Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Hè Jakkes. Je zou juist verwachten dat het nu eindelijk iets op zou leveren, maar zo te horen ben je er slechter aan toe dan hiervoor.
Veel sterkte!
crootje

Bericht door crootje »

Ik heb ook een keer norfloxacine gehad, maar dat was onderhoudsdosering om te kijken of ik daar minder misselijk van zou zijn als van de cipro. Daar maakte het bij mij niet veel voor uit, verder deed hij z'n werk volgens mij goed, maar daar durf ik bij jou geen uitspraak over te doen, zeker nu niet! ;)

Beterschap, je kunt er echt goed beroerd van zijn!!
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Knilles ik kom je even beterschap wensen en heel veel sterkte!

Het wordt nu toch eens tijd dat er iets gaat werken.
Sara

Bericht door Sara »

Ah bah, Knillis, wat een ellende :(.

Heel veel sterkte, en natuurlijk beterschap!

[img]http://www.jouwpagina.nl/fotos4/betersc ... .56.30.jpg[/img]
marjapuppit

Bericht door marjapuppit »

Beterschap Knillis!

Hopelijk slaat deze nieuwe kuur aan.

:thumbup::thumbup:
Knillis

Bericht door Knillis »

Bedankt allemaal voor jullie goede wensen. Ik denk dat deze kuur het inderdaad beter doet dan de vorige vannacht was de urine voor het eerst in weken helder en ook de pijn in de buik en bij het plassen is beduidend minderd geworden.

Dus ik heb goede hoop. Nu alleen de misselijkheid nog de baas worden, ook dat is wel weer iets beter maar nog niet weg.

Maar een mens kan niet alles hebben in een keer ;)
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Hoi Knilles, dat klinkt hoop vol! Zo te lezen doet deze kuur bij jouw wat ie moet doen. Ik hoop het zo voor jou het heeft nu meer dan lang genoeg geduurd.
Antoinette

Synapause-E3 0,5 MG Ovules

Bericht door Antoinette »

Synapause-E3 0,5 MG Ovules

Hallo allemaal,

Een kennisje van mij (die zelf overigens geen MS heeft) heeft door haar HA bovenstaand hormoonpreparaat voorgeschreven gekregen voor haar veelvuldig voorkomende blaasontstekingen.

Dit zijn een soort zetpillen die ze vaginaal moet opsteken. Zij zegt dat ze, nadat ze dit is gaan gebruiken nooit meer last heeft gehad van blaasontstekingen.

De uitleg van haar HA was, dat vrouwen in de overgang last krijgen van uitdroging, ook in de baarmoeder etc. En aangezien dit dicht bij de blaas ligt, kunnen er bacteriën ontstaan waardoor er een blaasontsteking kan ontstaan. :???:

Heeft iemand van jullie hier al eens van gehoord, of dit middel ooit gebruikt?
Persoonlijk vind ik het een beetje vreemde manier om een blaasontsteking te bestrijden. Het is per slot van rekening een hormoonpreparaat....

Maar ja, wie ben ik? In ieder geval geen ervaringsdeskundige.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik gebruik ze sinds kort Antoinette. Ik heb inmiddels al vanaf 4 november van het vorig jaar aanhoudend blaasontstekingen en alleen antibiotica heeft geen effect meer.

Maar ook ik was erg verbaasd dat ik naast de antibiotica plots synapause voorgeschreven kreeg. Temeer daar ik inmiddels 59 ben en nooit enig overgangsprobleem heb gekend.

Daarbij was ik er fel tegen nu zo maar aan de hormonen te moeten die toch niet de minste akelige bijwerkingen kunnen hebben (borstkanker, baarmoederhalskanker, trombose :???:)

Maar de uroloog verzekerde me dat dst risico heel klein is als je het maar niet te lange tijd achter elkaar gebruikt.

Mijn uroloog hoopt dat ik (als alles goed gaat) straks weer mag gaan afbouwen en stoppen en daar hoop ik dan maar op.

Als het geen echte verbetering gaat brengen hoef ik het ook niet echt lang te gebruiken maar het moet met alle andere medicatie wel even een kans krijgen om te gaan werken.

Afwachten dus nog even. Maar ik ook ik stond (oh nee, zat) raar te kijken toen hij dat voor wilde schrijven :???:).

Ik vrees overigens dat mijn vele blaasontstekingen voor een deel ook door de MS veroorzaakt worden. Ik plas zelf de blaas of niet meer leeg of ik kan helemaal niet zelf plassen. Dus katheteriseer ik meerdere malen per dag. En óók dat is iets dat blaasontstekingen in de hand kan werken.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Hallo Knillis,

Ik had al gehoopt, of liever gezegd gedacht, dat jij zou reageren. ;)

We zitten qua denkwijze op dezelfde lijn wat die mogelijke bijverschijnselen betreft.

Je schreef dit:
[QUOTE] Maar ook ik was erg verbaasd dat ik naast de antibiotica plots synapause voorgeschreven kreeg. Temeer daar ik inmiddels 59 ben en nooit enig overgangsprobleem heb gekend.
[/QUOTE]

Dit geldt dus ook voor mij. Ik word binnenkort 64 maar heb ook nooit last gehad van overgangsverschijnselen, dus daarom vond ik het de moeite waard om deze vraag over dit medicament hier te posten.

Bedankt voor je antwoord, Knillis. Ik hoop dat het snel een beetje beter met je gaat, want ofschoon ik niet telkens reageer, lees ik dit topic wel en weet ik hoe jouw toestand momenteel is. :( Niet iets om vrolijk van te worden.

Veel sterkte en ik houd jouw antwoord én het medicijn achter de hand voor het geval dát.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp