Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

griepprik

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
TvG

Bericht door TvG »

[QUOTE=Sara;899519]De huidige manier van vaccineren, met 'geïnactiveerd' vaccin, is pas rond de tweede wereldoorlog ontwikkeld.
[/QUOTE]
Ja ook de griepprik evolueert. Hij zal annu nu geweldig veel beter zijn alleen is de werking er nog nooit van aangetoond. Toen werkte het niet en bijna 100 jaar later nog niet, toch gek :cool:
Sara

Bericht door Sara »

TvG,

daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Het ging me om 't argument dat je aanvoert.

Ik geef de griepprik nog steeds 't voordeel van de twijfel. Als ie voor 1 doelgroep [B]werkzaam[/B] is, is 't voor niet al te oude mensen, en als ie voor 1 doelgroep [B]zinvol[/B] is, is 't voor niet al te oude mensen met een ziekte waarvan ze veel meer last krijgen bij griep.

Bij oudere mensen werkt ie sowieso slechter vanwege hun verminderde immuunreactie, en gezonde mensen hebben niet al te veel last van een griep, in het algemeen.

Alleen voor mensen met COPD staat het positieve effect van de griepprik echt vast. Statistisch dan. Voor alle anderen is 't nog meer een gok, en die neem ik dan maar ;).
M&MS

Bericht door M&MS »

[QUOTE]Bedrijven/instanties hebben soms wel de neiging tot opdringen[/QUOTE]

KLopt, als je bij zo'n bedrijf griep krijgt, kan je er niets aan doen als je de prik hebt genomen, maar krijg je 2 wachtdagen als je de prik niet hebt genomen.

Of varianten hierop.

Dan haal je toch zo'n prik.
mischa

Bericht door mischa »

@willem1
Ik haal al een paar jaar de griepprik bij de huisarts.

En nee, mijn ms is er niet erger door geworden (ook niet beter trouwens ;) ) en ik heb sindsdien ook geen griep meer gekregen. In tegenstelling tot vele andere mensen in mijn omgeving zonder griepprik.
marion.h69

Bericht door marion.h69 »

ik geloof niet dat de griepprik niet werkt, ik heb nooit de griep en anders zou het niet vergoed worden lijkt me!

en ja, je mag zelf kiezen of je het wil! ik heb nooit het idee gehad dat er druk achter zat!
Suzan

Bericht door Suzan »

De griepprik is mij nooit opgedrongen, in tegendeel, ik moet er zelf om vragen.

Maar sinds ik 'm krijg heb ik i.i.g. geen griep meer gehad, in tegenstelling tot mensen om mij heen.
En aangezien ik ooit eens ervaren heb hoe funest koorts voor me is neem ik het risico maar niet om de griep te krijgen. ;)
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Suzan;899901]De griepprik is mij nooit opgedrongen, in tegendeel, ik moet er zelf om vragen.

Maar sinds ik 'm krijg heb ik i.i.g. geen griep meer gehad, in tegenstelling tot mensen om mij heen.
En aangezien ik ooit eens ervaren heb hoe funest koorts voor me is neem ik het risico maar niet om de griep te krijgen. ;)[/QUOTE]


[B]En aangezien ik ooit eens ervaren heb hoe funest koorts voor me is neem ik het risico maar niet om de griep te krijgen.
[/B]

Misschien een misverstand maar de griepprik is geen garantie dat je geen griep zult krijgen.
De kans is kleiner maar ook met de griepprik in je lijf kan je griep krijgen.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Dannifan,

Dat weet ik, maar ik probeer de kans op griep toch te verminderen. En als me dat zo lukt (of ik i.i.g. dénk dat me dat zo lukt), doe ik dat.
Het is een keus die ieder voor zich maakt.
dientje

Bericht door dientje »

voor mij geen griep prik!, ikke niet.
jacky

Bericht door jacky »

Ik heb hem dit jaar voor het eerst niet gehaald en wat een klote winter heb ik zeg.

Loop al sinds januari met griepige klachten die maar niet doorzetten.
Dus uiteindelijk naar de huisarts die me ook nog eens wist te vertellen dat de griep van dit jaar zich vooral op de spieren richten (vandaar dat mijn lopen zo belabbert ging)

Kreeg een antibiotica kuur en toen ging het beter, ja tot 4 dagen nadat de kuur eindigde alle ellende opnieuw begon.

Pas sinds deze week valt het mij (en mijn omgeving) op dat het lopen weer wat beter gaat, maar nog steeds verkouden en hoesten.

Dus in oktober haal ik hem gewoon weer.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp