Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Balans vinden bewegen/rusten

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Sara

Re: Balans vinden bewegen/rusten

Bericht door Sara »

Hmmm, interessant dat VUMC overdag slapen afraadt, terwijl werkende mensen juist hier en daar de gelegenheid voor een powernap op hun werk aangeboden krijgen.

Het lijkt me toch dat het voor verschillende mensen verschillend is. Ik kan me voorstellen dat het lonend is om je middagdutje te schrappen als je snachts slecht slaapt, maar je moet 't ook maar volhouden, de hele dag zonder slaap! Voor sommige mensen werkt 't volgens mij prima, en in Zuidelijke landen rusten / slapen ze ook overdag.
Antoinette

Re: Balans vinden bewegen/rusten

Bericht door Antoinette »

Ik ben 70 jaar en heb al 25 jaar MS. Ik ga om 11 uur s' avonds naar bed en sta om 1/2 7 - 7 uur 's morgens op. 's Middags slapen doe ik nooit. Verder doe ik, samen met mijn man, alles zelf in dat enorme bakbeest van een huis waarin we wonen; van koken tot schoonmaak.

Meer over mij kunnen jullie lezen in het topic: WAT OVERKOMT ME NOU?
Jetteke

Re: Balans vinden bewegen/rusten

Bericht door Jetteke »

@ AngelNoa: Magnesiumtopic heb ik gevonden, dank je wel! Ik ga dat eens even rustig doorlezen. Ik moet wel zeggen dat MSWeb en dit forum ook een haast onuitputtelijke bron is van tips en trucs.

Net als overdag slapen ja of nee. Ik snap heel goed dat het soms prettig kan zijn om overdag zo even je rust te nemen.
AngelNoa

Re: Balans vinden bewegen/rusten

Bericht door AngelNoa »

Jetteke schreef: 20 sep 2021, 13:26 @ AngelNoa: Magnesiumtopic heb ik gevonden, dank je wel! Ik ga dat eens even rustig doorlezen. Ik moet wel zeggen dat MSWeb en dit forum ook een haast onuitputtelijke bron is van tips en trucs.
graag gedaan en inderdaad; zelfs na bijna 11 jaar leer ook ik nog altijd nieuwe dingen ;-)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp