Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Avonex en depressie

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Rio-Roy

Avonex en depressie

Bericht door Rio-Roy »

Hoi,

ik spuit nu 3 maanden Avonex en merk goed dat na mijn injectie ik vaak depressief ben. Komt dit door het middel of zit het meer tussen mijn oren?

iemand ervaring hiermee?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Geen ervaring met Avonex, maar dit zegt de bijsluiter:

[QUOTE]Vaak voorkomende bijwerkingen zijn: Psychische stoornissen: insomnia, depressie; [/QUOTE]

Zelf gebruik ik Rebif, bijna hetzelfde goedje als Avonex en ook hierbij is het een bekende bijwerking. (Heb er gelukkig zelf (nog) geen last van...) Heel vervelend in elk geval!!
Rio-Roy

Bericht door Rio-Roy »

Je moest eens weten, na 3 maanden pijn en ellende voel ik me niet meer mezelf. Soms vraag ik me echt af waar ik aan ben begonnen...
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

In dat geval zou ik eens goed overleggen met je neuroloog! Ik weet wat het is om in een depressie te zitten en zelf zou ik er niet voor kiezen om dit te laten opwekken door medicatie. Het was voor mij ook de reden om Copaxone te kiezen. Maar helaas deed dat niet genoeg.

Als het te maken heeft met de periode van gewenning, kun je wellicht anti-depressiva voorgeschreven krijgen. Als het een blijvende reactie is op de Avonex, dan zou ik heel persoonlijk overwegen om te stoppen. Maar alles in overleg met de neuroloog! Er zijn vast andere manieren om je hier doorheen te helpen.

Heel veel sterkte in elk geval!
Rio-Roy

Bericht door Rio-Roy »

Ik moet per direct stoppen met Avonex en morgen langskomen voor overleg. ik ben zo blij, toch ook wel raar eigenlijk.
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

Ik zou geloof ik niet stoppen zonder dat ik alle eventuele oorzaken voor een depressie heb uitgesloten.
Heb ook last van depressieve gevoelens en gebruik nu iets meer dan een jaar avonex.

Heb daarnaast ook gesprekken met een psycholoog.

Geen idee of het aan de avonex ligt of dat er meer oorzaken zijn.
Rio-Roy

Bericht door Rio-Roy »

Nu alleen al met het idee dat ik stop gaat het al beter. maar vandaag is ook mijn injectie dag. Zie het echt niet meer zitten Avonex) leef in een hel.

(leefde)
Sara

Bericht door Sara »

Roy,

goed dat er een knoop doorgehakt is! Ik hoop dat je je zonder Avonex een stuk beter gaat voelen. Hou je taai!
Rio-Roy

Bericht door Rio-Roy »

[QUOTE=Sara;874449]Roy,

goed dat er een knoop doorgehakt is! Ik hoop dat je je zonder Avonex een stuk beter gaat voelen. Hou je taai![/QUOTE]

Ik had gister mijn avonex moeten gebruiken. Vandaag voel ik me al 10x beter dan normaal. Mijn depressie gevoelens lijken vrijwel weg en de pijn ect ook.

Neuroloog was geschokt vanochtend dat ik zo lang ben doorgegaan.

nu even bijkomen van alle ellende iig bedankt voor je berichtje.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp