Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Stamcel nieuws

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Kees P

Bericht door Kees P »

[QUOTE=MetYumi;1064860]nee dat staat er indd niet bij, ik denk dat hij de PP vorm heeft omdat hij in korte tijd snel achteruit ging en het niet beter werd.
hoe het nu met Gerard Bakx gaat weet ik niet.[/QUOTE]
Ik heb gegoogeld naar Gerard Bakx en hij is nog niet naar Mexico geweest, daarom nog geen resultaat. Lees hier de reden:
[url]https://irp-cdn.multiscreensite.com/a4e ... %20pdf.pdf[/url]

Gerard, als je dit leest, succes met de behandeling!

ps, Gerard heeft SP ms.
Mvg, Kees.
Robbie

Ook in Litouwen....en vergoed

Bericht door Robbie »

Ook in Litouwen....en vergoed

In ons 3e wereldland?? (Qua dit)

[QUOTE]
> thanks for your email. We are a transplant center with more than 15
> years of experience in both autologous and allogeneic SCT. We perform
> nearly 200 transplants every year. Most of our patients have
> haematological or oncological diseases. Over the past several years,
> we have started performing transplants for autoimmune diseases as
> well, namely for systemic sclerosis (5 cases) and multiple sclerosis
> (2 cases) on a compassionate use basis. The results are quite
> encouraging.
>
> Starting 01 NOV 2016, [B]the Lithuanian government has decided to
> reimburse the costs of autologous SCT for both systemic sclerosis
> and multiple sclerosis patients. [/B]MS must meet strict criteria: 1)
> relapsing remitting MS, 2) ineffective available current therapy for
> MS, 3) EDSS 4-6 and progressing, 3) aggressive MS progression
> (additional criteria
[/QUOTE]
Robbie

Msdag 20 november

Bericht door Robbie »

Msdag 20 november

Op de lange baan schuiven of voorzichtige stap naar hsct??
[QUOTE]Lezing “De rol van B-cellen bij pathogenetische mechanismen bij relapsing remitting -en progressieve vormen van multiple sclerose”
door Professor Rogier Hintzen
alt
“De rol van B-cellen bij pathogenetische mechanismen bij relapsing remitting -en progressieve vormen van multiple sclerose”
De B-cellen in ons lichaam zijn verantwoordelijk voor de aanmaak van antistoffen wanneer bacteriën en virussen opgeruimd moeten worden. Ze komen als witte bloedlichaampjes uit het bloed en lymfeklieren(immuunsysteem). Bij MS dringen ze zich een weg naar het centrale zenuwstelsel om daar schade aan te richten. Uit 20 jaar onderzoek is gebleken dat veel van de T- en B-cellen afkomstig zijn van 1 moedercel. Hierdoor is een deel van de B-cellen bij een individu broertjes en zusjes van elkaar. Dit betekent in de praktijk dat ze allemaal hetzelfde herkennen. De vraag is: wat herkennen zij in het centrale zenuwstelsel dat hen vervolgens activeert om het vervolgens te beschadigen? “Als blijkt dat de B-cellen bij alle onderzochte mensen met MS hetzelfde herkennen en zich daardoor zo actief opstellen, dan kunnen we dit onderzoek beschouwen als een van de belangrijkste bijdragen in de afgelopen 40 jaar”, aldus Professor Hintzen – Erasmus MC. "Het oplossen van dit soort vragen kan een belangrijk puzzelstukje zijn in de kennis over hoe de biologie van MS precies in mekaar steekt. Uiteindelijk hoop je dat dergelijk onderzoek ook iets oplevert voor betere herkenning van subvormen van MS (dus voor diagnostiek en prognose), en eventueel zelfs voor therapie-maar dat is allemaal echt nog heel ver weg."


[/QUOTE]
Maar...eerst nog wat jaren geld scheppen over onze rug! :D:boos:
Leonard

Bericht door Leonard »

Hij kan beter mijn thesis eens lezen.
Daar staat het allemaal in uitgelegd.
zie ook [url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... 8-780.html[/url] posting 10 Aug 4:37

Hij zegt ook - maar dat is allemaal nog heel ver weg.
Dat hoeft helemaal niet meer zo ver weg te zijn...
Het zou beter zijn als hij zich eens zou openstellen voor ideeen van anderen, als steeds weer te proberen het wiel zelf opnieuw uit te vinden.

Er is ook een gebrek aan coordinatie over grenzen heen..
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik was vorige week bij mijn neuroloog en ben begonnen over deze stamcel...

Hij is een voorloper in het onderzoek hiernaar geweest, al 20 jaar geleden deed hij onderzoek in het Erasmus mc.

Het kan alleen werken bij mensen die [B]minder dan 5 jaar ms hebben en die vreselijk hard achteruit gaan in die tijd. [/B]Veel harder dan normaal eigenlijk.

Het risico is niet gering want 7% van de patiënten overlijd door deze behandeling.

Voor alle mensen die al langer ms hebben lijkt het geweldig maar is het amper zinvol.

Hij denkt dat er momenteel in ons land 5-10 mensen zijn met ms die voor deze behandeling in aanmerking zouden komen.
Robbie

Bericht door Robbie »

[QUOTE=Robbie;1064285][url]https://youtu.be/bvCgXpQiU1w[/url][/QUOTE]

Kijk en luister.....het is inmiddels 2016...
Sara

Bericht door Sara »

Een presentatie door een Chad Pfefer, zelf arts (internist, geen neuroloog) die zelf MS heeft, of 'had' zoals ie zelf zegt, als ik 't goed verstaan heb, en HSCT heeft ondergaan:

[url]https://www.youtube.com/watch?list=&v=1 ... pp=desktop[/url]
jospin1

Bericht door jospin1 »

[QUOTE=Sara;1065966]Een presentatie door een Chad Pfefer, zelf arts (internist, geen neuroloog) die zelf MS heeft, of 'had' zoals ie zelf zegt, als ik 't goed verstaan heb, en HSCT heeft ondergaan:

[url]https://www.youtube.com/watch?list=&v=1 ... pp=desktop[/url][/QUOTE]

Ik krijg er een nar smaak van dit filmpje! Dus mensen met SPMS, EDSS 8, zouden nooit behandelt kunnen worden?!

Dus zijn we aangewezen op de rommel die ze voorschrijven.

Ik hou mijn hart vast..

Mvg,

Gregory
Ellen Hamming

jospin1

Bericht door Ellen Hamming »

jospin1

Er zijn wel landen ,die EDSS 8 behandelen. Maar,je bedoelt ooit mogelijk in Nederland??
jospin1

Bericht door jospin1 »

[QUOTE=Ellen Hamming;1066161]Er zijn wel landen ,die EDSS 8 behandelen. Maar,je bedoelt ooit mogelijk in Nederland??[/QUOTE]

Beste Ellen,

Het zou een wonder zijn als je in Nederland of Belgie behandelt zou worden.

En vooral EDSS 8.

Gr.

Gregory
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp