Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Opstoot arm: solumedrol?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
MsApocalyps

Opstoot arm: solumedrol?

Bericht door MsApocalyps »

Hey iedereen

Momenteel heb ik een opstoot aan mijn arm, niet erg handig met de tentamens nu. Als ik 5 zinnen schrijf is mijn arm volledig lam en heb ik moeite om mijn balpen vast te houden. Telefoon vasthouden tegen mijn oor gaat een aantal seconden. Heb verder ook veel last van verkrampingen en pijn. Ik heb gisteren de neuro gebeld en hij stelde voor om anders cortisone te geven maar de keuze ligt volledig aan mij.

Nu is er hier verteld geweest dat of je nu cortisone neemt of niet, het eindresultaat hetzelfde is dus ik neig ernaar om geen cortisone te nemen.

Wat zouden jullie doen? Of wat hebben jullie gedaan toen je in dezelfde situatie zat?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Het eindresultaat is inderdaad hetzelfde, alleen het herstel kan mogelijk sneller plaatsvinden. Ik ga over 1,5 week afstuderen en heb op de valreep nog even een 3-daagse kuur genomen ivm teveel uitval. Gister was de laatste dag, en sindsdien kan ik alleen nog maar op de bank liggen. Overal pijn, slecht slapen en echt lamlendig.

De overweging bij mij was om het nog net voor mijn examens te doen, zodat ik volgende week hopelijk weer op de been ben om te reizen en examens af te leggen. Maar als je er nu vlak voor zit, zou ik het zeker even afwegen tegen de klachten die je nu hebt. Hoe ik me nu voel, zou ik geen examen kunnen doen. Dus hier hard duimen dat de pred zijn werk gaat doen en mijn lijf volgende week voldoende is hersteld van alle bijwerkingen.
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

^^^^

Echt verschrikkelijk eigenlijk hoeveel invloed school kan hebben op je gezondheid... Maar jij kan nu gewoon lekker rusten en "uitzieken", ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

Ik heb zelf nog een week te gaan en moest het dan een 3 daagse kuur zijn ga ik veel uren missen om te studeren dus het lijkt me niet verstandig. En met mijn laatste kuur was ik echt miserabel ziek ervan, dat wil ik niet weer meemaken.

Nog een spoedig herstel voor jou!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank je. Maar lekker rusten en uitzieken komt ook hier niet uit hoor!! Afstuderen over 1,5 week, en ik kan er nu echt helemaal niets aan doen. Maar de keuze leek te worden: niet meer studeren en het beste ervan hopen voor het examen, of zover achteruit gaan dat het examen misschien niet eens gedaan kon worden. Ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt...

Jij ook sterkte met je besluit en je herstel!
Blom

Bericht door Blom »

Het zou heel langdurig kunnen zijn? als het nu al met de dag/ week steeds wat erger is geworden zou ik het wel weten.
Ik zou niet wachten tot ik nog maar twee zinnen zou kunnen schrijven.

Moeilijke keuze, er zijn veel mensen, ik ook trouwens, die zeker twee weken na een pred. kuur zich behoorlijk rottig voelen, hoe snel het herstel is, is ook weer afwachten.
Er is wel een kans dat je na een dag alweer gewoon weer veel kunt schrijven, maar ik weet niet of je het kunt permiteren om twee weken je niet fit te voelen of niet :ogen: .

In ieder geval sterkte ermee!
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

Ik ga het even afwachten omdat ik me nu inderdaad niet kan veroorloven om ziek te worden van de solumedrol. Dus de examens even afwachten en hopelijk betert het zo :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp