Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

de REBIF-spuiters 5

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Niekie, heb je dan maagbeschermers nodig bij Rebif? Volgens mijn neuroloog hangt dat niet samen. Ik kreeg ze uiteindelijk wel, maar dat kwam geloof ik vanwege de hoge dosering Ibuprofen die ik erbij gebruikte...

DC, ik was ook nooit ziek, heb op mijn 30e de eerste keer griep gehad en daar is het bij gebleven. Maar inderdaad: door een hoop medicijnen vanwege MS kwam er ook extra ellende. Rustig opbouwen lijkt me een goed advies!
niekie

Bericht door niekie »

Niet specifiek voor de Rebif, maar wel voor de paracetamol en de andere pijnbestrijders.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

:D Dan snap ik hem! Dank je!
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Goeie tip van de maagbeschermer, neem ik mee!

En ik ben nooit ziek, maar heb als ik ziek ben altijd wat bijzonders.
Nouja, dat blijkt wel weer. :haha:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Nou, begin van de middag de eerste dosis erin gezet.... en ik wacht nog steeds op de bijwerkingen eigenlijk. :p

Aardige vp (helemaal uit Hoogeveen) en donderdag komt er een ander, maar als het goed is wordt dat mijn "vaste".

Ik weet het, het is nog maar de laagste dosering, maar dit valt me tot nu toe echt mee zeg. :)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Heerlijk toch?? Ik verwachtte ook van alles, maar had nergens last van. Ik had wel 2 paracetamolletjes van te voren ingenomen, op advies van de MSVPK. Bij het volgende bezoek werd er ook gevraagd naar prikplekken. Ik "moest" de 1e keer vast in mijn been prikken, omdat ik daar met Copaxone de meeste last van had. Na 2 dagen niets te zien! :)

Nu ben ik een paar maanden verder, en mijn benen zijn bont en blauw... Maar dat hoeft bij jou natuurlijk niet te gaan gebeuren! Succes met je volgende prik alvast!
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Inderdaad apart om te zien hoe lang die prikplekken blijven zeg... De eerste van vorige week is nu na 7 dagen nog steeds te zien. Naja, wel handig om te voorkomen dat ik op dezelfde plek ga prikken. :p

Verder na het eerste weekje nog geen echte bijwerkingen. Gister maar 1 paracetamol genomen na het prikken en een paar keer lichte vlagen van kippenvel gehad, maar daar bleef het ook bij.

Mooi zo! :)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hier groeien de twijfels over de Rebif, kan ik wel zeggen! Door de Ibuprofen kreeg ik dus last van maagzuur en vreselijke pijn rond het borstbeen. Op advies van de neuroloog ben ik overgestapt op Aleve en kreeg ik maagbeschermers voorgeschreven.

Afgelopen week was ik met vakantie met alle zooi en ik heb 2 dagen lang het maagzuur weer letterlijk omhoog voelen komen. :( En op dag 3 was die intense pijn ook weer terug, ondanks de maagbeschermers.

Ik heb er goed de balen van!! Vanavond ga ik het proberen met 2 paracetamolletjes en dan maar hopen dat de koorts wegblijft. Maar het is tijd voor een afspraak bij de MSVPK vind ik zelf!
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Wat vervelend Leeuwtje!

En het lijkt me nog een hele onderneming om alles mee te sjouwen op vakantie. Ik ben nog aan het uitdenken hoe ik dat straks moet gaan doen. Heb je het wel leuk gehad, ondanks alles?

Ik moest nog weer aan je denken vandaag. Ik mocht mijn laatste 8,8 spuiten en heb op de proef eens niks erbij ingenomen. Wederom nergens last van, alleen sinds het avondeten wel brandend maagzuur. Normaal heb ik daar bijna nooit last van, maar Ik zit nu maar aan een beker warme melk. :ogen:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik vond het maar een gedoe! Ik wilde de Rebif meenemen in de koeltas, maar dat ding was zo groot en alles werd uiteindelijk zo zwaar, dat ik de gok heb genomen dat het onderweg onder de 25 graden zou blijven. Ter plekke heb ik de RebiSmart wel in een koelkast gelegd, maar ik moest hem dus wel steeds eruit halen en dan een uurtje later weer terugbrengen.

De naalden heb ik verzameld in een leeg flesje, waardoor ik dus ook dat flesje weer mee terug moest nemen in mijn tas. En dan natuurlijk ook nog een zakje met paracetamol, Aleve, maagbeschermers, temazepam, etc. Ik slikte eigenlijk nooit medicatie, en nu lijk ik mezelf echt vol te pompen.

Ik wil ook zo graag weer een keer naar Afrika (vrijwilligerswerk ofzo), maar met die Rebif zie ik dat echt nog niet gebeuren! En in die zin beperkt het dus ook mijn gevoel voor reis-vrijheid, wat heeeeeel belangrijk voor mij is!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp