Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tintelingen en duizelingen in vlagen is geen MS?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
andre1966

Bericht door andre1966 »

Klinkt toch wel heel bekend, het tintelen van benen zeker na inspanning maar ook spierpijn. Coordinatie slecht en sinds kort aangezichtspijn en pijn in mijn handen. Fijne ziekte is dit:???:

Grtz, André
Eagler

band gevoel

Bericht door Eagler »

band gevoel

[QUOTE=Blom;869897]Ik voelde het gisterochtend en gisteren de hele dag en heb het vandaag nog niet weer gevoeld.

Ik heb wel eens langer een band gevoel gehad, durf niet meer precies te zeggen hoelang. Om mijn middenrif eens weken, meer dan vier.

Zo lastig altijd, merk je ook niet dat het ietsje is afgenomen. Ik merkte dat het heel heel langzaam met de weken weer wegtrok.[/QUOTE]

Dat band gevoel, is ook bij mij aanwezig. Krijg tot nu toe geen scrubs (schrijf ik dit zo goed).
Ik heb een beschadiging ten hoogte van de navel, in mijn rug. Het lijkt of ik de gehele dag in een te strakke broek zit. Hier had ik pijnstillers voor, en dat was dan wel te dragen. Ik ben gestopt met die pijnstillers i.v.m. gebruik Fampyra. Voor dat ik dit medicijn had, was die band erg aanwezig. Sinds het gebruik van Fampyra. is de band minder aanwezig.
Is wel te doen. Ben nu bezig met de 14e dag. Gaat best wel goed, kan steeds langer blijven staan, ben zelf net naar de winkel geweest om de wekelijkse boodschappen te halen. Dit heb de de afgelopen 5 jaar niet meer gedaan. Wel eens een boodschapje, maar niet zoveel. Hoop dat de benen nog wat sterker worden. Loop nu wel beter, moet eigenlijk mezelf leren weer beter te gaan lopen. Was altijd nogal slingerig bezig. En om dat weer af te leren, kost tijd. Hoop dat andere mensen ook zo'n positief gevoel van Fampyra krijgen.
Moet wel zeggen dat ik wel wat bijwerkingen heb, zoals misselijk, maagpijn, tintelingen, maar moet maandag naar de neuroloog, misschien heeft hij hier een oplossing voor.
groet,Eagler
Blom

Bericht door Blom »

Veel succes ermee Eagler!

Ik hoop dat dit middel veel voor heel veel van ons kan betekenen en allereerst dan ook vergoed en verkrijgbaar zal blijven.....
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Hoi,

Nog even de conclusie van de neuroloog: het komt toch van de MS. Op de scan is een leasie te zien in het ruggenmerg, die de tintelingen in de benen veroorzaakt.

De duizelingen en onbalans die ik heb worden veroorzaakt door een (dovende) ontsteking in de kleine hersenen, het evenwichtscentrum dus.

Ik ben er ondertussen wel achter dat de klachten, zowel duizelingen als tintelingen, inderdaad ook veroorzaakt kunnen worden door andere aandoeningen, onder andere door chronische hyperventilatie.

Verder onderzoek is dus wel wijs, gewoon om dat weer uit te sluiten...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp