Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

menopauze en ms

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
M&MS

Bericht door M&MS »

Ik ben 49.
Mijn moeder, oudere zus en zelfs mijn jongere zus waren op deze leeftijd allang door de overgang heen. (Tenminste, mijn jongere zus is 46 en zit er middenin)

Ik heb een periode van een half jaar gehad dat ik niet ongesteld was, maar dat heeft zich weer hersteld.

Overigens was dat nadat ik stopte met de Pil om e.e.a. uit te testen.

Ook opvliegers ken ik niet.

Dus ik wacht maar rustig af. Voor mijn familie ben ik laat.
marietje40

Bericht door marietje40 »

Bij mij rommelt het al 2 jaar. Mijn man zegt dat ik aan het opdrogen ben, heb veel last van stemmingswisselingen en onregelmatige menstruatie. Ben pas 43 ha zegt het kan. Voel me er niet prettig bij
cootje

Bericht door cootje »

Ik ben 43 en had twee jaar geleden al vage klachten, volgens bloed onderzoek zat ik niet in de overgang.

Nu klachten zijn veel erger (Dan is de vraag"is dit ms of overgang)

Ik heb een menocheck gedaan (urine test) en ja hoor de overgang is begonnen.

Ik ben sinds kort onregelmatig (maar wel heeeeel heftig) stemmings wisselingen, gewrichtspijnen (das een moeilijke, waar komt het van)
hartkloppingen en opvliegers.

Ik voel me er niet lekker bij in ieder geval
Mobile

Bericht door Mobile »

[QUOTE=Suzan;883400]Mijn moeder [I]dacht[/I] dat ze met de overgang was begonnen toen haar menstruatie wegbleef op haar 41ste... Zij blij, was ze d'r mooi van af. :joepie:

Niet dus. [B]Ik[/B] bleek de oorzaak te zijn. :tralala:[/QUOTE]

Ha ha, Suzan,

Shake hands, was bij mijn moeder precies zo!:haha:
Lilianne

Bericht door Lilianne »

Ik ben nu 49 en ik ben iets minder regelmatig ongesteld. That's it.
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Op m'n 44 ste kreeg ik MS en startte ook de overgang.

Op m'n 46 begon ik met het spuiten van Copaxone.
Toen ging de overgang ineens heel snel.
Ik heb 1 week opvliegers gehad en dacht; ojee dit is de generale repetitie.

Opvliegers zijn nooit meer teruggekomen en ik zat meteen in de postmenopauze.
dientje

Bericht door dientje »

ik ben nu inmiddels 45 en nog steeds in de overgang,...maar bij mij is het vervroegd door de chemo...

dan weer wel, dan weer niet..
en dan op het verkeerde moment :ogen:

rood hoofd, zweten en dan weer koud , en meer last van rug. ..
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Zou een man door ms in de penopauze kunnen komen?
Knillis

Bericht door Knillis »

Een man kan altijd in de penopauze komen, iedere man kan daar dus last van krijgen. Maar wat de verschijnselen zijn moet je mij als vrouw niet vragen.

Mijn man heeft er nooit last van gehad maar ik heb gelukkig ook helemaal nooit last van de menopauze/overgang gehad, sterkter nog, ik heb er helemaal niets van gemerkt. :D lucky me.
MetYumi

Bericht door MetYumi »

Ik ben 56 en zit sinds november 2007 in de overgang nu in de menopauze maar denk dat ms er niets mee te maken heeft.
Ben nu dus 11 jaar niet meer ongesteld geweest
Iemand nog gratis tapons nodig, heb nog genoeg doosjes in huis.

Heb last van nachtzweten wat in de zomer erger is, dan word ik drijfnat wakker.. jippie maar niet heus 😳
Ik denk en hoop dat ik er over ongeveer 8 jaar van af ben.

Lets hope want elke maand pijn hebben bij je eierstokken is niet fijn en krijg spontaan een opvlieger 😳
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp