Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik ben blij met je reactie Knillis, al is het natuurlijk minder leuk. Goed om te lezen dat je Uroloog het wel vervelend vond maar niet vreemd.

Bij deze huisarts kreeg ik bijna het gevoel dat hij dacht dat ik mijn kuur niet had afgemaakt o.i.d. Aan de andere kant bedacht ik me dat de kuur misschien niet lang genoeg was?

Ook ik heb een fijne Uroloog. Met mijn vorige huisartsen (echtpaar) kon ik het ook goed vinden, maar wat ik van deze man moet denken weet ik nog niet. De praktijk is aan hem overgedragen. Binnen de praktijk zitten er meerdere huisartsen dus in principe hoef ik niet direct bij hem op consult.
Knillis

Bericht door Knillis »

Helaas tòch een blaasontsteking, de eerste sinds 17 mei 2016, ondanks het gebruik van een onderhoudsdosering 100 mg 1 x per dag.

Héél jammer, het ging juist zo goed. :o

Gisterenavond dus maar weer een zakje Monuril genomen en vandaag weer een nieuw recept gevraagd om in ieder geval iets op voorraad te hebben.

Vanmorgen was de urine schoon maar inmiddels toch weer wat troebel. Hopen dat het toch nog goed z'n werk gaat doen.

Het is wel even flink balen en eigenlijk ben ik een beetje bang dat de onderhoudsdosering niet meer voldoende werkt.:moe:
Billy

Bericht door Billy »

Sjips :(, beterschap
MS Basher

Bericht door MS Basher »

Sterkte en beterschap!!
Jildau

Bericht door Jildau »

Beterschap,:bloem:

Mijn uroloog is fel tegen antibiotica , een kuur bij blaasontsteking
Alleen in gevallen van koorts, gaat de urine op de kweek en kuur

Uitleg Resistente bacteriën groei in de blaas, de rest van het lichaam ook resistent kan worden. Zeker bij MS
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik weet dat antibiotica zo mij mogelijk gebruikt moet worden.

Helaas aantal blaasontsteking vreselijk uit de hand en had ik 17 x in één jaar een forse blaasontsteking met de nodige MS bijverschijnselen (slecht lopen, extra vermoeidheid).

Dat was de reden dat ik een onderhoudsdosering voorgeschreven kreeg. Ik weervaart veel antibioticagebruik uiteindelijk fataal kan zijn maar er moest uit twee kwaden gekozen worden.

Ik heb me lange tijd niet zo goed gevoeld als het afgelopen jaar zonder blaasontstekingen en was er héél erg blij mee.

Daarom is het nu des te vervelend dat er nu toch weer een ontsteking is en de extra Monuril niet goed lijkt aan te slaan.

Als het zo blijft vrijdag toch maar weer even de urine op kweek laten zetten zodat bekend is welk beestje dit keer de ellende veroorzaakt (meestal de ecoli).

Ik voel me verre van goed en ben daarbij zou ik ook graag een nierbekkenontsteking willen voorkomen.
Sharon

Bericht door Sharon »

Wat balen Knillis. Hopelijk slaat Monuril uiteindelijk toch goed aan. Duim duim duim en beterschap!
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb heel erg goed nieuws, iig voor mijzelf :o.

Het is een jaar geleden dat ik mijn laatste blaasontsteking had :joepie:.

Ik hoorde ook bij dit clubje, 4 blaasontsteking in een halfjaar... Toen ik vorig jaar weer 2 x een blaasontsteking had was voor mij duidelijk dat d-mannose bij mij niet helpt. Dus googlen maar...

Ik gebruik sindsdien deze pilletjes van A. Vogel en het helpt. Durfde het niet eerder te zeggen tot ik het zeker wist hihi.

Mijn uroloog denkt dat goedkope cranberry pillen ook zouden werken voor mij, maar het voordeel van deze is dat ze ook helpen bij vocht vasthouden. En ik denk dat ik door dat laatste ook ontstekingen krijg. Het kost me helaas dus wel wat :(.

[URL="https://www.avogel.nl/webwinkel/product ... -blaas.php"]https://www.avogel.nl/webwinkel/product ... -blaas.php[/URL]

Ik bestel ze ergens anders, maar om deze pilletjes gaat het dus.
Fratema

Sinds mijn operatie (prostaatverwijdering)

Bericht door Fratema »

Sinds mijn operatie (prostaatverwijdering)

geen blaasontstekingen meer gehad :-)
Jildau

Bericht door Jildau »

Fijn 👍🏼 Positieve beloning!!!
Goede hoop meteen al een wenteling, die aanwijsbaar is 🍀🌺🍷
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp