Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

glucosamine

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
MiSsty

glucosamine

Bericht door MiSsty »

heb bij apotheek gelezen dat het bij artrose voorgeschreven wordt maar dat je het ook op internet kunt kopen en dit zou dus kunnen helpen om myeline te herstellen dat is toch wel te hopen dat het helpt om MS te genezen.
Knillis

Re: glucosamine

Bericht door Knillis »

Glucosamine is volgens mij een voedingssupplement dat inderdaad gebruikt kan worden om de gevolgen van artrose te proberen te verminderen. Zelf heb ik het nooit gebruikt, heb ook geen artrose en of het ook bekend staat als “medicijn” om myeline te herstellen en MS te genezen heb ik nooit van gehoord.

Ik zou aan dat laatste persoonlijk ook niet te veel waarde aan hechten. Eigenlijk is er tot nu toe nog helemaal niets om MS te laten herstellen helaas

Wij hebben het bij onze vorige hond dagelijks gebruikt omdat hij op gevorderde leeftijd artrose in zijn achterpoten had en door de glucosamine had hij beduidend minder pijn.
Sara

Re: glucosamine

Bericht door Sara »

Hier is het recente artikel over glucosamine op MSweb: https://msweb.nl/actueel/nieuws/middel- ... neherstel/

MS genezen gaat het sowieso niet, want myelineschade is maar één van de aspecten van de vernieling die MS in je zenuwstelsel aanricht, maar wellicht krijgt het een rol als vitamine D, dat het als voedingssupplement de schade ietsje kan beperken.

Voorlopig is het alleen op muizen getest, en die muizen hebben ook nog es geen MS, maar andersoortige schade aan het zenuwstelsel.

Einde preek :D
Knillis

Re: glucosamine

Bericht door Knillis »

Dat artikel had ik nog niet gezien Sara, bedankt voor het delen hier. Dat er momenteel breed gekeken wordt naar de rol van Vitamine D vind ik interessant. Misschien zou dat wat kunnen betekenen bij de bestrijding/voorkomen van meerdere ziektebeelden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp