Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Net gescheiden met MS, hoe zoek je n nieuwe partner

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
aheijm

Net gescheiden met MS, hoe zoek je n nieuwe partner

Bericht door aheijm »

Hi allemaal,

Gezien de klachten in t dagelijks leven die we soms doormaken misschien n banale topic maar toch.

Ik heb sinds iets meer dan 1 jaar de diagnose SP MS, m.u.v dan mijn looppatroon en orthese zie je niets. Achter de schermen speelt er natuurlijk meer, concentratie soms, vermoeidheid, moeilijkere stoelgang etc. Etc.

Mijn huwelijk is sinds een paar maanden voorbij en ik Tinder (etc) er flink op los. Hoe open zijn jullie over MS als diagnose en hoe vaak worden jullie (ondanks leuke tekst, leuke foto etc.) bij het eerste of tweede contact geblokkeerd als je de diagnose MS noemt? Ik ben niet anders geworden omdat ik ongewild MS kreeg. Loop minder snel maar denk vooralsnog veel sneller! Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
1207

Re: Net gescheiden met MS, hoe zoek je n nieuwe partner

Bericht door 1207 »

aheijm schreef: 13 jun 2021, 19:58 Gezien de klachten in t dagelijks leven die we soms doormaken misschien n banale topic maar toch.
zeker niet banaal
veel relaties gaan kapot als 1 van beide chronisch ziek is.

tinder is qua oppervlakkigheid nauwelijks te overtreffen. mijn profielfoto is met mijn stoeltje dus ik haal geen hoge scores :)
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Net gescheiden met MS, hoe zoek je n nieuwe partner

Bericht door Toeter »

Ik denk dat je het te vroeg zegt. Het draait in eerste instantie om de klik met de persoon op persoonlijk en emotioneel vlak.

Tinder is een enorme 'gouden gids' met potentiële partners, dat zorgt voor oppervlakkigheid. Als je de persoon niet kent, waarom zou je moeite steken in iemand die potentieel veel ellende meebrengt? Als je gewoon hup naar de volgende kunt swipen en daar is een nieuwe man, zonder 'foutjes'.

Pas als de mensen jou echt kennen, zien ze eerst de persoon en dan pas de ziekte.

Dus ik weet niet of internetdaten überhaupt wat is voor chronisch zieken.

Mijn tip: ga speeddaten. Daar zijn altijd te weinig mannen en de vrouwen zien jou meteen hoe je echt als persoon bent.

Je hebt bijvoorbeeld organisaties die speeddate activiteiten organiseren waarbij je een workshop koken gaat doen ofzo. Dan spreek je de vrouwen wat langer. Is er een losse sfeer en kun je laten zien dat jij zoveel meer bent dan je ziekte
AngelNoa

Re: Net gescheiden met MS, hoe zoek je n nieuwe partner

Bericht door AngelNoa »

ik vraag me af waarom je zo graag meteen een nieuwe partner wilt...wat is er mis met alleen zijn en zien wat er op je af komt? Sowieso heb je nog relatief kort MS, dus neem lekker de tijd voor jezelf en je MS. Mijn idee dan he; wellicht is er voor jou een reden waarom je dit graag wilt, dan heb ik daar niks over gezegd :-)

maar de vraag was meer wanneer te vertellen; ik zou er vanaf dag 1 duidelijk in zijn. Dat scheelt jou en de ander een hoop overbodige emoties...succes!
Steenbokje76

Re: Net gescheiden met MS, hoe zoek je n nieuwe partner

Bericht door Steenbokje76 »

Hi , lekker tinderen kan geen kwaad.
Ook niet als je relatie net voorbij is en je bent er aan toe.
Want wellicht ging het al lange tijd niet goed in je vorige relatie en ben je juist nu toe aan wat aandacht en genegenheid.
Dus kan ik zeker niet over oordelen.

Ik ben sinds mei 2021 weer aan het daten na jarenlang single te zijn geweest (oke wat korte probeersels niet meegerekend ;))
Heb jan 2021 diagnose ms gekregen.

Ik heb het tijdens de 2e date verteld.
Niet direct want wilde eerst kijken of er een wederzijdse klik was.
Er kwam gelukkig een hele lieve & fijne reactie en we zijn nu dus nog steeds aan het daten. Allemaal heel pril nog hoor en ik bekijk het per dag maar geniet er wel van. :)

Dus mijn advies : vertel het zeker niet al het het online contact maar laat eerst iets van je persoonlijkheid zien tijdens een 1e of zelfs 2e date. En mocht er een wederzijdse klik zijn, dan gewoon kort en bondig iets over de ms vertellen, niet direct teveel drama of details. ;) En mocht er geen klik zijn, dan hoef je het ook niet te vertellen want uiteindelijk ben je dan niemand uitleg verschuldigd.

Veel plezier met daten of juist met single zijn :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp