Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

griepprik

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
joge

Bericht door joge »

[url]http://www.nrc.nl/nieuws/2012/09/26/riv ... griepprik/[/url]

dr. Roel is aandeelhouder. Hij van WCeend adviseert WCeend. Deugt dat?
mari

Bericht door mari »

Ik heb sinds ik de griepprik krijg (6 jaar) geen griep meer gehad, daarvoor had ik ieder jaar griep met hoge koorts en zeer beroerd.
TvG

Bericht door TvG »

Het idee alleen al dat je beschermd tegen de griep zou zijn doet wonderen.
De griepprik is een 100% melkkoetje van de pharma's met werking 0.0, dat weten we nu toch wel?
Florentina

Bericht door Florentina »

Ik heb 'm 2x gehaald, maar kreeg elk jaar toch nog griep en m'n klachten speelden ook meer op na de prik.

Vorig jaar heb ik 'm overgeslagen en tot nu toe geen griep gehad. Ik probeer gezond te eten en zoveel mogelijk uit de buurt te blijven van verkouden en grieperige mensen.

Het is voor iedereen anders. Als je er een goed gevoel over hebt, gewoon halen. Voor mij was het geen aanrader.
joge

Bericht door joge »

Q.E.D.
Kobus

Bericht door Kobus »

Nut griepprik niet wetenschappelijk bewezen / dat zeiden ze tenminste al in 2011 .

[url]http://nos.nl/artikel/306820-nut-griepp ... wezen.html[/url]
Vonnie b

Bericht door Vonnie b »

Ik heb de griepprik nog nooit gehaald. En zal h'm ook nooit halen ;)

p.s sinds ik MS heb (2005) nooit meer griep gehad ;) wel af en toe verkouden (1x per jaar)
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Noem me een mak schaapje, maar sinds ik elk jaar de griepprik haal geen koorts meer gehad en daar ben ik best gelukkig mee!
marion.h69

Bericht door marion.h69 »

Sinds ik ms heb ,ruim 22 jaar , krijg ik de griepprik .

Inderdaad kan je toch de griep krijgen, maar dan een andere variant dan die van de prik.

zoals je van Candy al hoort kan de griep ernstige gevolgen hebben dus als je er iets aan kan doen om het misschien të voorkomen vind ik het aan te raden.

Ik heb van de prik geen nadelige gevolgen.
En dat het placebo effect heeft geloof ik zeker niet!
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik heb 2x een griepprik gehaald. De 1e keer kreeg ik daarna griepverschijnselen en kon niet meet op mijn benen staan
De 2e x kreeg ik erge jeuk, bleek allergisch voor eiwitten die er in zaten
Heb hem nooit meer genomen en nooit meer griep gehad
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp