Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Knillis

Bericht door Knillis »

Helaas, vanmorgen opgestaan met ........ een blaasontsteking. :(

Ik heb er deze keer geen pijn van, alleen ruikt de urine uitermate smerig en is erg troebel. Helaas weer aan een kuur.

Maar het doet me ook denken aan de starter van de topic Weegschaal, hoe is het afgelopen met jouw blaasontsteking?
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Knillis, vervelend weer blaasontsteking !:(

Krijg jij keer op keer hetzelfde type antibiotica hiervoor, of wisselt dit ook wel ?
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Ik was vanmiddag voor mijn blaaspijn èn een uitstrijkje bij de HA.

Huisarts heeft gelijk even gekeken of mijn blaas verzakt was, was volgens hem een beetje verzakt maar niet ernstig.
Moest ook even persen(drukken) terwijl hij zijn vinger voor mijn plasbuis had.
Sluitspier blaas ook iets verzwakt.

Dit klopt natuurlijk, ik ben enigzins incontinent, zeker bij hoesten en lachen, dan gaat er een flinke stroom uit, maar soms ook zomaar zonder aanleiding.
Daarnaast sinds ca. 2 jaar overprikkeling van de blaas, steeds vaker moeten plassen.

Hij had geen direct antwoord op mijn blaaspijn aanval van vorige week, maar vertelde dat het wellicht [U]blaaskramp [/U]kan zijn en in zeer zeldzame gevallen door[U] blaas stenen[/U] wordt veroorzaakt.

Gezien er nu niks aan de hand schijnt te zijn, is er afwachtend beleid ingevoerd, bij wederom gekke blaasproblemen c.q. pijn aanval volgt er verwijzing naar een uroloog.

@ Poeky & Weegschaal; hoe is het met jullie blaas problematiek? :o

Warme groet,
Artemis-:)
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Van de blaasontsteking moest ik alleen ieder uur naar het toilet. Dat is vrijwel weer normaal nog wel volgende week de urine na laten kijken.

Helaas nemen de ms klachten die behoorlijk heftig waren geworden niet zo snel af. Volgens een neuroloog die dienst had heb ik een pseudo schub.

Hoop nog wel dat de komende tijd de klachten verder af gaan nemen.

Iemand bekent met een pseudo-schub? Ik had er nog nooit van gehoord en hoop het ook niet weer te krijgen.

Knilles sterkt met je blaasontsteking.



groetjes,
weegschaal
crootje

Bericht door crootje »

Pseudo-schub, de term heb ik wel eens van gehoord, maar wat het precies betekend weet ik niet. Als ik hem zelf interpreteer zou ik denken aan iets in de zin van 'net niet heftig genoeg voor een schub' ofzo, maar of dat klopt, geen idee;)

Ook hier vanmorgen maar weer een keer urine ingeleverd en ja hoor...ook weer raak en dus maar weer aan de antibiotica.
Sara

Bericht door Sara »

Met een pseudo-schub wordt bedoeld dat de verslechtering veroorzaakt wordt door een infectie of een andere tijdelijke invloed van iets anders.

Op MSweb schrijft er natuurlijk iets over ;)

[url]http://www.msweb.nl/zorg-revalidatie/be ... erapie/972[/url]

[quote]
Behandeling van schubs

Tijdens een schub (aanval die langer dan 24 uur aanhoudt) kan je evenwicht slechter worden. Behandeling met steroïden, via infuus of tabletten, kan het herstel versnellen.
Je balans kan ook worden beïnvloed doordat je lichaamstemperatuur stijgt als gevolg van een infectie, dit wordt soms aangeduid met "pseudo schub", omdat het lijkt op een schub, maar een andere oorzaak heeft. Het is belangrijk dat een infectie als oorzaak wordt uitgesloten bij iedere aanval of klacht. Bij behandeling van pseudoschubs worden namelijk geen steroïden gegeven.
[/quote]
poeky

Bericht door poeky »

Nou, het was weer zo ver.
Gisteravond. De urine was weer rood. Eenmalig en zonder pijn.
Wel had ik van de week een dag nare steken in mijn onderbuik.
Maar gisteren nergens last van.

Nu vraag ik me af of ik het me niet verbeeld heb.:???:
Vind het wel een vreemd iets.
Volgende keer neem ik een foto dan heb ik bewijs:D
Want ik ga nu echt aan mezelf twijfelen.

Of is er iemand die dit herkent?
Groetjes Nancy
Knillis

Bericht door Knillis »

Dat gebeurt mij ook regelmatig maar vaak volgt er toch vrij snel een blaasontsteking.

Maar ook al zit er (zichtbaar) geen bloed in als je de urine opvangt en in een urineflesje tegen het licht houdt zul je waarschijnlijk zien dat de urine troebel is.

Soms ruikt de urine ook héél er vies (verrotte vis of zo? ;) ) en dat betekent ook vaak een ontsteking.

Ik heb er net 4 achter elkaar gehad.

Sterkte.
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Het valt me op dat hier vaak over anti-biotica word gesproken bij een blaasontsteking. Is dat niet heel erg slecht voor je? Ik heb nl begrepen dat het ook veel goede bacteriën in je lijf dood![/COLOR]
crootje

Bericht door crootje »

Antibiotica is ook niet heel goed voor je lichaam, dood inderdaad ook goede bacterien, maar niet iedere blaasontsteking gaat vanzelf over. En dan moet je wat...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp