Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ik ga zeilen!

Hier kun je contacten leggen, uitjes organiseren of geplande uitjes onder de aandacht brengen.
Annemieke

Ik ga zeilen!

Bericht door Annemieke »

Dag allemaal,
Ben heel lang niet op het forum geweest, maar wil dit met jullie delen.

Het weekend van 18 juni ga ik met Nationaal MS fonds zeilen op de Loosdrechtse Plassen. Het is tot vandaag onzeker geweest of het ( Corona…..) door zou gaan.
Durfde me er niet teveel op te verheugen, maar wat ben ik blij dat het doorgaat.
Wel met heel veel extra regeltjes.

De stichting die dit organiseert is Sailwise. Ik heb al vele YouTube filmpjes bekeken.
Ongelooflijk wat zij met veel vrijwilligers bereiken en iedereen, hoe gehandicapt ook, het gevoel geeft dat alles kan!

Er zijn 18 deelnemers, we verblijven op het eiland Robinson Crusoe middenin de Loosdrechtse Plassen. Het ziet er prachtig uit.

Me happy! :bravo:
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 21 sep 2021, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst naar het juiste forum Contacten en Uitjes
leeuwtje-nl

Re: Ik ga zeilen!

Bericht door leeuwtje-nl »

Ontzettend leuk zeg, fijn dat het doorgaat!! Ik wens je/jullie alvast heel erg veel zeilplezier. Hopelijk werkt het weer een beetje mee.
Klick

Re: Ik ga zeilen!

Bericht door Klick »

wat gaaaaaaaf :zon: :zon: :zon: wat leuk ook lekker positief je berichtje 😃
Knillis

Re: Ik ga zeilen!

Bericht door Knillis »

Wat geweldig leuk Annemieke. Dat zijn weekeinden om nooit te vergeten Ik ben een paar jaar geleden mee geweest, fantastisch. Was samen met mijn zus die meeging als verpleegkundige.

Helemaal kapot thuisgekomen maar ik heb er weken op kunnen teren zo geweldig goed!!!! Ik had nog nooit gezeild maar het was echt fijn en gelukkig hadden we mooi weer.

Ga er lekker van genieten want de, meest vrijwillige medewerkers, zijn onvermoeibaar en alles kan!
Sara

Re: Ik ga zeilen!

Bericht door Sara »

Super, Annemieke!

Ook ik wens je héél veel plezier, en prachtig weer natuurlijk.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Ik ga zeilen!

Bericht door Qanuk00 »

Hoi Annemieke,

Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaring! Ik heb een artikel op MS Web en in MenSen zien staan en dit trok mijn aandacht. Wellicht ook iets voor mij in de toekomst...?

Voor meer informatie http://lnnk.in/aNeZ
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Ik ga zeilen!

Bericht door Qanuk00 »

Zijn er ook mensen op het forum die gaan zeilen of hebben gezeild met het Nationaal MS fonds?

Wellicht een leuk weetje ... ik ga meezeilen van 25-29 september :p !
https://nationaalmsfonds.nl/oceans-of-hope/

Afgelopen weekend hebben we een kennismakingsmiddag gehad en de sfeer zat er al meteen goed in. Wel vind ik het enorm spannend, geen idee hoe mijn energiehuishouding in die dagen zal zijn. Mijn doel is om op tijd mijn (MS-)grenzen te leren herkennen en aan te geven. Dat wordt nog wel een dingetje ... mijn enthousiasme voor de watersport is namelijk niet te stuiten ...! :haha:
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Jrs77

Re: Ik ga zeilen!

Bericht door Jrs77 »

Qanuk00 schreef: 30 aug 2023, 17:39 Zijn er ook mensen op het forum die gaan zeilen of hebben gezeild met het Nationaal MS fonds?
Ik heb het vorig jaar gedaan (samen met Martine, die ik ken van het forum-weekend). Het beviel zo goed dat ik, weer samen met haar, in juni nog eens een midweek met Sailwise ben gegaan. Absolute aanrader dus.

Er zijn drie zeilmomenten per dag: ochtend, middag en avond. Als je weinig energie hebt, is op het eiland blijven (of op bed) altijd een optie.
Uitleg is niet nodig; iedereen snapt het als je weinig energie hebt.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Ik ga zeilen!

Bericht door Qanuk00 »

@Jrs77 Dat weekend in juni zag ik inderdaad ook voorbijkomen, klinkt ook supergaaf.

Voor nu lekker een week op een klipper het IJsselmeer (en hopelijk Waddenzee) op. En er is ook duidelijk in de groep afgesproken - leer je eigen grenzen goed aangeven, er is ook veel ruimte in het programma om te ontprikkelen.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp