Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

PP-MS en medicijnen?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Fampyra wordt nog steeds niet voorgeschreven in NL omdat het niet vergoed wordt, het is ook maar de vraag of het werkt bij iedereen.

Je hoopt dat je wat beter gaat lopen maar ook dat is niet zeker, terwijl er ook bijwerkingen te melden zijn.
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik heb ook pp-ms. Heb een jaar Gammaglobuline geprobeerd om me iets beter te voelen,maar het had de tegenovergestelde werking bij mij.

Fampyra is eigenlijk de time-released vorm van 4- aminopyridine. Dat laatste heb ik wel geslikt tegen vermoeidheid.

Ik vond het een akelig medicijn. Werd er heel opgejaagd van en kon niet meer slapen met als resultaat dat ik steeds meer moe werd.

Verder gebruik ik alleen symptoonbestrijders voor bepaalde klachten die ik heb.

Dus je neurzeur heeft wel gelijk.;)
tux

Bericht door tux »

thanks voor alle reacties.. Ik kan nog n beetje lopen dus ik zou ervoor in aanmerking kunnen komen.
sinds vandaag heb ik n medicijn vesicore.. tegen blaasproblemen, iemand bekend mee?
oh en @Loesepoes ik krijg al 7 jaar B12 injecties, al lang voor mn diagnose dus..
joge

Bericht door joge »

Vesicare; werkt prima bij mij. Minder 'verrassingen'.
tux

Bericht door tux »

[QUOTE=joge;871133]Vesicare; werkt prima bij mij. Minder 'verrassingen'.[/QUOTE]

Daar hoop ik ook op, dat zou fijn zijn :)
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=tux;871127]thanks voor alle reacties.. Ik kan nog n beetje lopen dus ik zou ervoor in aanmerking kunnen komen.
sinds vandaag heb ik n medicijn vesicore.. tegen blaasproblemen, iemand bekend mee?
oh en @Loesepoes ik krijg al 7 jaar B12 injecties, al lang voor mn diagnose dus..[/QUOTE]

Het zal een wonder zijn als je dit krijgt want het komt niet in aanmerking voor vergoeding in Nederland. Proberen kan altijd.
joge

Bericht door joge »

Mocht het niet lukken via de fabrikant, dan kun je altijd nog 4 AP overwegen, dezelfde werkzame stof, alleen geen 'slow release'.
tux

Bericht door tux »

[QUOTE=joge;871133]Vesicare; werkt prima bij mij. Minder 'verrassingen'.[/QUOTE]

net opgehaald maar er zitten waarschuwingsstickers op je mag ermee niet autorijden? da's wat onhandig.. Is het zo erg?
joge

Bericht door joge »

Oh, dan moet ik nu te voet naar huis....

Bij mij zit dat er niet op (denk ik; ik ben niet thuis om 't te checken). Ben met de auto, rij regelmatig kleinere stukken, nooit ergens last van gehad. Maar ja, iedereen is anders. Ben voorzichtig....

Net ff gegoocheld:

[I][B]Rijvaardigheid en het gebruik van machines[/B]
Vesicare kan wazig zien en soms slaperigheid of vermoeidheid veroorzaken. Als u van deze bijwerkingen last heeft, bedien dan geen machines die oplettendheid vereisen en bestuur geen voertuigen.
[/I]
Gijs

Vesicare

Bericht door Gijs »

Vesicare

Ik gebruik al jaren vesicare, zonder enig schrammetje aan auto of medemens te veroorzaken. Overbodige stikker!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp