Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

de REBIF-spuiters 5

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

Bericht door Klick »

Is Rebif eigenlijk een veel gebruikte remmer?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Klick;1044132]Is Rebif eigenlijk een veel gebruikte remmer?[/QUOTE]
Ja, het wordt veel gebruikt. Ik heb geen idee hoe de verhouding is tussen de meest gebruikte remmers, maar Rebif zal een van de (of misschien wel de) meest gebruikte zijn.
Klick

Bericht door Klick »

Thx
Ik was gewoon nieuwsgierig omdat er niemand reageerd op mijn vraag mbt de bijwerkingen die lijken leverings afhankelijk te verergeren..
Ik bedacht me opeens Wat als er niet zoveel gebruikers zijn Dan is het logisch..
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Klick;1044253]Thx
Ik was gewoon nieuwsgierig omdat er niemand reageerd op mijn vraag mbt de bijwerkingen die lijken leverings afhankelijk te verergeren.[/QUOTE]
Het is mij nooit opgevallen (daarom had ik niet gereageerd, waarschijnlijk net als anderen), maar ik zal er eens op letten. Meestal heb ik nog voor een week of 4 als ik een nieuwe levering krijg; 'vers' zijn ze dus eigenlijk nooit.
Karbonkel71

Bericht door Karbonkel71 »

Hallo Klick

ben al tijdje niet hier geweest, dus had dit nog niet gelezen.
ben nu dus helemaal gestopt met de rebif, maar kan me niet herinneren dat dat zo was, maar heb er ook nooit zo op gelet.

zou zomaar wel zo kunnen zijn, want de klachten die ik heb gehad waardoor ik gestopt ben zijn wel tussendoor wat minder geweest en als je melding maakt van bijwerkingen vragen ze ook altijd om het nummer wat op de doosjes staan.

zou het zeker eens bespreken met je rebif verpleegkundige
Klick

Bericht door Klick »

Ik heb het bespoken met mn vpl. Het was geen bekend verhaal voor haar misschien wel puur toeval.. Start schub-start nieuwe levering. Ze Zou het wel doorgeven.
Ik heb net een nieuwe leverafspraak gemaakt. Dust ik Ben benieuwd..
Hoop dat de hartkloppingen en de vermoeidheid weer Wat minder worden. En mn bloed weer Wat beter :cool::D
Klick

Bericht door Klick »

Op auto vakantie naar spanje hoe nemen jullie de rebif mee?

Koeltasje van rebif is maar 2 uur bij 30 graden... Daar heb ik dus niks aan als het echt warm is

Hebben jullie Dan een koelbox op stroom?
12v en 230v?
Of hebben jullie andere tips?
Klick

Bericht door Klick »

Heb navraag gedaan: hierbij het antwoord

De vooraad in zilverfolie in het rebif-koeltasje. Dit tasje Dan weer in een 12v koelbox. De rebismart ook in de koelbox en de koelbox in de airco op de achterbank.

Onderweg in het hotel de hele boel in de koelkast
Charlottelove

Bericht door Charlottelove »

Gebruik denk ik nu ongeveer 8 maanden Rebif.

Vaak gaat het goed maar ik denk dat ik me 1 keer per maand na het prikken in de nacht behoorlijk grieperig voel.

Is dit normaal na 8 maanden gebruik?

Gr
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Charlottelove;1063850]Is dit normaal na 8 maanden gebruik?
[/QUOTE]
Pak je iets van paracetamol of Rebif bij het prikken en/of voor je gaat slapen? Ik heb (na 20 maanden) nog af en toe in de ochtend last, zeker als ik ibuprofen vergeet te nemen voor ik ga slapen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp