Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

griepprik

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik heb dit jaar voor het eerst de griepprik gekregen.

De dag zelf voelde ik me erg moe en hangerig, daarna geen last gehad.

Ik heb geen griep gehad en ben ook niet echt verkouden geworden, op een beetje snotterig en kucherig na dan, terwijl mijn huisgenoot en mijn vriend allebei behoorlijk heftig verkouden waren.
Knillis

Bericht door Knillis »

Nou, Willem1, ik ben bang dat alle reacties je geen duidelijkheid zullen geven om een keuze te kunnen maken.

Veel voorstanders, maar ook veel tegenstanders.

Dus misschien je eigen gevoel maar volgen, eventueel in overleg met huisarts en/of neuroloog.

Sterkte.
joge

Bericht door joge »

Een zetje richting NEE

Wat zit er nu in een griepprik?De volgende stoffen zitten doorgaans in de griepprik: Ethyleen glycol ( antivries ), Phenol ( desinfecteringsmiddel ), Thimerosol ( desinfecteringsmiddel dat zenuwcellen aantast)Aluminium ( deeltjes die hersencellen aantasten)en Neomycine en Streptomycine ( antibiotica met doorgaans allergische reacties).Deze stoffen beschadigen je immuun- en afweersysteem.
Kobus

Bericht door Kobus »

[QUOTE=joge;899473]Een zetje richting NEE

Wat zit er nu in een griepprik?De volgende stoffen zitten doorgaans in de griepprik: Ethyleen glycol ( antivries ), Phenol ( desinfecteringsmiddel ), Thimerosol ( desinfecteringsmiddel dat zenuwcellen aantast)Aluminium ( deeltjes die hersencellen aantasten)en Neomycine en Streptomycine ( antibiotica met doorgaans allergische reacties).Deze stoffen beschadigen je immuun- en afweersysteem.[/QUOTE]

Ik dacht dat er doorgaans ook Formalhyde inzat .

[url]http://www.eqgen.nl/gezondheid_formaldehyde.html[/url]
joge

Bericht door joge »

Ook lekker...
TvG

Bericht door TvG »

[URL="http://www.wat-is-waarheid.info/vaccin.htm"][U]wat-is-waarheid.info[/U][/URL]:

[QUOTE]In een griepprik zitten de volgende gifstoffen:
Ethyleen glycol = antivries;
Phenol = een desinfecteringsmiddel;
[B]Formaldehyde[/B] = kankerverwekkende stof;
Aluminium = deeltjes die je hersencellen aantasten;
Thimerosal ([B]kwik[/B]) = desinfecteringsmiddel tast immuunsysteem aan en veroorzaakt hersenbeschadiging;
Neomycin & Streptomycin = antibiotisch en geeft allergische reacties.[/QUOTE]

[QUOTE]Overigens, zowel van de grote griepepidemie van 1918 (Spaanse Griep) alsook van een epidemie die in Duitsland velen het leven koste, is bekend dat de meeste doden vielen onder diegenen die een vaccinatie hadden ondergaan.[/QUOTE]

De stem boven een witte jas klinkt vast heel overtuigend maar denk zelf na en doe het [B]NIET[/B]!
merel

Bericht door merel »

Hoi TvG,

[QUOTE=TvG;899514]De stem boven een witte jas klinkt vast heel overtuigend maar denk zelf na en doe het [B]NIET[/B]![/QUOTE]

Ik lees in geen enkele reactie dat de griepprik opgedrongen is door een arts. :ogen:

Groet,
Sara

Bericht door Sara »

Huh...

[QUOTE=TvG;899514]Overigens, zowel van de grote griepepidemie van 1918 (Spaanse Griep) alsook van een epidemie die in Duitsland velen het leven koste, is bekend dat de meeste doden vielen onder diegenen die een vaccinatie hadden ondergaan. [/QUOTE]

De huidige manier van vaccineren, met 'geïnactiveerd' vaccin, is pas rond de tweede wereldoorlog ontwikkeld.

Tijdens die Spaanse griep werd in de paniek van alles en nog wat ingespoten. [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Influenza_ ... lu_vaccine[/url]

Het (gebrek aan) succes kun je niet met droge ogen aanvoeren als argument tegen de huidige vaccinatie.
TvG

Bericht door TvG »

[QUOTE=merel;899516]Ik lees in geen enkele reactie dat de griepprik opgedrongen is door een arts. :ogen: [/QUOTE]
Klopt, niemand heeft het over opdringen, maar vaak is een oproep van je huisarts dat je er als risicogroep voor in aanmerking komt al genoeg.
Bovenstaande info wordt daarbij niet verstrekt :cool:
Kobus

Bericht door Kobus »

[QUOTE=merel;899516]Hoi TvG,



Ik lees in geen enkele reactie dat de griepprik opgedrongen is door een arts. :ogen:

Groet,[/QUOTE]

Klopt , eventueel wel aangeraden / maar er zijn ook huisartsen tegen :

Huisarts hervat protest tegen griepprik

[url]http://www.rijnmond.nl/nieuws/04-10-201 ... -griepprik[/url]

Bedrijven/instanties hebben soms wel de neiging tot opdringen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp