Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie heeft er Slaapapneu?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Johan

Bericht door Johan »

[QUOTE=ducaatje;1031765]Diegenen bij wie het wel is onderkend, zeggen allen dat ze beter slapen met zo'n masker.[/QUOTE]

Ja, dat is dus ècht waar ik op hoop. Bedankt voor jullie reacties :goed:
melissa3216

Bericht door melissa3216 »

Mijn vader heeft het ook. 60 keer per uur. Sinds kort ontdekt en een masker en hij slaapt veel beter met masker.

Soms denk ik er ook aan dat ik het heb maar ik vraag me hierbij af of het ook erfelijk kan zijn. Weet een van jullie dat? En wat (heeft gehaald) haalt jullie over de streep om het te laten onderzoeken?
Charlottelove

Bericht door Charlottelove »

interessant onderwerp ik zelf sta een aantal keer per jaar in paniek ineens naast mijn bed omdat ik geen adem krijg.

Ik weet niet of dit onder slaap apneu valt en of dit door de ms kan komen.Moet dit nog steeds bespreken met de neuroloog.

Ik vond dit nog [url]http://nl.medipedia.be/multiple-scleros ... slaapapneu[/url]

Liefs
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Ik heb een tijdje last van slaapapneu gehad. Daarnaast kreeg ik af en toe last van kramp in de spier aan de achterkant van het bovenbeen.

Oorzaak van de narigheid bleek een veel te laag kalium.
benka

apneu

Bericht door benka »

apneu

61x werd 7 met masker.iets minder moe
Rutje

Apneu.

Bericht door Rutje »

Apneu.

Zelf heb ik 7 jaar apneu. De stops waren 51 X. Na diverse slaaptests is het dramatisch verslechterd. Vorig jaar was de koolzuurgassen te hoog, dat werd opname in ziekenhuis. Door mijn extreme vermoeidheid door verwezen naar AZM. Thuis slaaptests gehad en daarna nog een in Horneheide CIO. Tijdens de Remslaap hiel ik te vaak mijn adem in. Vorige week weer in Maastricht geweest met weer onderzoeken en dinsdag hoor ik of ik e.v.t. dag of nachtbeademing
krijg.
Johan

Bericht door Johan »

[QUOTE=Charlottelove;1031775]Ik vond dit nog [url]http://nl.medipedia.be/multiple-scleros ... slaapapneu[/url][/QUOTE]

Interessante link Charlotte, thx ;)
Johan

Bericht door Johan »

A.s. donderdag krijg ik het masker met pompje al; eerder dan ik verwachtte. Ik kijk er naar uit.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp