Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
crootje

Bericht door crootje »

Ja, dat was wel de perfecte timing van die steen ;) Ik hoop dat als die volgende groeit en loskomt, hij daar geen 5 weken over gaat doen zoals deze...

Inderdaad jammer dat er niet eerder een echo is gemaakt, zowel via de huisarts als via de uroloog. Dat we het verder niet direct herkent hebben als nierstenen vind ik niet zo raar, want het waren echt niet typische klachten daarvoor, maar ja, ik doe wel vaker iets niet helemaal volgens het boekje ;)

Net de poli gebeld en gezegd dat ik in overleg met de huisarts de afspraak naar voren wilde halen, was geen probleem, kan volgende week donderdag terecht. Dat is in ieder geval stukken beter dan 6 weken wachten!

Vannacht het klokje rond geslapen, ook dat is stukken beter dan 2 uur...De pijn is bijna weg, het zeurt nog iets en is allemaal beurs, maar dit is goed uit te houden, zeker met ibuprofen.
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Die niersteen heeft heel wat teweeg gebracht bij jouw maar ik hoop dat het nog steeds beter met je gaat want dat werd wel tijd!
crootje

Bericht door crootje »

Ja hoor, gelukkig nog steeds goed nieuws van deze kant! Ibuprofen nog wel nodig, maar net een rondje gelopen en dat ging goed. Maar man, waar is dat kleine beetje energie gebleven? Dat wordt weer opbouwen geblazen!
Knillis

Bericht door Knillis »

:grrr: Sta ik vanmorgen nietsvermoedend op. Ga plassen en oef :o weer troebele, stinkende urine.

9 januari heb ik voor het laatst blaasontsteking gehad. Zondagavond de 7e blaasspoeling gebruikt.

Ben ik nòg te ongeduldig? Ik hoopte toch zo dat het nu ging werken. Tussen de laatste kuur en nu had ik steeds zulke prachtig heldere urine en dat toch zo uit het niets is het er toch weer die ellende.

Ik ga nu de urine maar weer wegbrengen en straks het ziekenhuis maar bellen voor kuur nummer :???:

Dit vind ik niet leuk!
poeky

Bericht door poeky »

Stinkende urine, is dat een teken van blaasontsteking?

Want ik durf al niet eens meer in het openbaar of elders naar de wc.
Een tijdje geleden, (had ik dit ook al) heb ik een blaasonderzoek gehad en dat zag er allemaal prima uit.

Alleen de stank:o lijkt steeds erger te worden.
Hebben hier misschien meer mensen ervaring mee?
marijke

blaasontsteking

Bericht door marijke »

blaasontsteking

Goedemorgen

Wat een ellende allemaal wat je zoal leest.

Ben je ook al bij de uroloog geweest voor dit probleem?

Ik denk dat dat wel zo zal zijn.

Ik wens je er veel sterkte mee,want ik ken het problee.
Knillis

Bericht door Knillis »

Als mijn urine schoon is ruik je het vrijwel niet, soms is de ochtendurine iets sterker van geur.

Ik vang de plas vrijwel altijd op in een soort maatbeker die in het toilet hangt zodat ik kan zien hoeveel urine ik plas.

Zo zie ik direct als de urine troebel ziet maar eigenlijk stinkt het dan ook altijd vreselijk. Het is een soort zware zwavellucht. En dat betekent bij mij 9 van de 10 x een blaasontsteking, veroorzaakt door een darmbacterie.

Als ik 's avonds Monuril inneem is de urine de volgende morgen al weer bijna helder en zijn de klachten van aandrang ook verminderd.

Maar ja 2 x per maand ondanks alle voorzorgsmaatregelen begint echt vervelend te worden.

Want buiten de aandrang geven de benen ook direct aan dat het in de blaas niet goed zit.

Lopen is dan nog lastiger dan normaal, benen gaan een beetje een eigen leven leiden ;)

Word net gebeld vanuit het ziekenhuis en krijg nu een kuur van 10 dagen amoxilline (3 x daags). Kreeg ook het advies er probiotica bij te gebruiken. :bah:
marijke

blaasontsteking

Bericht door marijke »

blaasontsteking

Hoi Knillis

Wat een getrubbel allemaal.

Ik snap volledig dat je ervan baalt.

Bij mij is dat 4 keer gebeurt en weet nu ook niet hoe dat zit.

Sterkte
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Getsie, wat een ellende, Knillis! Het lijkt wel een neverending story!
Ik duim voor je dat je nieuwe kuur nu eens gaat aanslaan!
crootje

Bericht door crootje »

Hè bah knillis! Succes met de amoxi, die is niet fijn!!!

Hier sinds de niersteen van vorige week alleen nog een beetje beursig gevoel, maar geen pijn en ook geen koorts meer! Benieuwd wat de uroloog zegt donderdag!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp