Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

de REBIF-spuiters 5

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

Bericht door Klick »

misschien moet ik dat idd maar eens doen..

deed het spuiten op zich je ook minder pijn?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Zeker! Ik had met de Smart het idee dat de naald er in slow motion in ging, al stond hij op de snelste stand. Het prikken zelf was hetgeen mij het meest pijn deed. Toen ik dat uit de hand ging doen, was het bijna over.
Klick

Bericht door Klick »

dat klinkt wel heel goed.. klopt ja dat gevoel heb ik ook. ik ga het toch even overleggen
thnx
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik kan me 'afmelden' bij dit topic; vanmiddag een gesprek met mijn neuroloog gehad, die nu de definitieve diagnose PP heeft gegeven. Daarmee kwam natuurlijk ook het bericht dat ik kan stoppen met Rebif; nu wachten/hopen op ocrelizumab.
Klick

Bericht door Klick »

apotheekzorg mag mysupport niet meer leveren volgend jaar.
maar wat valt er onder my support?

ze mogen rebif nog wel leveren.

ik ben erg tevreden over de levering en de service.. dus ik zitniet te springen om over te stappen :huilen:
Maar wat als de rebismart plotseling stuk is? of iets wat niet kan wachten? valt dat onder my support?
Babarage

Bericht door Babarage »

ik was juist niet onder de indruk van apotheekzorg. hoe ze afspraken inplanden alsof ik niks beters te doen had dan een hele dag wachten op een verpleegkundige of medicatie daar werd ik knap narrig van. echt serieus, van 8-14 een dagdeel noemen en dan doodleuk beweren dat ik sochtends om 8 uur kan horen hoe laat ze ongeveer komen daar koop ik echt niks voor. Toen ze ook nog een stomme brief stuurden waarin het leek dat ze m’n hele medisch dossier wilden kunnen inzien was ik er wel klaar mee. Dus alle support was er bij vanaf. Ze leverden de medicijnen, bij mijn plaatselijke apotheek dus ook geen gedoe meer met die bezorgtijden van ze, en dat was het.

In die zin maakt het mij dus niet zo uit maar inderdaad wat als de
rebismart er mee ophoudt. Kunnen ze dan helpen. Of misschien zijn ze bij de nieuwe lui wat beter georganiseerd. Aan de andere kant, voor hetzelfde geld niet en willen ze niet bij een lokale apotheek leveren en zit ik weer te wachten (heb ik dus een bloedhekel aan he :))

Misschien maar eens een mailtje sturen naar de nieuwe mensen.
Klick

Bericht door Klick »

apotheekzorg adviseerd om over te stappen.
ze kunnen noodleveringn niet meer garanderen..
levertijden zijn wel anders

Alcura telefoonnummer rebizorg: 088 104 0101
Sara

Bericht door Sara »

Wat een gedoe!

De overheid stelt een zorgprogramma verplicht bij bepaalde medicijnen, zoals onze prikmedicatie, maar aan de uitvoering worden blijkbaar geen eisen gesteld.

Toen ik nog Avonex gebruikte, reageerde de prikpleeg niet of nauwelijks op mijn vragen maar kreeg ik wel een smsje dat ze 'morgen' even langskwam.

Gelukkig was de levering wél via de apotheek.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Klick;1098808]
ze kunnen noodleveringen niet meer garanderen..
[/QUOTE]

Tsja, wat is een noodlevering.... Ik vergat mijn Rebif vaak genoeg een keer, dan spoot ik gewoon een dagje later. Of 2.... Ik heb weinig aan de support gehad. Was al bekend met prikken door Copaxone, dus heb al snel gezegd dat ik verder geen contact hoefde. Alleen de levering van de spuiten moest ik dan wel regelen. De RebiSmart vond ik ook een onding, dus gewoon lekker ouderwets uit de hand of met de prikpen.
Klick

Bericht door Klick »

ik denk dat Alcura het telefonisch druk heeft.. :haha:
in plaats ze nu gelijk meer info op de website zetten..

even de info die ik heb:

Apotheekzorg:
kan de rebif nog leveren, maar niet meer de verpleegkundige en ook geen noodleveringen. Adviseerd zelf om volledig over te stappen..

Alcura:
kan de leveringen van de rebif verzorgen
bellen ook voor het maken van een afspraak voor de levering
leveren alleen in de ochtend (hoe laat welke tijden wist men nog niet) op werkdagen
naaldenemmers levering en afval
batterijen leveren ze ook
rebizorg: verpleegkundige en noodleveringen

na akkoord aan apotheekzorg kan het zijn dat Alcura belt voor het afstemmen van de voorraad zodat ze oo tijd kunnen leveren.

waarschijnlijk krijgen we nog een folder of brief van alcura als er akkoord is gegeven

neuroloog moet ook opnieuw recept uitschrijven en aan hun sturen maar dat gaat via het ziekenhuis.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp