Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
crootje

Bericht door crootje »

Haha, ja dat snap ik Suzan...ik ben inmiddels door ervaring 'wijs' geworden..

Hihi, dat zijn weer andere ja Knillis ;) Erg he, al die medicatie!
Knillis

Bericht door Knillis »

Vandaag bij de uroloog geweest voor controle.

Geen opwekkend bezoek maar ik kon er op een bepaalde manier toch nog wel even om lachen.

Kreeg meteen al te horen "u valt helaas inmiddels onder de hopeloze gevallen" :o Nou dacht ik dat zelf ook al te weten dus heel erg schrok ik er niet van.

De blaaasontstekingen lijken moeilijk onder de duim te krijgen. Op antibiotica gebied is alles uitgeprobeerd. Het feit dat ik nu ook te kampen heb met een flinke schimmelinfectie door de antibiotica maakt het er niet makkelijker op.

Doorgaan met de onlangs voorgeschreven medicatie (zonder onderhoudskuur AB) in de hoop dat het de komende drie maanden rustig blijft. Voor de zekerheid 3 x een Monurilkuur mee om in te nemen zodra ik maar even klachten krijg.

Dus gaat dit hopeloze geval duimen dat het goed gaat. :D misschien is het dan over drie maanden iets minder hopeloos (duimen maar).

Blijft het te vaak mis gaan dan overweegt de uroloog toch een supra pubis katheter uit te proberen. Maar dat garandeert ook geen ontstekingsloos voortbestaan ;)

Op dit moment gaat het (op de schimmel na) redelijk goed en daar hou ik me maar aan vast voor dit moment.

Als we het aantal ontstekingen op een keer of vier of vijf per jaar zouden kunnen houden is er al veel gewonnen.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Knillis;1009206]
Als we het aantal ontstekingen op een keer of vier of vijf per jaar zouden kunnen houden is er al veel gewonnen.[/QUOTE]

Wat een optimist! Respect dat je er zo over kan denken.
Ik duim voor je dat het er hooguit eentje per jaar is. Lijkt me al veel meer dan wenselijk!
Knillis

Bericht door Knillis »

Als je lang genoeg "ziek" bent Hanna wordt het naar beneden bijstellen van je doelen langzaam maar zeker steeds iets makkelijker Hanna.

Maar er zijn nog genoeg trieste dagen waarop het ff niet lukt hoor. Maar dat krijgt (bijna) niemand mee. Helaas mijn man vaak wel ;)

En iedere goede dag is mooi meegenomen nietwaar? :D

En bedankt voor je goede wensen.
Knillis

Urine teststrips vraagje

Bericht door Knillis »

Urine teststrips vraagje

Heeft iemand van de regelmatige lezers van dit topic een tip over waar ik het best (en liefst goedkoopst) urine teststrips kan kopen om urine op een blaasontsteking te testen?

Ik heb het geprobeerd via een leverancier die Neuron ergens in dit topic noemde maar daar kan ik niet betalen omdat men de ING bank niet kent :???:
Knillis

Vergoeding Gapan blaasspoelingen

Bericht door Knillis »

Vergoeding Gapan blaasspoelingen

Ik gebruik inmiddels geen Gepan meer omdat het blaasspoelen bij mij geen verbetering gaf.

Maar even ter info voor jullie voor zover de Gapan gebruikers er zelf nog geen bericht van hadden?

Ik kreeg gisteren een brief van de leverancier Combicare dat ik vanaf 1 april Gepan niet meer vergoed krijg.

Ik zounhalf februari van Menzis bericht gekregen hebben (niet dus) waarin aangegeven werd dat Gepan niet meer voor vergoeding in aanmerking komt per 1 april zodat ik tussen half februari en 1 april de tijd had met mijn uroloog te overleggen over de alternatieven :???:

Het is voor mij "mosterd na de maaltijd" maar de zorgverzekeraar is hierbij wel de fout in gegaan.

Ik hoop dat er bij de gepan gebruikers inmiddels wel op tijd stappen zijn ondernomen. Zelf betalen is bijna niet te doen. Eén spoeling komt op zo'n 90 euro :o
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Knilles ik heb de brief van Menzis wel ontvangen. Ik heb het besproken met mijn uroloog maar een alternatief is er niet. Ik heb geluk dat ik voorlopig nog voldoende voorraad heb en mocht ik er door zijn dan krijg ik het via mijn uroloog in het ziekenhuis.

Ik hoop dat de overige gebruikers ook nog voldoende voorraad hebben of hebben gekregen zodat ze misschien straks zonder kunnen volgens mijn uroloog is dat eigenlijk de bedoeling.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb de "strips" inmiddels besteld via een bedrijf in Amsterdam. Ik hoop ze morgen nog binnen te krijgen want ik "vrees" .... (vul het zelf maar in :o)
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Het zal toch niet waar zijn Knilles...........
marjapuppit

Bericht door marjapuppit »

Tjee Knillis wat een gedoe!
Ik ga voor je duimen.

:thumbup::thumbup::thumbup:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp