Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Copaxone

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
patricha

Copaxone

Bericht door patricha »

Deel je ervaringen over dit onderwerp op MS.nl.
Ga naar: https://www.ms.nl/gesprekken/medicatie-en-bijwerkingen


Hallo

Morgen ga ik beginnen met Copaxone heeft iemand van jullie hierover advies, de MS vp heeft wel het nodige verteld maar toch zie ik er een beetje tegenop.

In 2000 heb ik de diagnose MS gekregen na verschillende schubs , ben ik in maart 2003 begonnen met Avonex, en dat hielp!! de MS werd rustig, en ik heb in 2006 pas weer een pretkuur gehad ,alleen begon ik me steeds zieker te voelen,

in Mei moest ik stoppen omdat de koorts aanvallen wel erg zwaar werden tegen de 40 gr en dan haast 5 dagen lang ,
Eerst best eng om te stoppen met Avonex maar in juni begon ik me echt goed te voelen in Jullie op vak in Spanje zelfs heel goed :D

Wat was ik blij ,maar eind augustus begon het mis te gaan , en daarna in oktober weer.

Dus nu aan de copaxone.

Wat zijn julie ervaringen met copaxone ,

Groetjes Patricha
Jeroen777

Bericht door Jeroen777 »

Beste,

Heb zelf eerst een tijd aan Betaferon gezeten, en toen overgestapt op Copaxone.
Betaferon werkte niet echt lekker voor mij, bovendien geeft de bijsluiter zoets aan als "zeer misschien Epilepsie" (of zoiets) wat ik daarna ook kreeg.
Maar ja, dat blijft koffiedik kijken, had ook regelmatig koorts

Overgestapt op Copaxone, geen koortsaanvallen, kant en klare spuit en goeie adviezen van de "prik-miep"
Ontzettend.

Ook geen Schubs meer gehad.

Toppertje.
Gewoon doen.

Succes
mippie

Bericht door mippie »

Ik zit nu een half jaar aan de copaxone.

Bevalt prima. bijna geen bijwerkingen. Jeuk gehad op de spuitplekken maar dat is nu minimaal.

Gister wel mijn eerste IPER gehad. Maar omdat ik hier op voorbereid ben door de verpleegkundige ben ik niet in paniek geraakt.

Gewoon mijn tijd uitgezeten.

Vanavond ga ik gewoon weer aan de spuit!

Groetjes Mippie
Jildau

Bericht door Jildau »

[QUOTE=patricha;464541]Hallo

Morgen ga ik beginnen met Copaxone heeft iemand van jullie hierover advies, de MS vp heeft wel het nodige verteld maar toch zie ik er een beetje tegenop.


Wat zijn julie ervaringen met copaxone ,

Groetjes Patricha[/QUOTE]

Hallo Patricha

Je vraagt om raad & advies. Alles is zo persoonlijk, niet iedereen heeft dezelfde ervaringen .

Zou je willen aanraden in het begin te gaan rusten als je spuit, om zo de IPER (hartkloppingen e.d ) te voorkomen of op te vangen. Dit zijn klachten / bijwerkingen die doorgaans na een tijdje weer verdwijnen.

Wrijf of druk niet/nooit op de spuitplek , doe even er een coldpack uit de vriezer op je spuitplek
( met een doekje erom heen anders bevries je ;) )
om zo het pijnlijke branderige gevoel te verdoven.

Wens je veel succes en weinig spuitproblemen :bloem:
Groetjes Jildau
MetYumi

Bericht door MetYumi »

Ik injecteer Copa sinds medio mei 2004 en ben tevreden.
Het enige nadeel vind ik dat je elke dag moet injecteren, maar omdat ik al zolang injecteer mag ik zo nu en dan een dagje of 1, 2 overslaan.

Succes met injecteren, het zal reuze meevallen, Patricha.
Er is een topic over Copaxone maar kan em zo 1,2,3 niet vinden, zal verder gaan zoeken en als ik em gevonden heb dan zet ik em hier neer.

groetjes
MetYumi

Bericht door MetYumi »

Gevonden Patricha.

[URL="http://www.msweb.nl/forum/showthread.ph ... t=copaxone"]Copaxone[/URL]
patricha

Copaxone

Bericht door patricha »

Copaxone

Hallo

Heel erg bedankt voor jullie reacties en geruststelling.

Vanmiddag heb ik mijn eerste copaxone inj gehad, en dat viel inderdaad mee :ogen:

Alleen natijd een beetje branderig gevoel wat nu nog vaag aanwezig is

Jeroen Hoe lang spuit je al copaxone ?

Mippie Heb jij nog schubs gehad sinds je bent begonnen??

MetYmi Al een paar keer had ik gezocht naar copaxone ervaringen ik snap niet waarom ik het niet heb gevonden , maar goed ik ben een beginner op internet en heb tot nu toe eigenlijk alleen maar meegekeken naar de ervaringen van anderen

Jildau bedankt voor je tips heb het meteen al gebruikt,ik had nog iets koels in de koelkast ,

Nu maar hopen dat copaxone voor mij ook gaat werken maar allemaal bedankt
:bedankt:

Groetjes Patricha :knuffel:
mippie

Bericht door mippie »

[QUOTE]Mippie Heb jij nog schubs gehad sinds je bent begonnen??

[/QUOTE]

Nee:joepie:

En ik heb een hele stress volle periode.

Dus maar nog niet te vroeg juichen.

Maar ik ben erg tevreden.

De laatste 2 shubs waren heel groot. die hebben me echt een paar jasjes uitgetokken.

Daarna aan de copaxone en ik hoop gewoon dat als ik nog shubs krijg het wat milder is.

Heel veel succes met de copaxone, het is precies wat metyumi zegt, het is niet leuk om iedere dag te moeten spuiten maar het went echt.
het zijn kleine naaldjes.

Ik motiveer me door te denken dat ik dit spul mag gebruiken.
Dat het uitgevonden is voor ons MenSen

en dat lukt goed, ik heb nog nooit overgeslagen en dat hoeft ook niet voor mij.

Groetjes Mippie
ducaatje

Bericht door ducaatje »

ik heb helaas moeten stoppen met copaxone.

Voor de 'liefhebber' gratis over te nemen

14 spuiten van Copaxone in regio Amersfoort / Utrecht.

Uiteraard niet verjaard en gekoeld bewaard.
Je kunt ze ophalen of ik kom ze brengen als het niet te ver is.

Zonde om ze terug te moeten brengen naar de Apotheker.

interesse: stuur een pbtje
Jeroen777

Bericht door Jeroen777 »

[QUOTE=patricha;464816]Hallo

Heel erg bedankt voor jullie reacties en geruststelling.

Vanmiddag heb ik mijn eerste copaxone inj gehad, en dat viel inderdaad mee :ogen:

Alleen natijd een beetje branderig gevoel wat nu nog vaag aanwezig is

Jeroen Hoe lang spuit je al copaxone ?

:bedankt:

Groetjes Patricha :knuffel:[/QUOTE]

Ik spuit bijna 1.5 jaar Copaxone.
Het branderige gevoel is af en toe, tja "voelbaar" maar meer ook niet.
"coolpacks" heb ik thuis ook liggen, maar heb 't nooit echt gebruikt.
In de tijd die ik nodig heb om die dingen te prepareren heb ik al zes prikken gezet:)
1 Nadeel: elke dag prikken

Vlak voordat ik ga slapen, prik ik.
Zo zie ik ook de "voordelen" van MS; mijn linkerbeen is ietwat gevoelloos zal ik maar zeggen. "U voelt niks" hahaha
Ontzettend.

M'n rechterkant heb ik wel meer gevoel...maar ja, om nou te spreken van "irriterende gevoelens" of "pijn" bij 't prikken, nee hoor:D
Copaxone is mijn makker:haha:

Mijn MS is al 2 jaar min of meer stabiel, ik funcioneer prima - alles werkt nog best aardig.
Daarom ben ik luchtig over bepaalde zaken ("je zal maar terminale kanker hebben, zeg ik wel eens") , Al zie ik bepaalde dingen wel anders na de diagnose.


Zet 'm op Patricia:cool: :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp