Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
MarcC

Bericht door MarcC »

Maandag waarschijnlijk naar de neuroloog, toch misschien wel een schub. En dan aan het pred-infuus, ik zal het zien. Als dat lopen maar weer verbetert.

groetjes, Marc
Fratema

Bericht door Fratema »

Ik hoop het echt voor je! Slecht lopen is ontzettend, kan er helaas over meepraten
MarcC

Bericht door MarcC »

Tja, slecht lopen, daar zullen velen met ons op dit forum helaas ervaring mee hebben .
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Loop problemen komt veel voor bij ms ook nu tijdens de blaasontstekingen ook weer veel last van, gaat moeizamer. Ik heb gisteren kuur nr. 4 gekregen, voor de 2e keer cyprofloxacyne nu voor 14 dagen. Volgende week met spoed een mri en echo en nu 5x katheteriseren ipv 3x. Ik hoop dat het helpt en er geen rare dingen uit de echo en mri komen.

ms en blaasontstekingen het blijft drama................
Knillis

Bericht door Knillis »

Waarom vaker katheteriseren Weegschaal? Is dat om er zeker van te zijn dat de blaas vaker helemaal leeg is en de urine geen ontsteking (hopelijk) kan veroorzaken?
weegschaal

Bericht door weegschaal »

De hoeveelheid met katheteriseren is te veel, +/- 600 ml en dit kan ook nog een oorzaak zijn. Hoewel dit voor mijn gevoel niet echt de boosdoener is. De katheters zijn volgens mij het probleem die irritatie geven en daardoor een ontsteking veroorzaken. Ik heb al verschillende geprobeerd en zodra ze iets langer zijn is het na één keer al blaasontsteking ik kan er dus op wachten.....
Knillis

Bericht door Knillis »

Is dat elke keer dat je katheteriseert zo veel?

Ik heb het voornamelijk in de morgen na het opstaan, dan is het soms wel eens 1000 cc maar vraag me af of dst bij mij een oorzaak kan zijn?

We zullen zien, maandag naar de uroloog ;)
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Dat is inderdaad bij iedere keer, en ik drink teveel! Wel drie ltr per dag. Dus ik heb dat nu geminderd naar zo'n 2 ltr. In de ochtend is het bij mij ook wel zo'n 800 a 900.

Of dat bij jou een oorzaak kan zijn weet ik natuurlijk niet heb jij tussendoor ook zoveel?

Vanaf dat ik begonnen ben met katheteriseren was het ook zoveel ik moest dat bij houden op lijsten. In het begin ook veel blaasontstekingen gehad en toen moest het van 2 naar 3 keer. Tussendoor bijna 3 maand goed gegaan. Dus of dit de oorzaak is? Ik denk van niet!
Fratema

Ik zit nog steeds op 2x per dag katheteriseren

Bericht door Fratema »

Ik zit nog steeds op 2x per dag katheteriseren

en dan ergens tussen de 200 en 350 cc

Nog wat: gisterenavond na lange tijd weer eens mijn avond-emselex genomen. Daardoor kun je de urine langer vasthouden en dus slaapt het rustiger. Nu ik blaasspoel vind ik dat weer verantwoord. De kans op blaasontsteking is nu een stuk kleiner en dus is er geen bezwaar tegen het langer ophouden van de urine.

Let wel: dit is een eigen bedenksel (ik ben nogal eigenwijs geworden in de loop der jaren). Maar de uroloog zei bij mijn vorige consult dat ik wel wat mocht spelen met de dosis. Hoe dan ook: vannacht heerlijk geslapen en vanochtend nog steeds droog. En nog geen 200cc bij het ochtend-katheteriseren. En daar snap ik dus weer niks van

:???: :???: :D
Knillis

Bericht door Knillis »

Maar is dat dan nadat je eerst zelf hebt geplast en dan nog gaat controleren met de katheter of er nog urine is achtergebleven?

Het verschilt bij mij zo vreselijk. Dan weer plas ik alles steeds goed uit, dan weer blijft er een flink deel achter.

Bij tijden lukt het helemaal niet om zelf te plassen.

Aandrang heb ik maar zelden, behalve als ik een blaasontsteking heb, want dan hebt ik voortdurend aandrang.

Dus ik word er niet goed van, er is geen peil op te trekken :o
Best vermoeiend dst gedoe. ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp