Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Copaxone bijwerkingen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Rio-Roy

Copaxone bijwerkingen

Bericht door Rio-Roy »

Hoi,

Na 3 maanden ellende te hebben gehad van Avonex heeft de neuroloog mij copaxone voorgeschreven. De eerste week ging dit prima, geen bijwerkingen, na een week verhoogde temperatuur en zware griep verschijnselen. Dit 2 uur na injectie.

Wat zijn jullie ervaringen met Copaxone? Zou dit weg kunnen gaan?

Bij de neuroloog en ms vpk wordt weder om van het kastje naar de muur gestuurd.
mari

Bericht door mari »

Ik prik ruim 5 jaar copa, de bijwerkingen die jij noemt ken ik niet, ik heb af en toe een prikplek, maar verder nergens last van.

Wanneer prik jij?
Ik prik altijd gelijk na etenstijd 's avonds. Vlak voor of na een warme douche wordt afgeraden omdat dat een soort opvliegers zou kunnen geven.

Is het optie om eens te kijken of je minder/geen bijwerkingen hebt als je op een ander tijdstip prikt?

Suc6!
Rio-Roy

Bericht door Rio-Roy »

Hoi,

Ik prikte altijd om 11.00 uur in de ochtend. Dat ging de 1e week prima, nergens last van.

Bijwerkingen kreeg ik pas na een week, wat ik zelf ook echt niet snap.

Ik ben van plan om het volgende week weer te proberen, maar dan 2 uur voor het slapen gaan.

Neuroloog zegt even door bijten, jaja. Makkelijk praten.
mari

Bericht door mari »

Heb jij een prikzuster van Care4MS? / Copaxone?
Wat zegt die?

Het staat in de bijwerkingen wel omschreven zag ik, bij Vaak; algemene stoornissen.

Doen waar je jezelf goed bij voelt, anderen hebben (heel) makkelijk praten, jij moet met de bijwerkingen dagelijks omgaan.
Een ander tijdstip proberen is nog een goed optie denk ik, wel even opletten met voldoende tijd tussen douchen en prikken en anders jezelf een termijn stellen dat je het nog een kans wilt geven.

Is er ook besproken wat als copa niet gaat ivm teveel bijwerkingen? Zijn er andere opties voor je?
abceetje

Bericht door abceetje »

[QUOTE=Rio-Roy;884313]verhoogde temperatuur[/QUOTE]

Dit is precies de reden waarom ik na een krappe maand gestopt ben met de copaxone.
De verhoogde temp was met paracetamol niet te temperen maar triggerde wel enorm mijn MS.

Sterkte!
angela67

Bericht door angela67 »

Zit ook enorm te twijfelen of ik er wel mee door moet gaan. Heb nu nog een kleine maand te gaan voordat ik de welbekende 'spiegel" bereik van een half jaar, maar ik heb nog steeds het idee dat ik me door de medicijnen veel brakker, moeier ect voel. Wat is wijsheid?

Mijn voornaamste klachten zijn een OZO (die al twee jaar bestaat en dus waarschijnlijk nooit meer weggaat) en vermoeidheid.
Ben de laatste tijd ook veel meer geprikkeld, kan slecht tegen druktes en veel mensen tegelijk dus verjaardagen enzo zijn ook een crime.

Heb veelbelovende dingen gelezen over LDN maar ben benieuwd wat de neuroloog hierover gaat zeggen in januari als ik voor controle moet
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp