Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Artemis, wat is Monurol of is het Monuril?
Zie het al, kan ook aardig wat bijwerkingen hebben:(
Artemis-

@Loesepoes.

Bericht door Artemis- »

@Loesepoes.

Monurol is een effectief middel tegen blaasontsteking, althans bij mij...
Èn zeer gebruiksvriendelijk.:)

Als je van alle bijsluiters de bijwerkingen gaat lezen wordt je soms niet vrolijk nee.
Het is vaak kiezen tussen (de ernst van) de kwaal en mogelijke bijwerkingen...
w3ndy84

Bericht door w3ndy84 »

Monurol heb ik ook gebruikt, deed voor mij helaas niks. Net als de nitrofurantoine 50mg of 100mg. Ik heb nu de furabid 100mg en ein-de-lijk iets dat werkt.

Ik had maandelijks een blaasontsteking, heb er alles aan gedaan om het te voorkomen. Cranberry, veel drinken.. maar niks hielp. Ik moet wel altijd katheteriseren en ook altijd rond de 12x per dag. Wss dat ik daarom ook zovaak een blaasontsteking heb.

Ik test nu al ongeveer 1,5 jaar zelf mn urine thuis en zodra ik zie dat er een ontsteking zit, slik ik 's morgens 1 pil en 's avonds 1 pil en is de ontsteking ook weer over. Heb nu ook al sinds April geen blaasontsteking meer gehad :goed:

Groetjes Wendy
loesepoes

Bericht door loesepoes »

De middelen die ik van de huisarts kreeg hielpen niet. Deze moest ik van de Uroloog hebben: Amoxicilline/Clavulaanzuur Sandoz
Deze helpt echt bij mij. Je hebt gewoon kans dat hij bij jou nooit over is, dus misschien de verkeerde krijgt.
Knillis

Bericht door Knillis »

Als je erg vaak een urigneweginfectie hebt moet de urine eigenlijk altijd op kweek gezet worden in het ziekenhuis.

Probleem hierbij is dat het 5 dagen duurt voor je een uitslag krijgt en je intussen soms vergaat van de pijn en de helft van de dag op de wc zit :o

Men kan dan echter precies zien welke bacterie de ontsteking veroorzaakt en op die manier kan de bacterie met de juiste antibiotica bestreden worden.

Ook ik heb (bij tijden) veelvuldige blaasontstekingen. Meestal is de boosdoener een bacterie afkomstig uit de darmen (veroorzaakt door het ongemerkt lekken van ontlasting), soms komt het doordat er steeds urine achterblijft waardoor bacteriën kunnen groeien.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Mijn huisarts ging daar toch een beetje mee de fout in. Hij gaf toch niet de juiste AB. De Uroloog zei tegen mij dat die niet goed genoeg werkte en kwam toch met een ander. Die heb ik nu ook van de huisarts gekregen
crootje

Bericht door crootje »

[QUOTE=loesepoes;930471]Je hebt gewoon kans dat hij bij jou nooit over is, dus misschien de verkeerde krijgt.[/QUOTE]

Daar lijkt het van lieverlee wel op ja...wordt er een beetje simpel van zo :moe: Heb tussen de kuren door geen eens tijd om weer helemaal op te knappen. Hij bleek vanmorgen inderdaad niet schoon te zijn, heb nu weer dezelfde kuur gekregen, furabid voor 7 dagen. Als ik dan weer twijfel krijg ik een andere.

Ben wel benieuwd wat de uroloog ervan gaat zeggen. De HA heeft pas wel een bericht naar hem gedaan dat ze me een kuur mee naar huis ging geven zodat ik gelijk kon beginnen, dus hij weet in ieder geval dat het niet helemaal lekker gaat.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Crootje, neem in ieder geval PROBIOTICA in, het is beter voor je darmen.
Het heeft me dit x goed geholpen. Capsule leegmaken en met lauw water oplossen na je de AB genomen hebt. (had een hoop darm krampen)
2 jaar geleden heb ik 5 kuren gehad, waar van 4 de verkeerde

(ik snap alleen niet dat hij je nu weer de zelfde geeft:???: )
crootje

Bericht door crootje »

Dat snap ik ook niet nee...maar we zullen het zien. De kuren zelf verdraag ik gelukkig redelijk goed nu, de eerste paar keer veel last van misselijkheid en diarree, maar daar heb ik nu geen last meer van. Maar merk dat ik met blaasontsteking gewoon inlever, omdat je er niet fit van bent, maar ook qua kracht. En als je dan tussendoor nog geen week 'schoon' bent, dan valt het niet mee om op te krabbelen ;)

Probiotica gebruik ik inderdaad ook tijdens de kuren.
poeky

Bericht door poeky »

Hai,

Ik lees veel over blaasontsteking op het forum, in verschillende topics.
Bijvoorbeeld dat urine troebel is en sterk ruikt.

Maar ik ken blaasontsteking eigenlijk alleen dat het pijn doet bij het plassen.:???:
Kan iemand mij dit uitleggen?

Zelf is het mij opgevallen dat mijn urine sterk ruikt, en het lijkt wel wat troebel. Maar plassen doet geen pijn.
Zou dit dan wel een blaasontsteking kunnen zijn?
Ik heb wel het idee dat ik vaker moet plassen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp