Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Warmte hoofdpijn MS gerelateerd?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jildau

Warmte hoofdpijn MS gerelateerd?

Bericht door Jildau »

[COLOR="Purple"]

Ik had eerst incidenteel last van een
Oververhitte plek boven op mijn hoofd

Het is nu structureel aanwezig
Zeer pijnlijk en vermoeiend

Gebruik gel coolpack vanuit de vriezer
Om de plek af te koelen..
Het is de plek tussen de hersenen
Diacentimeter van plm 12 cm doorsnede

Word er doodmoe van..dat is niet het ergste
De druk op mijn hoofd, oren,ogen en keel
Is akelig...

Zou graag van jullie of je het herkend
Wel,oF geen MS gereladeerde klacht?

Maandag komt de huisarts langs!

[/COLOR]
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik ken het niet, maar wat vervelend voor je. Ik hoop dat het weer wegtrekt of dat er een oplossing voor is.

Sterkte hoor.
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="Purple"]


Het is inderdaad niet leuk
Hoop eigenlijk dat iemand het herkend





[/COLOR]
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik ken het niet op het hoofd maar heb zo'n plek op de linker bovenhelft van rug (schouderblad) van een cm of 10.

Is ooit begonnen als een soort prikkeling (kippenvelgevoel) maar inmiddels een regelmatig terugkerende brandende pijn, alsof de plek verbrand is of helemaal opengeschaafd is. Gelukkig is het er niet altijd want het is het is echt storend.

Ook op beide bovenbenen heb ik er toenemend last van.

Het lijkt een gevoelsstoornis die uiteindelijk overgaat in zenuwpijn en dan echt pijnlijk wordt.

Ik weet echt niet of jouw klacht eenzelfde oorzaak heeft maar ls ht je blijft plagen kun je het best even met je arts of verpleegkundige overleggen lijkt me.

Ik hoop dat het weer snel wegtrekt. Sterkte.
Blom

Bericht door Blom »

:( Jildeau, zou ook even de bijwerkingen van de medicijnen die je gebruikt checken of laten checken.

Ik herken het niet van op mijn hoofd, heb het wel vooral de laatste weken op mijn linker bovenbeen, ook een plek in de omvang van zo'n 12 cm.
Het is alsof er kokend water op komt, wordt erger en verdwijnt dan weer.
Heb het daar liever dan op mijn hoofd, ervaar niet echt een drukkend gevoel, volgens mij (?)


Hopelijk trekt het snel weg.

Sterkte, lijkt me eng....:knuffel:
Helly

Bericht door Helly »

Ik herken het wel maar dan zonder het drukkende gevoel. Heb wel regelmatig hitte steken/stralen op mijn hoofd.
Teddybeer

Bericht door Teddybeer »

Voormij is dit dagelijkse kost, koelen doe ik men hoofd 5 a 6 keer per dag met een plantensproeier deze staat steeds in de koelkast met koudwater voor de nacht gebrruik ik coolpack.

Men vriendin heeft ook last van de hitte in haar lichaam maar verdraagt dan weer geen koeling zij heeft dat drukkend gevoel niet.
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="DarkOrange"][B]
@teddybeer , hellen, blom knillis en ekster
Bedankt voor jullie reacties

Ik ben er niet blij mee
Dat de druk in mijn hoofd toeneemt

Voel me ook hartstikke moe...

De coolpack uit de vriezer .. Is tenminste iets...

Maak me het meest zorgen, of het ook invloed heeft op de bloedvaten!



@[/B][/COLOR]
sookie

Bericht door sookie »

Beste Jildau,

Ik heb er in periodes HEEL veel last van. Ik ween soms van de pijn.
Bij mij is het ook bovenop mijn schedel. brandend warm gevoel en de druk is alsof er een helm op mijn hoofs it die te klein is. De druk gaat dus naar binnen ,NIET naar buiten.

Er was een periode dat ik 6 pijnstillers in 1 keer nam omdat ik gek werdt,maar ze hielpen niet.
De Neuroloog vertelde me dat teveel pijnstillers de pijn erger kan maken.
Hij gaf het advies om Pedadolex te nemen van Weber Weber.Hier in de USA kan je dat in de vitaminne afdeling vinden.{ wel duur }
Pijn stillers mochten maar maximum 1 pil 3 keer per dag.
Dit was ongeveer 1 jaar geleden

Het is inderdaad volledig verdwenen.
Nu heb ik terug last. Niet in zo'n erge mate als in het verleden. Ik had wel heel veel stress de laatse weken. Ik kan me niet herrineren of bij de vorige hoofdpijn aanvallen of ik ook zoveel stress had.

Ik was de pijn zo moe dat ik vorige week gestopt ben met Gilenya. Ik krijg ook tal van vervelende ontstekingen die mij hebben doen besluiten om te stoppen,maar de hoofdpijn was de doorslag.
Ik kon gewoon niet gaan werken van de pijn.

Ik begrijp dat je angstig bent want het is best een angstig gevoel.
Hoop dat je vlug aan de beterhand bent.

Groetjes Lut
Ekster

Bericht door Ekster »

Jildau, is die druk niet een gevoelsstoornis in plaats van een echte druk die mogelijk schadelijk zou kunnen zijn voor je bloedvaten?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp