Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

griepprik

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
willem1

griepprik

Bericht door willem1 »

Hoi hoi
Ik heb een vraagje over een griepprik.
Deze winter ben ik 6 weken verkouden en grieperig geweest andere jaren nooit last van gehad.
Nu is mijn vraag zijn er ms leden die een griepprik gehad hebben en door de prik meer last kregen van de ms.
Dit omdat ik denk dat ik volgend jaar mogelijk de griepprik ga halen als de ms niet erger word daardoor.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Knillis

Bericht door Knillis »

Meerdere keren verkouden worden en je grieperig voelen kan ook gebeuren als je wel een griepprik hebt gehad. Iedere verkoudheid te geen griep.

En uiteindelijk ben je beschermd tegen bepaalde virussen, dus niet tegen alle virussen.

Ik heb zelf 1 x zeer zwaar griep gehad met hoge koorts. Bij koorts kan ik gelijk niet meer op mijn benen staan en duurt het lang voor ik weer een beetje de oude ben.

Vanaf die tijd ieder jaar de griepprik gehaald en nooit meer de echte griep gehad. Ik ken geen bijwerkingen van de prik.

Een verkoudheid met een grieperig gevoel heb ik ook net als ieder ander, kan me daar ook flink beroerd van worden maar krijg er geen echte koorts bij en dus ook geen verergering van de ms verschijnselen.

Ik ervaar de griepprik dus als positief en zal hem blijven halen maar zo denkt niet iedereen hier op het forum er over. Misschien dat ook die mensen nog wel reageren op je vraag.
M&MS

Bericht door M&MS »

Ik ben in de agelopen jaren maar 1 ernstig ziek gewest van de griep. Dat was toen ik de griepprik nam.

De griepprik werkt alleen tegen de griep die ze verwachten en dat was niet de griep die nu heerst. De prik werkt ook niet tegen verkoudheid.


Griep en verkoudheid kunnen wel een negatief effect hebben op je MS
Kobus

Bericht door Kobus »

[QUOTE=willem1;899330]Hoi hoi

Dit omdat ik denk dat ik volgend jaar mogelijk de griepprik ga halen als de ms niet erger word daardoor.
Alvast bedankt voor jullie reacties.[/QUOTE]

Ik ben zeker geen voorstander van de griepprik .
Ook al omdat ik mensen griep zie krijgen ondanks de eerder verkregen griepprik /( ze maken een mix van wat misschien ? gaat komen )

Er zullen heus wel mensen beter van worden :haha: (de fabrikant )
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

De laatste griep heeft mij ruim 17 jaar geleden bezocht. Die heeft mij goed te pakken gehad. Vlak van te voren kon ik nog een paar pasjes verzetten.

Toen ben ik toch maar voor de grieprik gegaan. Sinds die tijd komt ie ieder jaar automatisch bij me aan.

Het toegangshek is toen voor dat virus gesloten en zelfs verkoudheden blijven bij me uit de buurt.:ja:
joge

Bericht door joge »

Voor mij geen griepprik; de griep die langskomt is vaak een andere dan die waartegen je bent ingeënt. Ik lees vaak heel kritische geluiden over de prik en de samenstelling van de cocktail die je krijgt.

Er is wel iemand die er baat bij heeft; de fabrikant en de aandeelhouders.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik heb de Mex. griepprik gehad maar daarna ook nooit meer. Ik zie wel wat er van komt maar tot nu loop ik er elk jaar tussendoor.
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik heb sinds drie jaar elke keer de griepprik gehad. Geen griep gehad sindsdien. Wel eens wat verkouden, maar geen koorts.

Ik haal de griepprik omdat ik teveel achteruit ga als ik een griep of iets anders krijg. Zo had ik eind december een blaasontsteking en prompt kreeg ik een forse schub...

Dus ik neem liever het zekere voor het onzekere. Je kunt met de griepprik nog wel griep krijgen, maar veel minder heftig.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

elk jaar haal ik de griepprik op. Heb sinds ik die haal geen griep meer gehad.
Wel eens flinke koorts omdat ik een wortelpunt ontsteking had, toen kon ik niet meer lopen, dus om nou het risico te lopen om griep te krijgen?

ik haal de griepprik wel en heb nooit last van de prik, ja, een rode plek, maar meer ook niet. :)
marietje40

Bericht door marietje40 »

alleen de fabrikanten worden beter, van al die makke schaapjes die braaf die prik gaan halen.:p
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp