Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Extreme vermoeidheid

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

De werkzame stof in tonixx is l-carnitine.

L-carnitine heb je in chemische variant en natuurlijk (uit vis)

Ik heb beide geprobeerd. De chemische werd ik heel speedy van. Gejaagd en onrustig, maar van binnen intens moe. Ik kon er niet van slapen.

De natuurlijke variant werkte subtieler, was tijdelijk. En mn zweet ging naar vis ruiken :eek:
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

L-carnitine kun je trouwens bij de bodybuild winkel kopen (chemisch)
Haantje79

Bericht door Haantje79 »

Bedankt voor julie reacties

Ik heb inderdaad ook dat ik misselijk wordt en een ziek hoofd krijg van vermoeidheid. Ik wordt dan ook heel bleek in mijn gezicht ik voel mezelf dan wegtrekken.

Ik had al gelezen over symmetrel dat lijkt me een erg heftig middel. Je mag er ook niet zomaar mee stoppen. Modiodal lijkt me dan iets milder.

Een voedingssupplement spreekt mij meer aan, maar dat is natuurlijk uitproberen of dit werkt. Zoals met alles. Naar vis stinken is ook vreselijk.

Toeter, jammer dat het effect bij jou tijdelijk was. Dat gejaagde lijkt me ook vreselijk. Dan werkt het wel maar heb je weer nare bijwerkingen.

Van de Copaxone merkte ik wel dat mijn vermoeidheid verminderde maar de injecties bleven zo ontzettend pijnlijk en hele erge hartkloppingen. Dat schiet dus niet op.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Jij bent mij niet haantje! Wie weet heb jij daar geen last van. Ik reageer ook heftiger op cafeïne dan andere mensen, dus wie weet ligt het wel aan mij.

Zo duur is die chemische variant niet bij de bodybuildwinkel, ook online volop verkrijgbaar. Je kunt het gewoon proberen!
belladonna

Bericht door belladonna »

Ik gebruik sinds een paar maanden symetrel.
Dit is eigenlijk een medicijn voor parkinson.
Bij 1 tablet per dag merkte ik niet zoveel, maar bij de 2e.
Goh wat een gigantische verschil.
Pas 1x vergeten in te nemen, man man wat was ik beroerd van vermoeidheid.
Suzan

Bericht door Suzan »

.

Sorry, ik reageer later nog eens. Om Joost mag weten welke reden, weigerde de forumsoftware mijn reactie te plaatsen. :huh:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp