Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

BG-12 / Tecfidera

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

0,5 is de grens die ze hanteren om veilig te blijven
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Ik zou het liefst tecfidera proberen ondanks dat de neuro tysabri adviseerde of gylenya.

Ondank dat ik echt heel erg moeilijke darmen heb..
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik ben echt heel blij met tecfidera. Ik merk zoveel verbetering! Ik neem het nu bijna een jaar en ik kan sinds jaren eindelijk fysiek weer opbouwen qua kracht en conditie. De vermoeidheid is minder en ook de brain fog.

Ik begin zelfs heel stiekem weer te fantaseren over werken. Geen idee of het gaat lukken, maar ik ga het in ieder geval proberen.

Ik weet niet van jouw darmproblemen, maar ik heb al 15 jaar chronische diarree en de tecfidera had bij mij nul effect op mn darmen.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

O dat stemt me positief.

Heb al 8 jaar ms waarvan 1 jaar copaxone gebruikt. Maar hielp niet. Te veel plekken bij en actieve plekken.

En wat betreft mijn darmen .. heb een prikkelbare darm. Ik heb vaak last van het sommig eten. Alleen is niet precies duidelijk wat voor eten. En ben dus vaak aan de diarree. Daarom zei de neuro... wellicht tecfidera niet handig

Maar ik zou het wel aandurven geloof ik
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Sterkte met kiezen!
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Weet alleen niet of de neuro het er mee eens is.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Neuroloog weet ook dat het belangrijkste van de gekozen therapie is, dat jij erachter staat.

Alledrie de medicijnen zullen bijwerkingen hebben. In mijn geval met tecfidera viel dat reuze mee, maar veel mensen hebben toch een paar maanden last. Als je niet achter het medicijn staat, hou je dat niet vol.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Daar ben ik het mee eens. Ik vind de tysabri enzo gewoon een enge stap.
bezorgde mam

Bericht door bezorgde mam »

Mijn dochter gebruikt nu sinds een half jaar Tecfidera, na een rustige opbouw en geen klachten kwam ze op de dosis 2 x 240mg te zitten. Na een aantal maanden kreeg ze last van diarree en dit is nog steeds zo. Ontlasting is nagekeken en daar is niks uit gekomen, bloedonderzoek gehad en daar is uitgekomen dat de lymfocyten te hoog zijn ook Nu is ze terug gezet naar 1 x 240 Mg Tecfidera per dag. De diarree is iets beter geworden maar helaas nog steeds aanwezig. Ze heeft al loperamide geprobeerd en helaas ook geen effect.
Heeft iemand advies wat ze kan doen, afspraak neuroloog is onderweg
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=bezorgde mam;1090926]Heeft iemand advies wat ze kan doen, afspraak neuroloog is onderweg[/QUOTE]

Zijn haar lymfocyten te hoog??? Bij Tec zie je vaak juist het omgekeerde!

Als de ontlasting goed was, is er dus geen bacteriële infectie oid die de diarree veroorzaakt. Als je schrijft dat het met halvering van de dosis beter gaat, lijkt de Tec me toch de boosdoener. Daar is maar 1 oplossing voor: stoppen met de Tec. Verdwijnt de diarree binnen een week, dan was zeker de Tec de oorzaak

Maar die verhoging van de lymfocyten is raar.. Is er al overleg geweest met een MDL-arts?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp