Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
crootje

Bericht door crootje »

Vanmiddag bij de uroloog geweest.

In eerste instantie leek hij het niet 'zo nodig' te vinden dat de afspraak vervroegd was, maar uiteindelijk wel goed gesprek gehad.

Hij snapt het niet, wat ik dan wel weer snap, en hij weet zo 1,2,3 ook geen echte oplossing. Heb het hele verhaal van de laatste 6 weken verteld en daar heeft hij in ieder geval wel op ingehaakt.

Een optie is nog dat die steen er al heel lang heeft gezeten en dat ik daardoor zo snel blaas- en nierbekkenontsteking heb. Omdat er op de echo nog een klein steentje te zien was en niet alle stenen met echo altijd te zien zijn wilde hij een ct-scan laten maken. Dat is vanmiddag gelijk gebeurt. Heb daar nog geen uitslag van, want hij wilde mijn hele casus eerst met zijn collega's bespreken. Krijg 13 februari de uitslag van de ct en het overleg.

Ook het hele verhaal m.b.t. mijn te dikke bloed en de bloedverdunners verteld, niet dat hij daar veel mee kan, maar wel goed om te weten aangezien het wel de oorzaak kan zijn waarom mijn blaas ermee gestopt is.
Knillis

Bericht door Knillis »

Fijn hoor dat er nu toch even goed naar gekeken wordt.

Het is wel eerst weer even wachten natuurlijk maar het is te hopen dat er dan iets meer duidelijkheid komt en een oplossing.
weegschaal

blaasspoelingen

Bericht door weegschaal »

blaasspoelingen

Vandaag controle afspraak gehad bij de uroloog en gelijk maar even gevraagd of er een alternatief is voor de huidige blaasspoelingen. Ze zijn bezig met een andere leverancier maar de vraag blijft nog steeds of deze spoelingen wel vergoedt gaan worden aangezien de blaasspoelingen in het algemeen niet meer vergoed worden.

Het goede nieuws voor mij is dat ik de blaasspoeling in het ziekenhuis kan krijgen omdat ms en blaasontstekingen echt niet kan volgens haar. Ik ben heel blij met mijn uroloog en gerustgesteld dat de blaasspoelingen voor mij doorgaan.

Dit wens ik jullie ook.
Knillis

Bericht door Knillis »

Hartstikke fijn dat je de spoelingen in het ziekenhuis kunt blijven krijgen Weegschaal.

Temeer omdat je inmiddels weet dat het bij jou goed werkt tegen blaasontstekingen. :goed:

Zelf weet ik nog niet of het echt werkt. Vanavond de 8e spoeling. Eergisteren de laatste amoxilline pil. Vreemd genoeg heb ik vsn deze stevige 10 daagse kuur geen enkele bijwerking ervaren.

Zou dat nou enkel en alleen komen doordat ik deze keer (op aanraden van de uroloog) een speciale 10 daagse pro bioticakuur heb gebruikt?

Geen idee, maar ben er wel blij mee.

Nu maar duimen dat ik langer dan twee weken ontstekingvrij blijf en de spoelingen toch hun werk gaan doen.

En hoe het verder gaat met de blaasspoelingen :???: afwachten maar. De uroloog heeft al wel aangegeven dat het ziekenhuis de spoelingen niet op eigen kosten gaat geven :o
crootje

Bericht door crootje »

Hier ook nog steeds ontstekingsvrij...Weliswaar met een onderhoudsdosis cipro, maar toch! Gister naar de huisarts geweest voor de uitslag van de urinekweek en die was goed gelukkig. Het bloed wat ze gezien hadden bleek bij de kweek gelukkig mee te vallen. Verder laat ze het nu aan de uroloog over, omdat die het ook oppakt.

Inmiddels ook al 3 relatief goede nachten gehad zonder oxycodon! De bloedverdunners lijken hun werk te doen, want ik heb echt veel minder pijn en tintelingen! Ook nog maar 1 dag hoofdpijn gehad afgelopen anderhalve week en dat was de dag dat ik mijn nieuwe bril voor 't eerst op had. Heb nog tot zondagmorgen bloedverdunners en dan volgende week maar weer een keer richting huisarts ;)

Wat ook positief is: zonder oxycodon verdraag ik de cipro dus een aardig stukje beter! Ben er wel misselijk van, maar er blijft in ieder geval wel meer binnen en de misselijkheid is ook niet zo heel heftig als dat ik 'gewend' ben. Het is voor mij dus echt de combi die me nekt...Hopelijk brengt de komende periode meer duidelijkheid zodat 1 van de 2 gestopt kan worden, of allebei, dat zou nog mooier zijn ;)
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Fijn dat het met jullie inmiddels ook beter gaat. Probiotica gebruik ik zelfs nog bij de onderhoudsdosering nitrofurantoïne en gelukkig nergens last van.

Knilles ik hoop dat de blaasspoelingen bij jouw gaan werken. Ik heb er inmiddels ook 8 gehad. Ik mag nog twee maand iedere twee weken de spoeling doen en daarna proberen of 1x per maand voldoende is zo niet dan weer iedere twee weken.

Is per ziekenhuis verschillend wat ze met de vergoeding doen ,mijn uroloog wil daar ook mee aantonen dat de blaasspoelingen wel degelijk werken aangezien zij er goede ervaringen mee heeft.
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Met mij gaat het nu ook stukken beter sinds ik onderhoudsdosering nitrofurantoine (50 mg) heb. Al drie weken schone heldere urine en geen pijn of blaaskrampen meer. Ik weet niet wat me overkomt...

Gepan heb ik nu twee keer per maand. Als het goed gaat, ga ik naar één keer per maand.
Ikkemina

Bericht door Ikkemina »

[QUOTE=Ruitje;1003132]Met mij gaat het nu ook stukken beter sinds ik onderhoudsdosering nitrofurantoine (50 mg) heb. Al drie weken schone heldere urine en geen pijn of blaaskrampen meer. Ik weet niet wat me overkomt....[/QUOTE]
Ik heb ook die onderhoudsdosering (al ruim twee jaar) en helemaal geen blaasontsteking meer gehad (en gelukkig ook geen nierbekkenontsteking meer) :thumbup:
marijke

blaasontsteking

Bericht door marijke »

blaasontsteking

Hoi allemaal

Ik heb nog steeds een katheter omdat mijn baarmoeder is verwijderd.

Ik heb er een kraantje op zitten en als ik voel dat ik moet plassen dan kan ik het kraantje open zetten.

Ik heb alleen stinkende afscheiding na dat verwijderen.

En soms heb ik het idee dat er misschien een blaasontsteking achter zit.

Zou dat kunnen?
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik kan je er helaas geen antwoord op geven maar als je het niet vertrouwd en de urine is niet helder dan zou ik het morgen toch even navragen.

Met een verblijfskatheter ben je, voor zover ik weet, erg gevoelig voor blaasontstekingen.

En als je er te lang mee blijft lopen heb je kans op nierbekkenontsteking en dat moet je zien te voorkomen, zeker nu je net een operatie achter de rug hebt. Voorkomen is altijd beter dan genezen ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp