Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
marjapuppit

blaasspoelen met Gepan-Instill

Bericht door marjapuppit »

blaasspoelen met Gepan-Instill

Ik gebruik bovenstaand middel , inbrengen met een katheter... eerst geleerd van de continentiezuster.
Je kan het ook iedere week, maand, twee weken ...ligt eraan hoeveel keer je voorgeschreven krijgt van de uroloog, door een verpleegster laten inbrengen. Ik heb ervoor gekozen om het goedje zelf in te brengen.

Eerst goed uitplassen ,het medicijn zit in een spuit (40 ml) , katheter erop aansluiten en vervolgens de urineleider opzoeken .... bij een vrouw vind ik dat een heel gedoe .... en inspuiten maar. Vervolgens een uurtje zijn werk laten doen en uitplassen.

Is volgens mij toch weer wat anders dan Fratema gebruikt.

[url]http://www.gepan-instill.nl/media//gepa ... nstill.pdf[/url]
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=marjapuppit;989919]
katheter erop aansluiten en vervolgens de urineleider opzoeken .... bij een vrouw vind ik dat een heel gedoe ....][/QUOTE]

Als iemand al gewend is zelf regelmatig te katheteriseren is dat gelukkig geen enkel probleem marjapuppit ;)
Fratema

!!!!!!! weer wat raars.....

Bericht door Fratema »

!!!!!!! weer wat raars.....

Gisterenavond meteen begonnen met spoelen

In alle rust spullie laten uitlopen, solutiospullie laten inlopen, even inwerken en dan eruit... Klaar. Beetje vreemd tintelend gevoel wat echter snel verdween.

Vanochtend deed ik mijn luier open (beetje raar woord maar wel net zo duidelijk). Blijkt er 's nachts een rond blaassteentje te zijn uitgeplast

:eek: :???: niks van gemerkt. Ook niet eerder meegemaakt...
Weer iets om over na te denken. Zit er nog meer? Moet ik al weer naar de uroloog?? Grrrrrrrrrrrrrr

Wel duidelijk dat die solutio R van alles in beweging zet... ;)
Knillis

Bericht door Knillis »

Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ik hoop dat er geen rare dingen naar voren komen. Succes Fratema.

Ik ga volgende week naar de uroloog terug.

Helaas vanmiddag plots wéér een blaasontsteking. Wat een gedoe, net 4 weken goedgegaan.

Ik hoop dat de uroloog een passende oplossing heeft zodat ik van die ontstekingen in zo'n hoge frequentie verlost ben :o
Antoinette

Chronische blaasonstekingen. Kan dan?

Bericht door Antoinette »

Chronische blaasonstekingen. Kan dan?

[QUOTE]Helaas vanmiddag plots wéér een blaasontsteking[/QUOTE]

Waaraan merk jij dat het plots weer een blaasontsteking is, Knillis?
Heb je dan pijn bij het plassen of iets dergelijks?

Bij de vorige heftige aanval van míjn blaasontsteking had ik namelijk geen pijn (in het begin). En dat hoeft ook niet altijd zo te zijn, zijn mijn HA. Je kunt een blaasontsteking hebben zonder dat je het door hebt.

Ik vraag je dit omdat ik het gevoel heb dat het bij mij weer aan het rommelen is. Schrijnend gevoel bij het plassen etc.

En klopt het dat, als je als Ms'r éénmaal een fikse blaasontsteking hebt gehad, dit chronisch kan worden?
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Gisterochtend de laatste tabletjes antibiotica ingenomen en ik voelde het vanochtend aan mijn benen dat het weer mis was. Ik heb mij op het ziekenhuis gemeld maar het duurt 48 uur voordat de antibiotica uit het lijf is dus morgenochtend terugkomen anders krijgen ze geen goed beeld door de antibiotica.

Ik heb van de blaasontsteking nooit pijn, wel vaker plassen of juist niet daar zit nog weleens verschil in. Ik voel het aan mijn benen en dan controleer ik de urine als deze troebel is dan is het blaasontsteking. Maar ik voel eerst verergering van ms klachten.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Heel herkenbaar verhaal Weegschaal.
Fratema

wat erg

Bericht door Fratema »

wat erg

Het lijkt me dat de blaasontsteking nog steeds doorgaat. Blijkbaar een te algemeen antibioticum ingezet. Hebben ze aan het begin van jouw kuur urine op kweek gezet? Zo ja, dan is er mogelijk nu meer bekend om de bacterie te identificeren en een gerichte behandeling te starten.

Zo had ik maar kort durende resultaten bij amoxicycline maar veel beter bij de cyprofloxacyne
MarcC

Bericht door MarcC »

Alweer blaasontsteking? Geen echte erg pijn bij het plassen, wel een beetje schrijnend gevoel. Maar net zoals in augustus, toen ik wel blaasontsteking had, flinke verergering van oude MS-klachten: mijn rechterarm- en hand doen niet wat ik wil en het lopen gaat erg moeizaam, hele stijve en stramme benen.

Een week geleden kon ik nog gewoon autorijden, nu nauwelijks meer lopen. Enige verschil met 2 maanden geleden is dat ik nu weinig gevoel in mijn benen heb. Het voelt alsof ze heel koud zijn, maar dat is niet zo.

De urine is vorige week en de week daarvoor op kweek gezet: in beide gevallen was de urine schoon. Bloed laten testen: geen ontstekingswaarden in mijn bloed. Dus een (blaas)ontsteking is blijkbaar niet de reden van deze verergering van MS-klachten. Ondanks dat verergering van oude klachten wel daarbij past.

Misschien wel een schub, of zijn dat altijd nieuwe en onbekende klachten, of past een verergering van oude klachten daar ook bij.

Hebben jullie het wel een meegemaakt, dat men geen blaasontsteking kon vinden in de urine, maar je er wel een hebt (gehad). Ik vraag dit omdat, als ik in het MS-centrum aan het prednison-infuus ga, en ik toch een ontsteking heb (daar lijkt het allemaal wel op, ondanks dat ze niks in bloed en urine kunnen vinden), zo'n kuur averechts werkt.

groetjes, Marc
Knillis

Bericht door Knillis »

Zou het niet zo kunnen zijn dat je momenteel last hebt van een zgn "overactieve blaas"?

Als ik dergelijke blaasklachten heb is er óf sprake van een blaasontsteking óf een overactieve blaas.

Samen met de andere toegenomen MS klachten kan een overactieve blaas misschien een uiting van een schub zijn?

Je kunt het eens navragen bij je arts?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp