Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Avonex (en de bijwerkingen daar van)

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Draakje

Avonex (en de bijwerkingen daar van)

Bericht door Draakje »

Hallo allemaal,

Ik kon geen ander topic hierover vinden dus vandaar dat ik het hier vraag.

Ik gebruik al jaren Avonex en hoewel ik de eerste jaren geen noemenswaardige bijwerkingen had, is dat nu wel anders.

Nog voor ik echt achteruit ging begon het met griep verschijnselen een paar uur nadat ik gespoten had. Sinds een paar jaar ben ik 's morgens na de dag van spuiten zo stijf in het been waarin ik de injectie gezet heb. Kreeg hem vanmorgen onder de douche niet eens gestrekt of gebogen, manlief moest er een badkrukje bijpakken tot het weer wel ging.

Heeft iemand anders ook van die vreemde bijwerkingen of denk ik het me in dat het komt van die spuit?

PS 3 uur later en het gaat weer zoals het iedere dag gaat.
niksie

Bericht door niksie »

Hallo Draakje,

Ik herken dat wel hoor ! Avonex op de maandagavond en de volgende dag ontzettende stijve spieren en op de woensdag nog vooral spierpijn op de spuit plek.

Geen idee of er meer mensen last van hebben maar wij zullen vast niet de enigen zijn 😆

Groetjes, Jolanda
niksie

Bericht door niksie »

Hallo Draakje,

Ik herken dat wel hoor ! Avonex op de maandagavond en de volgende dag ontzettende stijve spieren en op de woensdag nog vooral spierpijn op de spuit plek.

Geen idee of er meer mensen last van hebben maar wij zullen vast niet de enigen zijn ;)

Groetjes, Jolanda
Dango

Bericht door Dango »

helaas heb ik soms nog 24 uur na de spuit een stijf en stram gevoel in mijn lijf en zoals gisteren na mijn spuit dag eergisteren een echte offday.

En meestal gewoon een beetje verrot gevoel in mijn lijf en geest de dag erna.

pijnlijke plekken of spierpijn bij de spuitplekken herken ik niet of nauwelijks , wel op het moment van spuiten 3 van de dag 10 keer een brandend/schrijnend gevoel waar ik de spuit zet en dan ben ik echt aan het aftellen van 10 om het snel weer eruit te halen.
JackyB

Bericht door JackyB »

Het gevoel wat Dango omschrijft heb ik ook. Zeker de 24 uur na het spuiten. ( verrot gevoel in je hele lijf ). Ik gebruik Avonex nu al ongeveer 4 jaar.

Mijn bovenbenen hebben sowieso een verhoogde spierspanning. Na het spuiten zijn m'n benen stijver en pijnlijker. Dit ondanks dat ik spierverslappers (Sirdalud) gebruik.

De 1e 24 uur na het spuiten doe ik vrijwel niets. Lig dan veel op bed. Als ik dat niet doe dan heb ik dagen langer last van met name mijn benen.
Dango

Bericht door Dango »

Nou moe , vorige week de spuit maar eens een keer overgeslagen want de week ervoor was het 2 a 3 dagen drama en niet vooruit te branden.

Afgelopen woensdag de spuit weer gezet en de dag erna pijn in mijn (been) spieren en lam en misselijk en gisteren en vandaag is het nog steeds kloten met de spierpijn en algemene energie-level......

zo erg heb ik de afgelopen 2 jaar nog niet gehad , bah.
B-tje

bijwerking Avonex??

Bericht door B-tje »

bijwerking Avonex??

Vraagje:

Ik gebruik pas sinds december avonex, dat ging verder prima maar sinds deze week heb ik last van mijn middenrif.

Ik heb een pijnlijk gevoel in mijn middenrif, kortademig en ben opgeblazen.

Ben op één week ook 3!!! kilo aangekomen, terwijl ik geen grote eter ben en gewoon heb gegeten.

Kan het zijn dat er na drie maanden pas deze bijwerkingen optreden, of is het wat anders???
NaaNaa90

Bericht door NaaNaa90 »

Ik heb ook avonex gebruikt en ik kreeg ook niet direct bijwerkingen. Na twee weken begon het op te spelen en het werd met de dag erger.
Nu ben ik inmiddels gestopt.

Ik zou overigens naar je neuroloog of verpleegkundige gaan en dit bespreken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
B-tje

Bericht door B-tje »

Ben jij zomaar gestopt, en geen "bijwerkingen" gehad?

Ik moet maandag op controle en dan ga ik overleggen wat ik er mee moet...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp