Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Misschien MS?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
greyde

Bericht door greyde »

Heb je een PB gestuurd

Groetjes
Greyde
sietje

Bericht door sietje »

Mijn huisarts heeft toen zij dacht dat een neuroloog moest kijken de neuroloog zelf opgebeld en ik kon direct die middag nog komen.

Als je niet snel terecht kunt zou ik ook de huisarts bellen of deze wil bellen.

sterkte.
nine

Bericht door nine »

Ja zo ging het bij mij ook de huisarts belde voor mij toen ik de tweede keer langskwam,
omdat ze vond dat er snel gekeken moest worden.
Ik had eerst zelf nog een paar dagen aangekeken en ben, toen het dove gevoel uitbreidde, weer terug gegaan.
Ik ben toen ook dezelfde middag bij de neuroloog geweest en ook die dag een mri gekregen.
Ik zou inderdaad gewoon gaan waar je terecht kunt op dat moment.
Zou fijn zijn ook als je zo snel mogelijk duidelijkheid hebt.
Veel sterkte en succes!
amelg

Bericht door amelg »

Ja de huisarts had net meteen de neuroloog gebeld. Die zei dat ik binnen een week gezien moest worden.

De dokter heeft me de verwijzing meegegeven en gezegd dat ik moest bellen voor een afspraak morgen. Mocht ik dan niet binnen een week terecht kunnen dan moest ik de huisarts bellen en dan zou zij de afspraak voor me maken.

Mijn broer zei ook al, had ze dat niet meteen kunnen regelen? Maar ja er komt op zo'n moment zoveel op je af dat je dat even niet vraagt....

bedankt voor alle reacties! Lief!

Ik vind t steeds spannender worden, die tintelende voeten ben ik nu wel aan gewend maar in 1 keer zo'n doof arm wordt toch wel een beetje eng....
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

Yep, zo ging het bij mij ook
Vrijdag naar huisarts, die belde gelijk het ziekenhuis, ik kon maandag terecht.
Ik ben toen met spoed opgenomen op verdenking van MS (alhoewel ik dat uiteindelijk niet had)

Als het echt spoed is, kan alles vaak snel.

Sterkte
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Je broer klinkt als een lekkere wijsneus, kan hij niet mee naar de afspraak? :D
amelg

Bericht door amelg »

Ja die weet het altijd goed te vertellen :)

Gisteren voor de zekerheid mijn huisarts gebeld omdat mijn arm wel heel erg dof aan voelde. Ik moest meteen komen. Ze maakte zich niet erge zorgen, maar was ook zeker niet gerust omdat ik veel minder gevoel had in mijn arm. Ze heeft de neuroloog gebeld en i.p.v. 15 oktober wilde ze me binnen een week zien. 's avonds trok het gevoel naar mijn been. Best eng hoor! 's ochtends de huisarts gebeld en ik kon gelijk naar het ziekenhuis.

Bloed was goed, CT scan van de hersenen was goed, en de testjes die de neuroloog deed gingen allemaal goed. Ze zei ik kan met 99% zekerheid zeggen dat je geen MS hebt. Ze wil voor de zekerheid een MRI om MS uit te sluiten, ook om mij gerust te stellen. Die is op 1 oktober, ik krijg daar 12 oktober dan de uitslag van. Er wordt dan een MRI van mijn hoofd gemaakt. Ik vroeg wel waarom niet ook van mijn rug, ik had gelezen dat het voorkwam dat alleen daar die witte dingetjes te zien waren of heb ik dat fout? Volgens haar kon dat niet omdat ik last had van mijn arm, dan zou het in mijn hoofd moeten zitten, maar voor mij doet ze nu wel mijn nek erbij. Dus MRI van hoofd en nek.

Nu ga ik de boel even proberen los te laten tot 1 oktober en hoop ik maar dat ik niet weer dingen tot die tijd erbij krijg, want dat mijn hele linker kant gister dof aanvoelde vond ik echt eng. Ik dacht straks word ik morgen wakker en kan ik mijn arm niet meer bewegen.....

Fijn weekend!
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

[QUOTE=amelg;871690]Ik vroeg wel waarom niet ook van mijn rug, ik had gelezen dat het voorkwam dat alleen daar die witte dingetjes te zien waren of heb ik dat fout? Volgens haar kon dat niet omdat ik last had van mijn arm, dan zou het in mijn hoofd moeten zitten, maar voor mij doet ze nu wel mijn nek erbij. Dus MRI van hoofd en nek.[/QUOTE]
Heel simpel gezegd zouden problemen met je onderlichaam vanuit je rug komen en met je bovenlichaam, en dus je armen, uit je hoofd.

Eigenlijk heb je vier gebieden: de grote hersenen, de kleine hersenen, de nek en de rug. Het ligt aan de plaats van het zenuwcentrum dat verantwoordelijk is voor het "onderdeel" waar je last van hebt, wat ze gaan scannen in de MRI.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik ben gister bij de Reva arts geweest. Had het er over dat de peuten niet begrepen waarom het lopen niet ging (gaat wel veranderen hoor)
Bij mij zijn onder de wervels C2 en C7 2 kleine plekjes.
Ze zegt vooral onder de hoogte C7 ligt het er maar net aan, aan welke kant de beschadiging zit, achter loopt de zenuw namelijk helemaal door tot aan beneden

De bovenste C2 geeft de armen aan, in mijn geval licht krachtverlies en dovig gevoel
amelg

Bericht door amelg »

[QUOTE=loesepoes;871739]Ik ben gister bij de Reva arts geweest. Had het er over dat de peuten niet begrepen waarom het lopen niet ging (gaat wel veranderen hoor)
Bij mij zijn onder de wervels C2 en C7 2 kleine plekjes.
Ze zegt vooral onder de hoogte C7 ligt het er maar net aan, aan welke kant de beschadiging zit, achter loopt de zenuw namelijk helemaal door tot aan beneden

De bovenste C2 geeft de armen aan, in mijn geval licht krachtverlies en dovig gevoel[/QUOTE]

Dus dan is de MRI van hoofd en nek voldoende omdat C2 in de nek zit....? Ik had het vooral in mijn arm. Mijn linker been ook wel en tintelingen in mijn voeten......
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp