Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

algehele spierzwakte

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Irmgard † 03-03-2021

geen epileptische aanvalletjes maar paroxysmale klachten

Bericht door Irmgard † 03-03-2021 »

geen epileptische aanvalletjes maar paroxysmale klachten

Hoi allemaal

Sinds gister weet ik hoe of wat.

Na bij mijn andere topic verwezen te zijn naar google om paroxysmale klachten in te tikken ben ik een stuk wijzer geworden.

Ik heb dit alles ook mijn neuroloog voorgelegd en yes, dit is 't!!

Inmiddels heb ik dus medicijnen gekregen en hoop heel snel van deze ellende af te zijn!!

Het hoort bij de MS en is geen nieuwe schub!! 'T komt van een "oud" litteken, niet te verwarren met "rest"verschijnselen.

doei doei
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Wat een "goed" nieuws Irmgard!

Geweldig ook om te zien hoe informatie op het forum helpen kan. :)
josfromglos

paroxysmale klachten

Bericht door josfromglos »

paroxysmale klachten

[QUOTE=Irmgard;871472]Inmiddels heb ik dus medicijnen gekregen en hoop heel snel van deze ellende af te zijn!!

Het hoort bij de MS en is geen nieuwe schub!! 'T komt van een "oud" litteken, niet te verwarren met "rest"verschijnselen.

[/QUOTE]

Hallo Irmgard

Bedankt dat je ons eea qua 'uitslag' hebt laten weten, ook al klinkt het lichtelijk tegenstrijdig?

Ik bedoel, je kreeg medicijnen om er vanaf te komen MAAR het hoort bij de MS (waar je niet 'vanaf' kunt komen...), of wellicht bedoel je om 'het' te onderdrukken?

Ik herken overigens het duizelige gevoel bij 'snelle' bewegingen, vooral bij herhaalde draaiende bewegingen. Ik neem aan dat dit te maken heeft met de vertragingen in signalen naar/ van/ in de hersenen, veroorzaakt door de laesies aldaar....

Welke medicijnen heb je hiervoor gekregen als ik vragen mag Irmgard?
Sorry als ik te veel vraag, 'k probeer op een 'gezonde' manier nieuwsgierig te zijn (hoe tegenstrijdig dat ook moge klinken :) ):)

Sterkte!
Irmgard † 03-03-2021

Bericht door Irmgard † 03-03-2021 »

hoi Josfromglos

Ik heb idd medicijnen gekregen; carbamazepine. Deze moeten er voor zorgen dat deze paroxysmale klachten verdwijnen.

Dit is een "bijkomend" iets bij de MS, wat maar 3 tot 9% voor komt.
En inderdaad mijn MS gaat hier natuurlijk niet van over, maar deze specifieke klachten als 't goed is wel.

Ik ben trouwens niet duizelig.
Ik heb op dit moment vooral last van praten met dubbele tong/dronkemanspraatje en loopje en de spierzwakte waar ik al eerder over schreef.Dit alles komt wel in "aanvalletjes".

Ik heb zowel in dit topic als in mijn andere topic omschreven wat ik allemaal voelde en wanneer, maar anders zou je misschien 's kunnen googelen op paroxysmale klachten/ ms.about.com/od/signssymptoms/a/paroxysmal
Dit is 1 van de sites waar ik mijn bevindingen vandaan heb.

Ik kan evt. ook de wordfile die ik heb gemaakt voor de neuroloog doorsturen?

doeidoei..... enne vind 't prima als je "sceptisch" / op een "gezonde manier" nieuwsgierig bent hoor!!
Irmgard † 03-03-2021

carbamazepine

Bericht door Irmgard † 03-03-2021 »

carbamazepine

hoi allemaal

En ja hoor......

De carbamazepine heeft geholpen. Ik ben sinds zatermiddag al van de "aanvalletjes" af!!
Heerlijk!!

Ik heb nu alleen, waarschijnlijk doordat mijn lijf een beetje op is geraakt van deze aanvalletjes en de stress in mijn lijf;2 slapende voeten,die ijskoud zijn. Verder weinig gevoel in mijn voeten en ook mijn vingertoppen doen mee. Op 't moment dat ik even gestaan of gelopen heb, gaan mijn (bijna) hele benen meedoen. Het is soms net of er een hele strakke band om wordt getrokken. Zowel om mijn onderbenen als mijn voeten.

Hierdoor voel ik mij niet helemaal safe staan op m'n voeten en heb 't in mijn rug doordat mijn lijf waarschijnlijk steeds aan't corrigeren is.

Nou ja..... we zien wel weer; morgen moet ik weer naar de neuroloog.

Ik voel me in ieder geval veel beter dan met die akelige aanvalletjes!!

Ben benieuwd hoe lang ik deze medicijnen moet nemen!!

Doei doei allemaal :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp