Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

inloggen

Vogel uit hoe alles werkt, je kunt hier berichten proberen te schrijven, maar ook quoten ,linken en vooral plaatjes, handtekeningen en smilies plaatsen
Lanah

inloggen

Bericht door Lanah »

Hoi Moderaters,

Het viel me vanmorgen ineens op dat ik uitgelogd was. Ik heb een snelkoppeling op mijn pc en als ik daarop klik ben ik standaard ingelogd.
Eenmaal in de zoveel tijd moet ik opnieuw inloggen; dus ik dacht dat zal nu wel zo zijn.
Echter vanmiddag zag ik ineens weer dat ik was uitgelogd.
Jammer want als ik ben ingelogd kan ik meteen zien, welke berichtjes ik al heb gelezen.
Weten jullie hoe het kan of is er geen verklaring voor?

alvast bedankt voor het antwoord.
Ik vind het MS web een prettig en fijn forum en jullie doen prima werk!!!

ps 2 ik weet niet hoe ik gemakkelijk een vraag aan jullie kan stellen, dus maar op deze manier
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Via de mail een vraag stellen kan via de knop 'contact' rechtsonder, maar hier is ook prima.

Dit is echter een probleem waar wij geen invloed op hebben. Het is niet zo dat het forum ingesteld staat om iedereen periodiek uit te loggen. Volgens mij kan dat zelfs niet.

Ik weet bij mezelf dat als ik de cookies en dergelijke opruim, wat ik periodiek doe, ik overal opnieuw moet inloggen. Wat de oorzaak bij jou is, zou ik niet durven zeggen.
Lanah

Bericht door Lanah »

Anna1975.

Dank je voor je snelle antwoord, ik houd het in de gaten.
Hopelijk is het toeval geweest dat ik 2 keer ben uitgelogd.
Gelukkig nu meteen ingelogd.
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

[QUOTE=Lanah;1066868]Anna1975.

Dank je voor je snelle antwoord, ik houd het in de gaten.
Hopelijk is het toeval geweest dat ik 2 keer ben uitgelogd.
Gelukkig nu meteen ingelogd.[/QUOTE]

Het is geen toeval. Bij het inloggen krijg je een cookie en daar zit altijd een levensduur aan geplakt. Die is belachelijk kort bij MSweb. De reden is, dat als iedereen de hele dag ingelogd blijft, de server het te druk krijgt met het onthouden van al die sessies. En natuurlijk kun je er wat aan doen. Als het niet via een gebruikersvriendelijk onderhoudsschermpje kan, dan zit er ergens hard gecodeerd in de PHP code, of je kan het veranderen in een configuratiebestand.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik heb al meer dan 2 jaar niet opnieuw hoeven inloggen, dus dat kan het niet zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-T535 met Tapatalk
SanSan

Bericht door SanSan »

Ik heb er ook geen last van, dus waarschijnlijk ligt het probleem niet server-sided (zoals Knutselsmurf :lief: stelt), maar client-sided. Misschien heeft Lanah de beveiligings-instellingen van haar browser te hoog staan, waardoor cookies niet geaccepteerd worden?
Lanah

Bericht door Lanah »

ik denk dat de eerste keer gewoon de "tijd" was om opnieuw in te loggen (minstens een half jaar niet gehoeven)

ik denk nu dat ik vergeten ben om het vinkje ingelogd aan te kruizen, daarom dus de 2e keer binnen 24 uur

ik ben nu weer "gewoon" ingelogd dus het probleempje lijkt over
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Ah, fijn! Ja, dat vinkje vergeet ik zelf ook wel eens als ik switch tussen dit account en het account dat ik gebruik om te zien hoe bepaalde dingen er als gebruiker zonder extra rechten eruit ziet of als ik cookies opgeruimd heb cool:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp