Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie heeft er Slaapapneu?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
*sandra*

Wie heeft er Slaapapneu?

Bericht door *sandra* »

Hallo,

Ja,de vraag staat er al.

Ik mag 18 maart een nachtje gaan logeren in het slaapcentrum,om te kijken hoelang en hoe vaak ik met ademen stop in de nacht.

Ik ben benieuwd of er hier ook Ms-ers zijn die dat hebben, en of je na het gebruik van het neusmasker, veel verbetering hebt.

Mijn klachten zijn: Slaperigheid en concentratieverlies overdag, luid snurken, s'morgens beroerd en met hoofdpijn wakker worden. Ook na mijn middag dutje is dat zo. En soms nog wat andere klachten, die eventueel ook van de MS kunnen komen

Groetjes Sandra
Roland 1080

Bericht door Roland 1080 »

[QUOTE=*sandra*;902752]Hallo,

Ja,de vraag staat er al.

Ik mag 18 maart een nachtje gaan logeren in het slaapcentrum,om te kijken hoelang en hoe vaak ik met ademen stop in de nacht.

Ik ben benieuwd of er hier ook Ms-ers zijn die dat hebben, en of je na het gebruik van het neusmasker, veel verbetering hebt.

Mijn klachten zijn: Slaperigheid en concentratieverlies overdag, luid snurken, s'morgens beroerd en met hoofdpijn wakker worden. Ook na mijn middag dutje is dat zo. En soms nog wat andere klachten, die eventueel ook van de MS kunnen komen

Groetjes Sandra[/QUOTE]

Kan goed zijn dat ik dat ook heb. Lawaai maak ik anders al genoeg.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=*sandra*;902752]Hallo,

Ja,de vraag staat er al.

Ik mag 18 maart een nachtje gaan logeren in het slaapcentrum,om te kijken hoelang en hoe vaak ik met ademen stop in de nacht.

Ik ben benieuwd of er hier ook Ms-ers zijn die dat hebben, en of je na het gebruik van het neusmasker, veel verbetering hebt.

Mijn klachten zijn: Slaperigheid en concentratieverlies overdag, luid snurken, s'morgens beroerd en met hoofdpijn wakker worden. Ook na mijn middag dutje is dat zo. En soms nog wat andere klachten, die eventueel ook van de MS kunnen komen

Groetjes Sandra[/QUOTE]

Foutje.
*sandra*

Bericht door *sandra* »

[QUOTE=Dannifan;902773]Foutje.[/QUOTE]

Ja, een hele grote fout!...:D
benka

apneu

Bericht door benka »

apneu

al een paar jaar apparaat. ik wil niet zonder
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=benka;902942]al een paar jaar apparaat. ik wil niet zonder[/QUOTE]

En je vrouw vast ook niet! :D

(ik spreek uit ervaring, die man van mij ronkt zonder z'n Darth Vader masker ook de ramen uit de sponningen :moe: )
annekepanneke

Bericht door annekepanneke »

Ik heb wel een slaaponderzoek gehad. Bij mij bleek mijn hart heel regelmatig te versnellen, maar ik snurk niet en heb ook geen ademhalingsproblemen. Raar dus. Is tot nogtoe onverklaard.
Johan

Bericht door Johan »

Weliswaar een oude topic maar ja, ik heb slaapapneu. Ik wist het eigenlijk wel maar eergisteren een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht; conclusie: ernstige slaapapneu, 32 keer per uur vergeet ik even te ademen.

Het ziet er naar uit dat ik zo'n kastje krijg. Wie van jullie heeft hier ervaring mee?

Grtn,
Johan
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik ken het alleen van mijn pedicure (ze heeft geen MS) maar van haar hoor ik dat ze sinds ze zo'n apparaat heeft waarmee ze 's nachts extra lucht toegediend krijgt een stuk meer uitgerust wakker wordt.

Dus fitter aan de dag kan beginnen en ook minder hoofdpijn klachten heeft.

Het schijnt even wennen te moeten gaan slapen met een kapje op je neus en mond maar het kan je leven een stuk aangenamer maken denk ik.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Ikzelf heb geen slaapapneu, maar mijn partner zeker!

Maar...hij is al twee keer naar een slaapcentrum geweest en daar hebben ze niks ontdekt. Hij snurkt daar ook niet, terwijl thuis makkelijk de 98 decibel gehaald wordt.

Dus in hoeverre een slaapcentrum dan betrouwbaar is qua tests?

Diegenen bij wie het wel is onderkend, zeggen allen dat ze beter slapen met zo'n masker.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp