Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Knilles wat vervelend dat je ondanks de blaasspoelingen toch weer een ontsteking hebt. Ik heb er inmiddels negen gehad en ook ik bewaar de doosjes in de kast op de slaapkamer. Eigenlijk moeten ze ook op kamertemperatuur zijn. Maar ook dat vergeet ik altijd.

Misschien duurt het bij jouw iets langer voordat het aanslaat.Heb geduld.
marjapuppit

Bericht door marjapuppit »

Mij is verteld door de verpleegkundige dat het wel 6 maanden kan duren voordat de blaasspoelingen aanslaan...maar ook dat het bij sommige helemaal niet gaat werken.

Knillis,ik hoop niet voor jou dat jij bij de laatste groep hoort.

Ik heb in al die maanden dat ik nu spoel nog maar 1 blaasontsteking gehad...toen gelijk de opdracht gekregen van de urologe om 2 keer in de maand te gaan spoelen i.p.v 1 keer.

24 Februari weer een controle afspraak, kan ik gelijk vragen hoe het nu zit met de vergoeding van Gepan.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik spoel tot nu toe nog steeds 1x in de week marjapuppit en dat is ten opzichte van wat ik hier lees redelijk lange tijd en best vaak.

2 maart heb ik weer een afspraak bij de uroloog en dan maar weer verder kijken. En als de vergoeding vanaf april stopt kan ik een half jaar niet eens vol maken.
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Knilles voor 1 april kan jouw leverancier toch nog spoelingen sturen voor na die tijd? Ik heb navraag gedaan en mijn leverancier heeft beloofd om nog net voor 1 april het e.e.a. toe te sturen.
crootje

Bericht door crootje »

Vanmiddag weer bij de uroloog geweest. Krijg dus geen spoelingen. Omdat niet bewezen is dat het werkt.

De uitslag van de ct-scan was gelukkig goed. Geen steen meer te zien, dus die heb ik waarschijnlijk al uitgeplast.

Voorlopig door met de cipro. Maar ben sinds anderhalve week zonder oxycodon en ben gelukkig een stukje minder misselijk. De antibiotica zorgt wel voor het grootste deel van de misselijkheid, maar het is echt de combi die mij nekt. En de combi is er nu gelukkig even niet...En dat die er niet is komt door de bloedverdunners en die mag ik voorlopig blijven slikken!
Knillis

Bericht door Knillis »

Wat een gedoe allemaal Crootje. Las net je posting in het topic nog geen diagnose. Echt heel lastig voor je maar gelukkig wel een arts die probeert te verder te helpen.

Het is inderdaad niet bij iedereen zo dat blaasspoelingen ook ècht daadwerkelijk werken. Tot nu toe werkt het bij mij ook niet maar misschien moet ik wat langer doorgaan om tot een positief resultaat te komen.

Jammer dat jij niet de gelegenheid krijgt het tenminste een periode uit te proberen.

Maar fijn dat je nierstenen nu helemaal weg zijn en ik hoop dat je baat blijft houden bij de bloedverdunners.

Succes met het vinden van een goede internist.

@Weegschaal
Ik ga ook zeker tijd nog een nieuwe levering spoelingen geleverd te krijgen zodat ik voorlopig verder kan. En als het toch bljjkt aan te slaan en ik kan volstaan met 1 x per maand spoelen kan ik dat gelukkig zelf nog wel bekostigen als het zou moeten.

Maar eigenlijk hoop ik dat er toch nog een passende oplossing komt voor alle mensen die baat hebben bij de spoelinge .
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

[QUOTE=Knillis;1003785]Eerlijk gezegd merk ik helemaal niks van de blaasspoeling. Eén keer voelde het niet prettig tien het werd ingebracht.

Ik bewaar de doosjes in de kast in onze erg koude slaapkamer en bedacht me toen pas dat ik op de dag van gebruik beter één spoeling een dagje in de huiskamer kon leggen zodat het op kamertemperatuur kan komen :o

Maar verder nee ik merk niets en in de tijd dat ik nu sporl toch weer twee keer ern blaasontsteking gekregen.

Ik heb nu 8 spoelingen gehad.[/QUOTE]

De wijkverpleegkundige legt mijn blaasspoeling, Gepan en NHcL, altijd even in warm water om iets op te warmen. Merk dan niets van het inlopen van de spoeling.
Knillis

Bericht door Knillis »

Dank je wel voor de tip Ruitje. Ik zal het onthouden in het geval ik niet op tijd een doosje in de kamer bij de verwarming heb gelegd.

Het is een mooie manier om de vloeistof l in korte tijd iets op te warmen.:bedankt:
Knillis

Bericht door Knillis »

Helaas was het vorige week woensdag weer mis. Vieze urine en pijn bijnhet plassen.

Ik moest wéér urine gaan brengen maar kreeg helaas dit keer geen medicatie vóór de uitslag van de urine binnen was.

Pas vandaag was het bekend. Nou ja dat het een blaasontsteking is stond wel vast maar er blijkt nu ook net even weer een andere bacterie bij te zitten dan de vorige keer.

Dus wat ik nu weer voor een kuur krijg is wachten tot ik het vanmiddag kan ophalen bij de apotheek.

Wat duurt een week lang als je rondloopt met een blaasontsteking, bah.

Er komt nu echt geen einde meer aan de ontstekingen ondanks het spoelen dat ik nog steeds wekelijks netjes doe.

Moet op 2 maart weer naar de uroloog en ik ben bang dat er niets anders op zit dan een onderhoudskuur. Helaas, had gehoopt dát niet te hoeven maar dit is ook niks.
Sara

Bericht door Sara »

jeetje Knillis, wat een narigheid :(.

Sterkte maar weer ermee!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp