Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Avonex stoppen of door gaan

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Ik heb dezelfde mening als jullie Giechel en Dientje. Er is tot nu toe niemand die mij heeft kunnen overtuigen van het tegendeel.
Trouwens, ik gebruik wel LDN, maar dit wordt niet als remmer gezien natuurlijk. Ik voel me er alleen beter bij en niet slechter.

Vlinder
Rio-Roy

Bericht door Rio-Roy »

[QUOTE=Vlinder70;874816]Ik heb dezelfde mening als jullie Giechel en Dientje. Er is tot nu toe niemand die mij heeft kunnen overtuigen van het tegendeel.
Trouwens, ik gebruik wel LDN, maar dit wordt niet als remmer gezien natuurlijk. Ik voel me er alleen beter bij en niet slechter.

Vlinder[/QUOTE]

Sorry, maar wat is een LDN?
dientje

Bericht door dientje »

ldn (naltrexone) reguleerd het afweersysteem, de meeste hebben er baat bij.
ik kan het alleen niet zo goed uitleggen.
bijwerkingen zijn nihil tot niks.

mischien kan iemand het beter uitleggen?, o kijk bij anders bekeken, of zoek op ldn capsules ofzo...

omdat 3 letters te weinig zijn om te zoeken.
Sara

Bericht door Sara »

In het subforum 'anders bekeken' staat aardig wat over LDN, als je meer wil weten:

[url]www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=29958[/url] bijvoorbeeld
richard14

bedankt

Bericht door richard14 »

bedankt

:bedankt:

Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik heb met me neuroloog overlegt en besloten om te stoppen met de Avonex en het 2 maanden aan te kijken.

Ook lees ik nu het volgende artikel

[url]http://www.msweb.nl/therapeutisch/3888[/url]

Hierdoor heb ik het idee waarom heb ik het ooit genomen en waarom zal ik eventueel weer beginnen.
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Hoi Richard,

Die link heb ik gisteren ook geplaatst en op "anders bekeken" staat hij ook.
Fijn voor je dat je gaat stoppen met Avonex.


Even off-topic:

@ Rio-Roy: Ik heb wel een goede link voor je over LDN. Als je wilt weten wat het is en wat het doet: [url]http://www.iocob.nl/multiple-sclerose/ms-en-ldn.html[/url]

En: [url]http://www.lowdosenaltrexone.nl[/url]


Groetjes,
Vlinder
sonlun

Nog een twijfelaar

Bericht door sonlun »

Nog een twijfelaar

Hallo allemaal,
het is voor mij vandaag weer prikdag en zo komt de vraag weer bij me op 'heeft het wel zin'. Ik heb 1x aan mijn neuroloog gevraagd of ik het eens een tijdje zonder Avonex mocht proberen, maar hij zei dat dat geen optie was.
Ik heb nu al 2,5 jaar geen schub gehad en ik weet niet of dit door de Avonex komt, of dat de ziekte gewoon niet zo actief is.
Als ik jullie opmerkingen lees en de link 'inteferon vertraagt niet aantoonbaar', ben ik toch weer geneigd om te stoppen.
Echt goede argumenten om te stoppen heb ik eigenlijk niet. Wel wat vage zoals; vaak spierpijn, dure medicijnen als het misschien niet eens werkt en het prikken blijft vervelend...
Volgende week moet ik weer naar de neuro, ik denk dat ik het toch nog maar eens bespreek...
;)
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Hallo Sonlun,

Je neuroloog zei dat stoppen "geen optie" was? Dit is toch echt niet zijn beslissing. Het is jouw lichaam en jij bepaalt of je doorgaat of niet.

Misschien is je MS echt niet zo actief en zou het best goed met je gaan zonder al die troep te spuiten. (maakt het leven ook wat prettiger)

Misschien een MRI laten maken om te kijken of er nog nieuwe plekjes bijgekomen zijn en daarna beslissen?

Heb je veel MS klachten, ook al heb je geen schubs meer gehad?


Sterkte met je keuze!

Groetjes,
Vlinder
hans_k

Bericht door hans_k »

Ik gebruik nu 2 jaar en 3 maanden Avonex. Na een periode dat het allemaal wel meeviel met de bijwerkingen heb ik de laatste maanden enorm veel last: Veel last mijn mijn benen en de griepachtige bijwerkingen zijn ook weer helemaal terug. Iedere week vraag ik me weer af of ik moet stoppen of doorgaan met de Avonex. Op dit moment ben ik een groot deel van mijn leven vrijwel kwijt (iedere maandag) en ik vraag moet iedere week de afweging maken of dit het allemaal waard is. Zijn er mensen die (tijdelijk) met de Avonex zijn gestopt en wat zijn de ervaringen.
Groeten,
Hans
richard14

Half jaar gestop

Bericht door richard14 »

Half jaar gestop

Beste Hans K

Ik heb dus 2 a 3 jaar Avonex gebruikt en ben nu zins een half jaar gestopt met de Avonex omdat ik te vaak grieperig was. Zins ik gestopt ben voel ik me stukken beter. Me neuroloog had gezegt probeer het 3 maanden om te kijken of het beter gaat. Dit ging dus beter en heb ik besloten om voorlopig ggen Avonex meer te gebruiken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp