Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

de REBIF-spuiters 5

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Patricia H

Bericht door Patricia H »

[QUOTE=diane40;723687]Hallo Patricia,

Mijn neuroloog zei ook wel dat bij 44mg. de beste resultaten zijn, maar ik moest een afweging maken; of steeds 3 dagen per week ziek, of zien wat de ms met doet als ik 22mg. spuit.
De neuroloog vond het ook belangrijk dat ik als het kan wat happy:) door het leven ga.
Ik heb gelukkig na mijn diagnose ook nog niet een echte schub weer gehad. Wel vaak vage klachten,maar ik kan nog steeds goed functioneren. Ik werk nog 22 uur en heb een druk gezin met 3 kinderen.
We hopen dat het zo blijft;)

Groeten, Diane[/QUOTE]


Inderdaad, hopen dat het medicijn zijn werk doet.

Je kunt ook altijd nog overstappen op een andere remmer, mocht je je slechter voelen...

Ik blijf voorlopig ook nog even REBIF spuiten, 44 mcg. Ik neem de bijwerkingen even voor lief, want het lijkt mij nu niet verstandig om iets anders te gaan gebruiken, omdat ik net behandeld ben voor CCSVI.

Succes ermee en tot horens
Heidi73

pijnlijk

Bericht door Heidi73 »

pijnlijk

Dag,

Ook ik ben begonnen met Rebif (zit nu op 8) Vandaag voor de 3e keer gespoten. Ik gebruik de Rebiject (stand 2).

De eerste 2 keren in mijn buik ging ontzettend goed, geen last en ook niet pijnlijk.

Vandaag echter voor het eerst in mijn been gespoten (links )ter hoogte van dijbeenspier en daar schrok ik wel van hoe pijnlijk het was. Is dit bij meerdere mensen ook pijnlijker in het been? Misschien had ik hoger moeten spuiten waar meer "spek" zit?

Ik heb altijd veel gesport vroeger dus wellicht is de huid hier te dicht op mijn spier ofzo?

Want ik zie het niet zo zitten om dit vaker mee te moeten maken, misschien heb ik net de verkeerde plek te pakken gehad maar echt gerust ben ik er niet op.


Wie weet heeft iemand tips?
Patricia H

Bericht door Patricia H »

Ik spuit zoveel mogelijk in mijn buik en achterwerk en bovenarmen.
En dat rouleer ik steeds.

Op die manier hoef ik niet zoveel in mijn benen te spuiten, want dat is inderdaad pijnlijk en bovendien wil ik daar ook geen spuitplekken.
Heidi73

emlazalf

Bericht door Heidi73 »

emlazalf

Op de papieren van de Rebif verpleegkundige zie ik plekken waar je mag spuiten, vnl armen, billen, benen en buik staan.

Nu dacht ik zelf om het wellicht in mijn heup te proberen (heb wel een zadeltasje/lovehandle daar ;-) Hebben mensen hier ervaring mee of is dit juist ook pijnlijk?

En zijn er mensen die wellicht emlazalf gebruiken om de huid te verdoven of maakt dat met het prikken in de been niet uit? Moet morgen dus andere been doen en zie daar nu al erg tegenop.

Zelf het lopen is pijnlijk vandaag na de injectie van gisteren. Vreemde is dan weer wel dat ik geen spuitvlek daar nu heb.

Alle tips zijn welkom!

Groetjes,

Heidi
niekie

Bericht door niekie »

Zelf spuit ik sinds 5 weken. Ik spuit in de benen en de buik. Bij de billen kan ik niet bij, en ik heb geen genoeg kipfilet in de armen.

Ik merk wel dat de benen zeer doen, maar dat heb ik ook zonder de rebif. Kunnen het geen zenuwpijnen bij je zijn???

Voordat ik ga spuiten koel ik de plek met ijs. Helpt wel. Ook na het spuiten koel k weer, en ben braaf aan de paracetamol.

Bij mij blijven de spuit plekken wel lang zichtbaar. Vooruit dan maar. Zijn ergere dingen.In het begin waren ze ook herstikke blauw.:(
Nu heb ik nog rode plekken.
Heidi73

buik...

Bericht door Heidi73 »

buik...

Volgens de Rebif "prik" juf idd spier geraakt en het was dus idd niet goed gegaan. Doet zelfs nu nog pijn.

Gister toch maar weer in mijn buik gespoten, geen centje pijn EN geen spuitvlek te zien (terwijl ik nog wel 2 spuitvlekken van de vorige keren op mijn buik heb)

Begin mij alweer af te vragen of het goed is gegaan maar je ziet wel prikgaatje (klein ienemienie rood) en de spuit was wel leeg.

Maar als het zo goed gaat dan hou ik het even voorlopig op mijn buik natuurlijk neem ik wel elke keer andere plek, gelukkig is mijn buik 1 van de weinige delen van mijn lichaam waar nog wel wat houvast aanzit

(met dank aan onze zoon waar ik 9 jaar geleden 25 kilo van ben aangekomen, de kilo's zijn al lang weg maar dat buikje hou ik wel :D

Nog 2x 8.8 en dan naar de 22...weer een volgende mijlpaal...ben al voorbereid op de bijwerkingen hopelijk gaat het goed komen want zie er wel tegenop.

Ga overmorgen ook weer beginnen met werken (start met 4 uur per dag, 3 dagen in de week) en dan uitbreiden naar 20 uur (heb altijd 2x8 en 1x 4 uur gewerkt). Nu maar hopen dat ik weer beetje in een ritme kom....
niekie

Bericht door niekie »

Welke Rebif juf heb jij Heidi????

Zal mij niets verbazen als we dezelfde hebben.Voormij ging het spuiten gister prima. Geen plekken dit keer.

Ben heel benieuwd hoe je gaat reageren op 22 mcg.
Ik merkte er direct wat van, maar dat kan bij jou natuurlijk anders zijn.
Kan alleen maar zeggen , probeer er niet tegen op te zien.

Sterkte alvast.
Heidi73

Dag Niekie

Bericht door Heidi73 »

Dag Niekie

Hoi,

Ik heb bezoek gehad van Stephanie Bouma...klinkt bekend?

Bilthoven is niet zover van Almere dus het zou heel goed kunnen!

Ook bij mij is ze maar 2x geweest ging eigenlijk zo goed dat ze niet meer langskomt.

Ja ik zie wel op tegen de 22 (om maar niet van de 44 te spreken ;-) maar ja...eerst maar eens zien..nu nog 2 spuitjes van 8.8 te gaan en die gaan tot nu toe erg goed.

Zit jij inmiddels al op de 44?

Groetjes,

Heidi
niekie

Hallo Heidi

Bericht door niekie »

Hallo Heidi

Nee, deze naam komt mij nie bekend voor. Ik heb Ingrid of Esther.
Ik vind ze beide erg prettig als gespreks partner.
Eigenlijk is het bij mij ook niet echt nodig, maar vorige week moest ze de rebif smart goed instellen.

Ik ga niet naar de 44 mcg. Mijn neuro vind 22 voorlopig genoeg. Ik ben erg gevoelig voor medicatie , dus vandaar.
Eerst maar ff afwachten wat dit gaat doen.Ik kan er nog weinig van zeggen. Duurt een paar maanden zoals je weet.:boos:

Ik weet wel, dat ik s´ochtends na het spuiten met een kleine kater wakker wordt.Gelukkig verdwijnd die wel.

Succes met het spuiten van de week. Don´t worry about 22.

Gr.Monique
Patricia H

Bericht door Patricia H »

[QUOTE=niekie;728592]
Ik ga niet naar de 44 mcg. Mijn neuro vind 22 voorlopig genoeg. Ik ben erg gevoelig voor medicatie , dus vandaar.


Gr.Monique[/QUOTE]


Hoi Niekie,

wat zegt jouw neuroloog van de werking van REBIF als je "slechts" de helft neemt?

Ik denk er ook over om over te stappen naar 22 mcg., maar mijn neuroloog raadt dat af, omdat de beste resultaten bij 44 mcg liggen.


Toch vraag ik me af of mijn lijf wel tegen 44 mcg kan.

Ik blijf er een beetje op doorzeuren, maar weet niet wat ik er mee moet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp