Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Extreme vermoeidheid

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
sookie

Bericht door sookie »

Daphne,
Zag je mijn reactie voor jouw laatste reaktie??
Daphne21

Bericht door Daphne21 »

Hi Lut,

Mijn vader woont in Long Island 45 minuten van Manhattan af.... Leuk om te horen dat je daar woont :)! En ook om te lezen dat de medicatie aanslaat, misschien kan ik dat over wegen.

Hij zelf had het over Aderelle om energie te krijgen maar ik weet niet eens of ik dat überhaupt wel mag gebruiken.
Daphne21

Bericht door Daphne21 »

Ja is mijn hondje :D! Heb er drie waarvan 1 toevallig ui New York komt... Uit een dierenwinkel waar ze allemaal zielig in een glazen kooi zitten :( !!

Haha naakt katten zijn tof hoor! Hebben inderdaad veel zorg nodig vooral hun huid!
sookie

Bericht door sookie »

Aderelle......is dat op doktersvoorschrift?? Ken het niet
Daphne21

Bericht door Daphne21 »

Geen idee hij had het ook over soortgelijke medicatie genaamd:

- damphetamine
- salt (nee geen zout :p)
- com
- xr 20 mg
sookie

Bericht door sookie »

Heb even naar Google geweest en kan niets vinden. Raar
Knillis

Bericht door Knillis »

Dat is een soort pep middel dat gebruikt wordt bij mensen ADHD om ze rustiger te maken. Ik weet niet of het in Nederland ook gebruikt wordt.

In Nederland wordt hier vaak Ritalin voor gebruikt.

Soms schrijft de neuroloog dat ook voor bij ernstige MS vermoeidheid. Mijn neuroloog is er niet zo'n voorstander van omdat je er ook ernstig van kunt gaan "hyperen" en dat moet je natuurlijk ook weer niet hebben.

Modiodal is ook een pepmiddel maar heeft over het algemeen een minder heftige werking. Er zijn op het forum wel mensen die het geprobeerd hebben maar er heel erg opgejaagd door worden.
Daphne21

Bericht door Daphne21 »

Ja dat is wat hij mij ook vertelde betreft ADHD.

Was het trouwens ook niet van plan om dat aan de dokter te vragen mijn vader kan namelijk altijd erg overdrijven :)...
Weet het overigens ook altijd beter. En hij denkt omdat wij hier drugs legaliseren dat dit soort "drugs" dan ook zeker in Nederland legaal is.
Ach hij bedoeld het goed hoor, heel lief maar een dokter weet het nog net eventjes iets beter.

Klinkt misschien gek maar dat opgejaagde kan mij op het moment eventjes niet schelen, maar ik heb makkelijk praten aangezien ik het nog nooit heb gebruikt.
Wil gewoon weer energie hebben!!! Als ik in bed lig zoals nu gaat het wel... Maar als ik opsta :( voel ik mij gewoon 80.....
Ik laat jullie het wel weten wat mijn HA (voor zover hij kan) mij uitschrijft!
sookie

Bericht door sookie »

Daphne,

Terug van mijn werk. Je vader praat over Adderall. Niet Adderell.!!
Dat is hier in de USA een type 2 medicatie.Wat wil zeggen heel heel strikte controlle!! Wordt vaak genomen door proffesionele sportmensen om beter te presteren,maar is ten strengste verboden !!!. Het is heel moeilijk hier om Adderall te krijgen.Het wordt voorgeschreven hier voor ADHD maar je wordt opgevolgd door een psychiater.

Lut
Daphne21

Bericht door Daphne21 »

Oh dan zal dat het wel zijn...

Tsja hij wou mij advies geven betreft medicatie wat energie geeft maar dat soort medicatie lijkt mij weer wat te sterk. Hij zelf heeft artritis dus ervaart ook extreme moeheid. In die zin word ik gelukkig
door hem serieus genomen, maar elk ziekte is weer anders en elk persoon is ook weer anders.

Ik wacht gewoon het advies af..... Ik neem wel een paar medicaties van hier over (bedankt daarvoor) en wie weet helpt het mij wel!

Moet wel zeggen dat het vandaag weer beter gaat, maar ja kan morgen weer anders zijn hè... Nee MS is niet mijn beste vriend.

Daarnaast heb ik ook nog thalassemie wat een erfelijke bloedziekte is waarbij je rode bloed lichaampjes vervormd zijn. Daardoor krijg ik sowieso al minder zuurstof in mijn bloed waardoor ik dus ook heel moe kan zijn maar heb het nog nooit zo ervaren als nu.
Misschien dat het wel een beetje dubbel op is... Who knows? Gewoon met de dag leven en we zien wel! Ik wil er ook nu voor vechten want ik laat dit niet mijn leven verpesten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp