Afbeelding/foto bij mijn handtekening.

Vogel uit hoe alles werkt, je kunt hier berichten proberen te schrijven, maar ook quoten ,linken en vooral plaatjes, handtekeningen en smilies plaatsen
Antoinette
Contacteer:

Afbeelding/foto bij mijn handtekening.

Bericht door Antoinette »

Zoals de topic-titel al aangeeft...hoe zet ik een afbeelding bij mijn handtekening? Het lukt mij niet. Wie weet raad? Alvast bedankt.
Neem eens een kijkje op mijn website: www.antoinettekersten.nl

Knillis

Re: Afbeelding/foto bij mijn handtekening.

Bericht door Knillis »

Even op je gebruikersnaam rechts bovenin tikken en dan naar je profiel gaan, wijzig profiel, wijzig onderschrift.

Ik denk dat je er dan wel uitkomt.

Mijn onderschrift plaatsen lukte mij wel maar ik krijg geen foto geplaatst op de plek waar jij jouw foto hebt staan op het stepje.

Succes!
Afbeelding

D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Dat plaatje heet de "avatar":
Gebruikerspaneel -> profiel -> wijzig avatar

Meestal moet je een plaatje hebben laag in pixels, dus soms moet je hem eventjes wat kleiner opslaan dan je fototoestel of telefoon standaard doet. De max zit meestal ergens rond de 300-500kb voor de afbeelding, soms nog kleiner.

(heel veel pixels laden voor zo'n klein plaatje is zonde van de bandbreedte. In Nederland tegenwoordig niet zo'n probleem meer en de meeste delen van België ook niet, maar laten we vooral lekker laagdrempelig blijven, toch?)
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed

Knillis

Bericht door Knillis »

En juist een foto vinden/maken met het juiste aantal pixels lukt me dus op de een of andere manier niet. Hoe het met een plaatje moet kom ik al helemaal niet uit want het werkt niet met een linkje oid.

Het is ook niet echt van belang hoor maar ik kan er niet zo goed tegen als iets me niet lukt en dus begin ik er keer op keer opnieuw aan :hmmm: in de hoop dat de aanhouder eens zal winnen. :lol:
Afbeelding

Antoinette
Contacteer:

Het lukt mij ook niet maar net zoals Knillis al zei: Ik blijft proberen. ;)

D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Knillis schreef:
16 jun 2020, 07:35
En juist een foto vinden/maken met het juiste aantal pixels lukt me dus op de een of andere manier niet. Hoe het met een plaatje moet kom ik al helemaal niet uit want het werkt niet met een linkje oid.

Het is ook niet echt van belang hoor maar ik kan er niet zo goed tegen als iets me niet lukt en dus begin ik er keer op keer opnieuw aan :hmmm: in de hoop dat de aanhouder eens zal winnen. :lol:
Heb je helemaal gelijk in: gewoon je vragen blijven stellen tot het lukt!

1. Als je een leuke foto op je computer hebt staan (dus op je harde schijf, niet op het internet ergens) kun je deze gebruiken.
2. Als je het plaatje eerst op de computer opent, dan kun je hem in datzelfde scherm ook "bewerken" en kiezen of je het plaatje met minder pixels wilt opslaan als kleiner plaatje (onder een nieuwe naam).
3. Als je een klein plaatje hebt, kun je deze als avatar "uploaden" (dus op het internet zetten) vanaf je computer, bij je profiel. (Je hoeft het dus niet ergens anders te doen, maar doet het direct hier op het forum).

2 en 3 moet je soms even herhalen tot het plaatje klein genoeg is.
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed

D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Antoinette schreef:
15 jun 2020, 07:54
Zoals de topic-titel al aangeeft...hoe zet ik een afbeelding bij mijn handtekening? Het lukt mij niet. Wie weet raad? Alvast bedankt.
Je kunt een tekst doen (zoals ik heb, en jij ook al Antoinette), of een plaatje, of allebei. Er zit wel een limiet aan de ruimte die het in mag nemen.

Ook dit kan in je Gebruikerspaneel
Gebruikerspaneel -> Profiel -> wijzig onderschrift

Het plaatje moet (anders dan bij de avatar) al ergens anders op het internet staan.
Het derde knopje van rechts boven het veld voor de handtekening (naast de "dropdown" met het woord 'normaal') is voor plaatjes. Als je je muis erop zet, maar niet klikt, krijg je informatie over hoe je hem moet gebruiken.

Je klikt 1 keer op dit knopje, dan komt er een code te staan. Daarachter plak je de link naar je plaatje. Dan klik je nog een keer op het knopje, en wordt de code weer gesloten.

Als je het eerst wilt uitproberen kun je misschien makkelijker een foto gebruiken die al op het internet staat, zoals de plaatjes van animaatjes: https://www.animaatjes.nl/
Bv op photobucket kun je tot 250 van je eigen foto's gratis opslaan: https://photobucket.com/

Antoinette
Contacteer:

Sorry, maar ik kom er niet uit. Ik begrijp jullie uitleg wel hoor en ik volg de instructies keurig op, maar die foto krijg ik niet vanuit mijn pc gekopieerd en geplakt. Nou ja, ik kan er mee leven. ;)

D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Voor in je handtekening, kun je hem niet vanaf je pc op het forum zetten.

Dan moet je een site zoals bv photobucket gebruiken: eerst de foto online zetten, dan ernaar linken in je handtekening.

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp