Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS centrum Nijmegen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Luky

MS centrum Nijmegen

Bericht door Luky »

Wie is er in behandeling in MS Centrum Nijmegen en ken mij meer daar over vertellen.

Ik wil namelijk graag overstappen daar naar toe omdat dat met vervoer
makkelijker is.

Bv. welke artsen er zijn, man/ vrouw, krijg je makkelijk iemand te spreken
enz.

Alle info is welkom ook negatieve ervaringen.

Alvast bedankt, Luky
jams

Bericht door jams »

Hallo Luky,
Mij bevalt het prima, ben altijd goed geholpen, en de sfeer is prettig.
Mijn favo arts Dr Tjon is jammer genoeg verleden week voor het laatst geweest hoor ik 15 min. geleden, en ik krijg in November dus een andere toegewezen, Dr Bot (vrouw)die ik dus niet ken! ben benieuwd !!
Fijn is dat ik jaren hetzelfde aanspreekpunt heb gehad!

Verder ken ik geen minpunten daar!

Sukses Marian
Esther, 28

Bericht door Esther, 28 »

Hallo Luky,

Ook ik ben patient bij het MS Centrum in Nijmegen. Inmiddels een jaar of 8. Ik ben erg tevreden over hen.

Ze hebben bijvoorbeeld iedere dag telefonisch spreekuur met een verpleegkundige. Bel je voor 09.00 uur dan wordt je dezelfde dag teruggebeld. Bel je later dan bellen ze je de volgende dag terug.
Als je denkt een schub te hebben kun je meestal de volgende dag al komen op een spoedspreekuur en aansluitend kun je eventueel een kuur krijgen.

Mijn arts was dr Tjon. Ik vind het erg jammer dat ze er niet meer werkt:( . Zij heeft het me gelukig zelf nog kunnen vertellen. Maar ik heb er vertrouwen dat ze een prima vervanger voor haar hebben.

Voor mij is Nijmegen iets verder weg, maar ik ga zeker niet dichterbij een arts zoeken.

Groet,
ancie

Bericht door ancie »

Ook ik ben op zich erg blij met Nijmegen.
Ze nemen rustig de tijd voor je en dus niet dat je met 10 minuten al weer buiten moet staan.

Er is de laatste tijd wel veel wisseling van neurologen geweest en ik heb dus het nadeel gehad dat ik dan juist bij die neurologen zat.

Het is voor mij nooit een reden geweest om daar weg te gaan.
En de overname is altijd goed verlopen.
Nu heb ik zelf voorgesteld om mijn jaarlijkse controle bij een andere neuroloog binnen het MS centrum te gaan, omdat DR. de Jong het ontzettend druk heeft met nieuwe patiënten. Nu ga ik in november naar mevr. Dr. Bot.

Ook heb je daar MS verpleegkundigen waar je een afspraak mee kan maken als je met vragen zit wat betreft MS dat je niet perse met je neuroloog hoeft te bespreken.

Kort gezegd, toen ik me liet doorverwijzen naar het MS centrum kwam ik in een warm bad.

Groetjes Ancie.

Ps Dit is hun website daar staat ook veel info op over hun werkwijze
[url]http://www.umcn.nl/Zorg/Afdelingen/Neur ... fault.aspx[/url]
Luky

Bericht door Luky »

Dankjewel voor de reacties tot dusver.

Het gekke is dat ik nergens kan vinden welke neurologen er zijn
in Nijmegen.

De naam van Dr.Bot kom ik bv nergens tegen.
Heb tot nu toe alleen maar gehoord over Dr. de Jong en Dr Fermont.

De drie genoemde artsen zijn volgens mij allemaal dames......
Patricia H

Bericht door Patricia H »

Ik ben inmiddels overstapt van nijmegen naar Sittard.
In 2 jaar tijd 3 neurologen en telkens is er iets misgegaan met het maken van een afspraak, of werd de afspraak verzet of iets dergelijks.

In Sittard is de follow up beter en is mijn gevoel ook beter.
ancie

Bericht door ancie »

Er is volgens mij ook Dr van Eyk. Dit is een man.
Ook een vriendelijke neuroloog.

Eerder waren ze wel op de site te zien, maar inderdaad kon ik ze laatst ook al niet vinden.
Patricia H

Bericht door Patricia H »

dr. Van eijk werkt er ook niet meer. Dat was mijn eerste neuroloog daar.
jams

Bericht door jams »

Ook ik heb vandaag op hun site de namen van de neurologen en verpleegkundige niet kunnen vinden.
Wacht nu een mail af met meer informatie daar over!

Groetjes Marian
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Ik ben nu 1 keer in Nijmegen geweest.
Als het goed is ga ik ook overstappen.

Het is een kleine locatie, waar ze volgens mij echt de tijd voor je nemen.
Ik heb begrepen dat ze elke dag een MS-verpleegkundige aanwezig is, die je kan bellen. En verder wat anderen al over 'het hebben van een schub zeiden'. (= kan volgende dag terecht op een spoedspreekuur.)

Ik heb nu een arts in opleiding. Eigenlijk kom ik dat helaas overal tegen. Het is lastig als je steeds - ook bijv bij het revalidatiecentrum- van arts moet switchen.

Ik wil wel even meegeven dat ik vind dat we moeten oppassen dat we mensen/artsen niet in een verkeerd daglicht gaan stellen.

Gr,
E.R.[/COLOR]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp