet doe en die ik nu weer oppak, zijn een aanslag op mijn lijf. Wat zijn jullie ervaringen hiermee, nu we langzaamaan weer iets meer mogen? (Ik ben al lang blij dat nog niet alles ineens weer mag! Dat geeft ruimte voor opbouw...)
1207

Re: Na de versoepelingen

Bericht door 1207 »

ik blijf voorzichtig om 2 redenen
1) ik ben nog niet volledig gevaccineerd. spuit nr 2 + 14 dagen tot het vaccin echt werkt is nog niet voor morgen.

2) de Indische variant in London nu. Doet me denken aan Wuhan vorig jaar.
daar ontploft het en in hier zijn we toen in complete negeermodus gegaan, met alle gevolgen vandien.

we hebben ook voorbeelden van landen die te vroeg versoepelden in hun vaccinatie en daar is het toch weer ontploft met een dikke golf (Israel bv).
belgie zit aan amper 15% volledig gevaccineerden
Ik heb het nu over alle Belgen en 14 dagen na hun 2e spuit (vanaf de moment dat er 100% werking is), dus niet de statistische manipulatie om kinderen niet mee te tellen en iedereen vanaf spuit 1 al gevaccineerd te noemen.
Klick

Re: Na de versoepelingen

Bericht door Klick »

volledig met @1207 eens.

ik blijf voorzichtig en doe nog mn eigen lockdown.
ook ik krijg eind deze maand mn 2e vaccinatie en ik geloof niet dat dat afdoende is voor alle varianten die er zijn/komen. ook geloof ik niet dat mijn lijf voldoende antistoffen maakt nav een volledige vaccinatie.

dus ik doe nog ff niks anders dan het afgelopen jaar.
ook vind ik dat mensen versoepelen, doodeng, wild vreemden die opeens te dichtbij zijn.
ik ontwijk en hou nog ff vol. eerst zien dan geloven, better safe than sorry.
leeuwtje-nl

Re: Na de versoepelingen

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik vind het oppakken van eigen activiteiten ook veiliger dan in een winkelstraat lopen. Dus ja, ik ben ook nog steeds voorzichtig. Winkelen doe ik voorlopig ook nog niet, maar mijn hobby's oppakken met bekende mensen durf ik wel aan. Wellicht zijn er andere mensen hier die ook weer langzaam gaan opbouwen?
Iris J.

Re: Na de versoepelingen

Bericht door Iris J. »

Ook ja ik vind het ook doodeng allemaal. Ben nu wel al 3 weken volledig gevaccineerd maar mijn man krijgt as weekend zijn tweede vaccinatie pas dus dat wachten wij zowiezo af en dan 2 weken daarna eigenlijk pas echt beschermd.

Ik vond het eigenlijk wel prettig om in mijn eigen bubbel te zijn dat voelde veilig en vertrouwd.
Zal er nog heel erg aan moeten wennen allemaal. Wij doen het ook straks nog lekker rustig aan en sommige mensen vinden het flauwekul maar laat ze maar lekker denken hoor!!
Nessa

Re: Na de versoepelingen

Bericht door Nessa »

Ik ben weer begonnen met sporten (dat viel nogal tegen :lol: ), heb al op het terras gezeten, ben vandaag éindelijk weer eens in de lokale kledingwinkel geweest en heb mijn haar laten knippen.

Maar ik ben nog wel voorzichtig met plaatsen waar veel mensen komen. Boodschappen doe ik nog steeds na 7 uur 's avonds, lekker rustig.

En afspreken doen we nog steeds met maar één ander huishouden.
Ben er tijdens de lockdown achtergekomen dat ik die 1 op 1 contacten toch ook echt veel fijner vind dan grote gezelschappen.

We laten de teugels dus wel vieren, maar met beleid.
leeuwtje-nl

Re: Na de versoepelingen

Bericht door leeuwtje-nl »

Mijn vraag is vooral: hoe gaan jullie om met alles weer oppakken? Ik lees dat iedereen vooral voorzichtig is, maar hoe gaan de nieuwe activiteiten jullie af? Bouwen jullie op, hebben jullie last, moeten jullie nòg beter plannen dan je al deed?
Klick

Re: Na de versoepelingen

Bericht door Klick »

als ik weer iets ga ondernemen dan ga ik het wel opbouwen.
je moet niet alleen weer wennen aan d activiteit zelf, maar ook aan de prikkels van de omgeving.
Nessa

Re: Na de versoepelingen

Bericht door Nessa »

Wij hadden voor de lockdown de afspraak dat we maar één dag in het weekend activiteiten planden. Ik heb in de lockdown ontdekt dat ik, ook door drukte op het werk, eigenlijk meer hersteltijd nodig heb. Ik heb met mijn man afgesproken dat we dus voorlopig maar eens in de twee weken iets afspreken.

Ook heb ik in de lockdown gemerkt dat een uurtje eerder naar bed me goed doet. Dus ook ga ik kritisch zijn in avondactiviteiten.

Het zit voor mij dus vooral in het besef dat ik minder hooi op mijn vork moet nemen. Vaker nee zeggen. En pas extra stapjes zetten als ik energie over heb.

En ja, dat extra lesje pilates gaat me niet soepel af. Ook daar een tandje minder en voorlopig vaker kiezen voor de minst belastende variant.
leeuwtje-nl

Re: Na de versoepelingen

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank je, Nessa, voor het delen van jouw ervaringen. Ik denk dat ik dit nu ook ervaar: eigenlijk moet ik ook wat stapjes terug, en vanuit daar kijken wat er nog extra kan. Ik heb mijn koor al opgezegd, scheelt weer 1 avondactiviteit in de week. Maar ik merk ook dat er meer stapjes terug nodig zijn.

Ik doe overigens aan Body Balance, en Pilates vind ik echt het meest vreselijke onderdeel van de hele les!! :haha: Dus respect voor wat je doet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp