Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie gebruikt 4 aminopirydine en bij welke verzekeraar?Aanvraag afgewezen door menzis!

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
kaartje

Bericht door kaartje »

[QUOTE=mjstuurman;907826]het is afgewezen omdat het een niet geregistreerd medicijn is zeggen ze !
ben inmiddels al 2x afgewezen !
mvg. nettie[
E

Verzekerd via ABN AMRO indirect Zilv. Kr

Recept vragen bij neuroloog en de apotheek kan het verzorgen.
Mien

Schrijven

Bericht door Mien »

Schrijven

ik heb voor het werd voorgeschreven de verzekering gemaild.

Misschien kun je de verzekering mailen met de reden waarom ze het niet vergoeden. Dat iets niet geregistreerd staat wil niet per definitie zeggen dat het niet vergoed wordt, soms is er dan een extra machtiging nodig of een verklaring van de arts.

Ik snap de reactie van Dannifan wel enigszins, toen ik ooit voor incontinentie materiaal bij de apotheek kwam vroegen ze ook eerst welke verzekering ik had 'want Menzis vergoed alleen dit merk' ....
Knillis

Bericht door Knillis »

Het is blijft zeer tot mijn spijt een wereldje waar je als "consument" geen grip op krijgt

Ik gebruik nu een jaar incontinentiemateriaal en mag gewoon kiezen wat ik wil hebben. Kreeg een uitgebreid pakket met allerlei soorten en merken om uit te proberen waarna ik een keuze kon maken.

En dat ook gewoon bij Menzis. Snap jij het nog?????? Ik dus niet.:o

Soms vraag ik me ook af of de apotheker niet ook voor een deel schuld heeft. Ik kreeg laatst een heel ander merk zakjes vezels (voor de ontlasting) dan ik daarvoor had. De "moest" van de zorgverzekeraar. :???: Nou ja, er zaten dezelfde werkzame stoffen in dus waarom niet gewoon proberen.

Maar het ging helemaal mis, kreeg van dat spul allerlei nare maag en buikklachten en dunne ontlasting en dat wat nou net niet de bedoeling.

Ik ben dus retour apotheek gegaan met mijn verhaal en ze zouden kijken wat ze konden doen. De doos medicatie heb ik ingeleverd (en werd vernietigd) terwijl er dus wel voor betaald was.

Twee dagen later kreeg ik bericht dat ik toch wel de oude poeders weer mocht gaan gebruiken. Kassa: wederom een nieuw recept bij de arts halen en dus wederom een betaling aan de apotheker.:)

Ik weet niet maar volgens mij werken ze er allemaal aan mee de zorg zo duur mogelijk te houden om zelf het geld op te strijken. :(

@ Jootje

Ik heb navraag gedaan bij mijn apotheek. Ik gebruikte de 4 app in het laatste kwartaal van 2012 en toen werd het dus gewoon vergoed, zelfs zonder goedkeuring vooraf.

Ik denk dat je je eigen apotheek even moet vragen of zij navraag voor je zouden willen doen bij Menzis of er iets gewijzigd is ten opzichte van vorig jaar qua vergoeding van de 4 app.

De apotheker krijgt vaak beter antwoord dan dat je als "cliënt" belt want het is me al wel vaker gebeurd dat de call-centrum medewerker van Menzis het eigenlijk ook niet weet en maar gewoon wat onzin vertelt, maar ja, dat is eigenlijk bij alle grote instanties zo helaas.

Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt de medicatie te mogen uitproberen.
Gerina

4 aminopyridine

Bericht door Gerina »

4 aminopyridine

Hoi :Ook ik gebruik -al jaren- 4-amino pyridine. Krijg het ook niet meer vergoed, met alle gevolgen van dien. Slechter lopen moe enz.. Ik heb al heel lang 2 x per weel fysio , dus meer lukt niet.. Ook ik ben verzekerd bij Menzis. Misschien moeten we met z'n allen iets proberen te regelen, Ik weet niet hoe en wat, maar misschien heeft iemand anders een goed idee om CVZ op andere gedachten te brengen.
Sara

Bericht door Sara »

Hoi Gerina,

Van harte welkom op het forum.

Heel even niet over 4-ap, maar over dat 'junior deelnemer'. Lees alsjeblieft even dit: [url]http://www.msweb.nl/forum/faq.php?s=&do ... tlesonly=0[/url]

[quote]
Vanaf 1 maart 2009 wordt iedereen die zich registreert in eerste instantie 'Junior deelnemer'.

Een Junior deelnemer heeft precies dezelfde rechten en mogelijkheden als een Deelnemer, behalve dat hij of zij geen privéberichten kan versturen of ontvangen. Na vijf berichten op het forum wordt een Junior deelnemer automatisch gepromoveerd tot Deelnemer.[/quote]
june

Bericht door june »

Ik vind het raar dat de een wel 4-Amino krijgt vergoed en de ander niet.

Ik moest een verklaring van de neuroloog aan de verzekering sturen en zij vergoeden het gewoon.

Indien de 4-Amino niet wordt vergoed dan kan de patient gaan overleggen met de neuroloog over een alternatief Gerina.

Je probeert van alles. En dat alternatief is wel vele malen duurder. Heb je dit zo verteld Gerina?
elroyv

facebook groep

Bericht door elroyv »

facebook groep

[url]https://www.facebook.com/groups/137484036395813/[/url]

DE stijders voor vergoeding fampyra en 4AP
Ellen Hamming

vergoeding

Bericht door Ellen Hamming »

vergoeding

Hoi.

Ik ben apothekersassistente en wil wel even reageren.Er wordt apothekers opgelegd welke merken ze mee moeten geven van de verzekeringen. Andere merken worden door hen niet vergoed of je moet een machtiging aanvragen bij de betreffende verzekering,dat jij toch echt dat middel nodig bent ivm. allergie ofzo.
Knillis

Bericht door Knillis »

Maar voor zover ik weet zijn er geen andere medicijnen dan Fampyra (die je maar 1 x per dag moet innemen) en/of 4 aminopyridine (goedkopere uitgave die je meerdere malen per dag moet nemen).

Fampyra is volgens mij een periode alleen als "proef" verstrekt en wordt nu niet langer gegeven omdat er onvoldoende resultaat zou zijn. De 4 aminopyridine wordt sinds korte tijd ook niet meer vergoed ik geloof omdat fysiotherapie een zelfde effect zou hebben :???:

Corrigeer me maar als ik er naast zit.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Al deze grote maatschappijen hebben teveel macht, ik zit al vele jaren bij Stad Holland (DSW) en deze doen gelukkig niet zo moeilijk.

Ik had zo een trippelstoel, dit middel hebben ze nog nooit moeilijk over gedaan en zo heb ik nog wel wat voorbeelden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp